• Lyckan2016

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej alla!

Jag fick ett definitivt plus igår då det stod klart och tydligt i text att jag är gravid.
    Dagen innan det plussade jag med vanlig sticka.

Hur som helst är jag överlycklig nu!
    Det är så underbart att tänka på en ny familjemedlem lagom till september.
    Håller mina tummarna allt jag kan att detta löper på så himla bra! Solig

Tänkte att det kanske finns fler som vill följas åt? Vill använda denna tråd som ett bollplank och lite av en dagbok! Vore fantastiskt med stöd från andra blivande mammor!

Jag räknar att jag är i vecka 5 (närmare bestämt 4+1) så det är en lång väg kvar. Och som nybliven gravid har man tusen funderingar och behöver någon eller några att gå igenom det med! :) Så häng gärna på här om du vill.

Jag har följande symptom:

¤ Ömmande bröst
    ¤ Nästäppa
    ¤ Blodådror som syns över bröst och ben.
    ¤ Molande värk
    ¤ Kissar oftare
    ¤ Små stickningar i nedre delen av magen

Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-15 12:50
    Glömde lägga till att jag även är TRÖTT! :)

• Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)
  • hannisen81
    MizzAnMi skrev 2016-01-25 20:31:22 följande:

Hej!
    Glider in här lite diskret Cool
    Plussade förra veckan o de e på gränsen till att jag ska tillhöra denna tråd.
    Har bf den 30 sep o väntar mitt 5:e barn Skrattande

Grattis ???? jag väntar åxå mitt 5:e å har bf änsålänge 24 sept! :)
  • cesso

Ska på mitt andra vul nu om en kvart. Har tagit HCG prov igen med en mellan så de ska se om det ökar. Läkaren misstänker utomkvedshavandeskap och jag har haft ont. Är orolig.. Har inte vågat börja tänka än att det ska bli ett barn. Kanske efter idag? Håll tummarna.

• SJL1985
    Fridaroys skrev 2016-01-25 20:19:29 följande:

Jag plussade 8/1 ???? gick in i v 7 igår! Beräknad 17 september! Första knodden! Jätte rädd spänd förväntansfull o överlycklig!!

Jag har och bf 17/9. Haha men för mig kommer det bli närmre oktober. Känner det på mig då jag gick över 2v med båda mina tidigare bar. ????
  • mz2009
    cesso skrev 2016-01-26 10:48:50 följande:

Ska på mitt andra vul nu om en kvart. Har tagit HCG prov igen med en mellan så de ska se om det ökar. Läkaren misstänker utomkvedshavandeskap och jag har haft ont. Är orolig.. Har inte vågat börja tänka än att det ska bli ett barn. Kanske efter idag? Håll tummarna.

Hej! Hur gick det för dig?
  • Anonym (orolig)

Hej,
    Plussade för några veckor sedan. Första barnet för både mig och sambon.
    Så himla lycklig men samtidigt väldigt orolig.
    Haft en del symptom sen plusset men de känns som bortblåsta sen några dagar. Har inte heller haft några problem med illamående öht.
    Skulle så gärna vilja göra ett ul för att få bekräftelse på att det är nån därinne.
    Har dock läst att det är remisskrav i mitt landsting för att få ul. Betyder det att jag måste få remiss genom bm för ett ul? Tänk om hon bara avfärdar min oro :(
    Har läst om folk som bokat ul privat men det går alltså inte om mitt landsting kräver remiss eller?

• mz2009
    Anonym (orolig) skrev 2016-01-26 14:47:34 följande:

Hej,
    Plussade för några veckor sedan. Första barnet för både mig och sambon.
    Så himla lycklig men samtidigt väldigt orolig.
    Haft en del symptom sen plusset men de känns som bortblåsta sen några dagar. Har inte heller haft några problem med illamående öht.
    Skulle så gärna vilja göra ett ul för att få bekräftelse på att det är nån därinne.
    Har dock läst att det är remisskrav i mitt landsting för att få ul. Betyder det att jag måste få remiss genom bm för ett ul? Tänk om hon bara avfärdar min oro :(
    Har läst om folk som bokat ul privat men det går alltså inte om mitt landsting kräver remiss eller?

hej :)
    Du kan boka en privat, du behöver ingen remiss till det! Vi gjorde detta förra graviditeten pga samma anledning som dig, eftersom vi fick ett MA graviditeten innan.  
    Däremot behöver man ju vara i v5/6 någonting för att man ska kunna se fostret, & att hjärtat slår. Jag gjorde ett alldeles för tidigt ultraljud på missfallet jag fick, då kunde man bara se hinnsäcken i v 4 så de gjorde ett nytt på mig några veckor senare. Så boka ett privat, tycker absolut det är värt om man är orolig!
  • cesso

Det gick mot förmodan bra idag! För en v sen såg de inget direkt i livmodern, men nu var det en hinnsäck där med en liten "böna" med ett pockande hjärta! Är i v 6 lite drygt sa hon, tror hon menade 6+ ngn dag. Så då är embryot 4 v + ngn dag. Och tänk..... Från att inte se det alls för en v sen till att se den nu med pickande hjärta!:)

• Jennymariaa
    cesso skrev 2016-01-26 16:02:40 följande:

Det gick mot förmodan bra idag! För en v sen såg de inget direkt i livmodern, men nu var det en hinnsäck där med en liten "böna" med ett pockande hjärta! Är i v 6 lite drygt sa hon, tror hon menade 6+ ngn dag. Så då är embryot 4 v + ngn dag. Och tänk..... Från att inte se det alls för en v sen till att se den nu med pickande hjärta!:)

Skönt!!! :))
  • Sandraaa81

Hej, tror jag vågar mig på att vara med här! Plussade 21/1. Bf 30 september. Har dock haft småblödningar till och från senaste veckan, alltså även innan pluset. Vad har ni/har haft för tidiga symptom? Jag har haft molvärk, stick och pirr I livmodern som började ca vecka innan jag plussade. Metallsmak i munnen, små hugg i brösten. Tidigare graviditeter hade jag mycket mer symptom, illamående, trötthet, dålig hy, och brösten växte och ömmade något fruktansvärt. Ingen fick komma i närheten av mina bröst då. Nu är brösten små och vägrar göra det minsta ont. Bortsett från de små huggen ibland. Jag känner mig inte särskilt gravid nu faktiskt. Men det är tidigt än, så kanske symptomen kommer :)

Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)