• Lyckan2016

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej alla!

Jag fick ett definitivt plus igår då det stod klart och tydligt i text att jag är gravid.
    Dagen innan det plussade jag med vanlig sticka.

Hur som helst är jag överlycklig nu!
    Det är så underbart att tänka på en ny familjemedlem lagom till september.
    Håller mina tummarna allt jag kan att detta löper på så himla bra! Solig

Tänkte att det kanske finns fler som vill följas åt? Vill använda denna tråd som ett bollplank och lite av en dagbok! Vore fantastiskt med stöd från andra blivande mammor!

Jag räknar att jag är i vecka 5 (närmare bestämt 4+1) så det är en lång väg kvar. Och som nybliven gravid har man tusen funderingar och behöver någon eller några att gå igenom det med! :) Så häng gärna på här om du vill.

Jag har följande symptom:

¤ Ömmande bröst
    ¤ Nästäppa
    ¤ Blodådror som syns över bröst och ben.
    ¤ Molande värk
    ¤ Kissar oftare
    ¤ Små stickningar i nedre delen av magen

Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-15 12:50
    Glömde lägga till att jag även är TRÖTT! :)

• Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)
  • mona83
    Anonym (Gravid med nr3) skrev 2016-01-20 09:08:58 följande:

Jag känner av uppsvälld mage mot kvällen, så än kan jag ha mina jeans. Använder dock mest leggins. Leggins och tunika kommer man långt med.=)

När och hur kommer ni alla berätta för jobbet?

Hur mår ni alla nu? Själv mår jag bara bra, känner än brösten, kissar oftare, illamående får jag mer på kvällen. Svullen mage mot kvällen också.

Önskar jag hade jobb.

Jag mår bara bra. Lite tröttare än vanligt, mer kissnödig och mer hungrig.
    L.O.V.E
  • Dagerman
    SaWi skrev 2016-01-20 09:37:02 följande:

Ja e lite galen för ja hade köpa några få plagg innan ja visserligen att ja va gravid :D

Idag va ja hos sjukgymnasten som tyckte ja skulle bli sjukskriven 50% pga foglossning. Känns så extremt tidigt :(

Haha skönt att man inte var extremast! ;) Tycker man ska få låta sig själv vara glad redan nu och inte bara oroa sig. Kommer ju inte sätta igång och fixa med en barnkammare redan imorgon liksom.. ;) Men lite småsaker kan man väl allt få köpa. :)
  • jevana
    Dagerman skrev 2016-01-20 09:28:17 följande:

Så gör mina med. Mest på kvällen och morgonen. Ibland inget alls ibland bara ena. Tror det är vanligt? :) Annars känner jag bara lite växtvärk, inget illamående (ännu?).

Skönt att man inte är ensam. Allt oroar efter alla fjolårets motgångar!
  • sandiepie
    Dagerman skrev 2016-01-20 07:00:37 följande:

Jag och mannen firade med att köpa en liten bodie igår. Kändes på något sätt mer verkligt och lättare att ta in. Jag tänker att oavsett vad som händer kommer inte ett litet plagg spela någon roll. Man blir nog varken mer eller mindre ledsen och det kanske är viktigt att få ta ut lite glädje i förskott. (Tänker på att egentligen inte köpa något innan v12 men oj vad svårt det var att förbli vid sina sinnesfulla bruk)

Hur tänker ni andra? Har ni köpt något? :)

Vi köpte en blöj soptunna för ett tag sen! Haha! :) Den var på rea och vi har alltid velat ha en sån där påsen försluts i hinken direkt. Annars ska vi faktiskt handla en hel del på Ullared nästa vecka, bad balja, åkpåse, vagn tillbehör osv. Vi ska låta alla grejer vara nerpackat och undanlagt ifall det trotsallt skulle gå fel med graviditeten.
  • sandiepie
    jevana skrev 2016-01-20 09:19:26 följande:

Har ni symptom? Lite molvärk till och från, lite illamående om jag låter mig bli hungrig och ömma bröst. Oroar mig dock över att ömheten i brösten kommer och går, idag ömmar endast det högra..!? Fjuttiga 4+3 i graviditetskalendern..

