• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Ggrahnen

17+5 Började känna sparkar för flera veckor sedan, men nu har jag inte känt på tre dagar. Är det normalt tror ni? Har kunnat varit någon dags uppehåll innan också.. Någon som känner igen sig?

RUL om en vecka..
  • Mabo90
    Ggrahnen skrev 2016-05-07 08:32:27 följande:

17+5 Började känna sparkar för flera veckor sedan, men nu har jag inte känt på tre dagar. Är det normalt tror ni? Har kunnat varit någon dags uppehåll innan också.. Någon som känner igen sig?

RUL om en vecka..

Jag tror det är normalt såpass tidigt. Jag kände tydliga sparkar i morse och innan dess var det ett par dagar sen. Kanske bebisen sparkar inåt ryggen nu när den är så liten? Testa att dricka ett glas kallt vatten och lägg dig ner. Det kan funka :)
  • Decibel84

Oj va magarna är olika, sånt är verkligen intressant
    Min mage blir stor på kvällen och hård, så det är inte bara maten;)

Fyndat en massa kläder idag på loppis, så himla nice när det är så bra priser...varje plagg 20kr/styck:)

• Alvsten

Vad fina magar ni har allihopa!

Jag håller på att ladda inför att berätta för chefen, tänkte berätta på fredag. Tycker att det känns lite jobbigt faktiskt. Hoppas att hon tar det bra.

• Vanja
    Alvsten skrev 2016-05-08 19:37:15 följande:

Jag håller på att ladda inför att berätta för chefen, tänkte berätta på fredag. Tycker att det känns lite jobbigt faktiskt. Hoppas att hon tar det bra.

Har inte heller sagt nåt till chefen än och går in i v 18 på måndag. Känns jättedumt att jag inte sagt nåt än men jag har inte haft möjlighet att träffa henne sen i mars och vill inte gärna ta det på telefonen..
  • Dani84KR
    Alvsten skrev 2016-05-08 19:37:15 följande:

ja, verkligen alla e så fina <3

Jag har inte heller sagt till chefen ännu, drar mig för de och vet inte riktigt vf, känns jobbigare för att jag har en manlig chef. 
    Han har varigt borta på kurs några veckor nu så får ta de på måndag, är då 17+3...
  • Vanja

Det kanske inte är så ovanligt att berätta lite senare då! Trodde jag var extrem men vi verkar ju vara fler.. :)

• Dani84KR

Tänkte kolla mer er, ursäkta om någon tycker detta e  lite äckligt

Är i v 17+3, och på kvällarna är jag väldigt gasig och de luktar inte gott kan jag säga, gubben med för den delen som börjat "skämta" om att han ska sova på soffan för att undvika min gas attacker hi hi hi.

finns det något botmedel?
    tack tjejer

• aperfectsonnet
    Alvsten skrev 2016-05-04 05:24:58 följande:

Ursäkta röran på bilden, vi håller på att flytta :)

Jag måste typ gått upp mest härinne känns det som, +4 kg och är i vecka 15. Mår fortfarande illa och spydde för bara några minuter sen men går uppåt i alla fall. Är stor skillnad på magen från innan graviditeten.

Hehe, NÄÄÄEDU. Jag har gått upp nio kilo. Är i vecka 19.
Svar på tråden BF Oktober 2016