Mina bröst är extremt tunga och ömmar när jag rör mig i sängen på nätterna. Kan vakna av att jag råkat stöta i.. Annars känner jag lite molvärk längst ner i tjejmagen då och då. Lite mer kissande än vanligt också, aldrig gått upp på natten förr, men en gång om natten är obligatoriskt nu :)
  • Dagerman
    sandiepie skrev 2016-01-20 10:43:04 följande:

Vi köpte en blöj soptunna för ett tag sen! Haha! :) Den var på rea och vi har alltid velat ha en sån där påsen försluts i hinken direkt. Annars ska vi faktiskt handla en hel del på Ullared nästa vecka, bad balja, åkpåse, vagn tillbehör osv. Vi ska låta alla grejer vara nerpackat och undanlagt ifall det trotsallt skulle gå fel med graviditeten.

Det var en udda grej att köpa som första sak..haha! Men den låter ju bra, och så skulle jag med kunna göra. Hittar man ett fynd fast att det känns "för tidigt" så kommer jag slå till ändå.

Men sluta, har drömt om allt jag vill/ska köpa på Ullared så fort mannen tillåter en tur dit. Mysigt att gå och frossa i bebisprylar!
  • Jet85

Hejsan! Jag hoppar in här :) är gravid med andra barnet efter 4 års försök, 2 utomkvedshavandeskap och 3 missfall. Min dotter, snart 8 år, är dessutom född i V.25. Jag vågar inte riktigt hoppas än. 1a februari ska jag på vul, ser allt bra ut då så kommer jag nog våga hoppas :) har inte ringt mödravården än, tänkte vänta till efter vul

• sandiepie
    Dagerman skrev 2016-01-20 11:16:19 följande:

Det var en udda grej att köpa som första sak..haha! Men den låter ju bra, och så skulle jag med kunna göra. Hittar man ett fynd fast att det känns "för tidigt" så kommer jag slå till ändå.

Men sluta, har drömt om allt jag vill/ska köpa på Ullared så fort mannen tillåter en tur dit. Mysigt att gå och frossa i bebisprylar!

Eller hur! Men man får ju slå till ;) haha. Ullared är ju drömmen när det gäller bebisprylar! Men man får hålla fingrarna i styr..
  • Jossi91
    Anonym (Mamma till 3) skrev 2016-01-19 21:32:20 följande:

Någon mer som redan fått lägga undan sina vanliga byxor redan? Jag måste ha dom uppknäppta så investerade i gravidleggings istället. Knappgylfen på byxorna skär in i magen.

Jag använder mina vanliga byxor, men sp har jag även gått ner 3 kg pga av illamående och låg matlust :)
  • Anonym (Gravid med nr3)
    jevana skrev 2016-01-20 09:19:26 följande:

Har ni symptom? Lite molvärk till och från, lite illamående om jag låter mig bli hungrig och ömma bröst. Oroar mig dock över att ömheten i brösten kommer och går, idag ömmar endast det högra..!? Fjuttiga 4+3 i graviditetskalendern..

Jag har lite ömma bröst, kissar lite oftare än normalt, men annars dagtid har jag inte speciellt mycket symptom. mer på kvällen då blir magen uppsvälld och illamåendet kan komma då

Känner mig inte speciellt gravid, men ska inte ropa hej ännu, jag är idag i v.5+3 enligt senaste mens, så om några dagar kan allt bara slå till som ett brev på posten. Eller så får jag en lugn och smidig graviditet. Det är verkligen som ett lotteri detta, man vet aldrig vad man får för symptom.

Med min första mådde jag illa, men kräktes inte så extremt mycket. Med barn nr2 så kom illamåendet snabbt och jag kräktes rätt mycket fram till ca v.21. Dock så kräktes jag ej varje dag. Tack och lov.
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)