• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Alvsten
    GästenT skrev 2016-04-29 15:42:11 följande:

Då var det klart! 31oktober som jag misstänkte!! Fick lägsta risk på kub!! Känner mig helt snurrig av glädje. :)

Stort grattis till kubresultatet!!

Då har vi bf dagarna efter varandra. Vore superkul om vi fick samtidigt :)
  • Alvsten
    Lilla Luna skrev 2016-04-29 17:49:18 följande:

Har berättat för min familj och ett par vänner. Så berättade jag för chefen i tisdags. Kollegorna på avdelningen får veta om en och en halv vecka då vi har möte. Resten av kollegorna vet jag inte. Sambons syskon får veta efter rul, lika så resterande av släkt och vänner. Vi träffar dem så sällan så. Bara de vi tråffar ofta som fått veta.

Vilken vecka är du i?

Jag tänkte vänta förhoppningsvis en månad till innan kollegor och chef får veta, men vi får väl se hur stor magen blir. Det kanske inte går.
  • orzia1
    Dani84KR skrev 2016-04-29 20:06:55 följande:
    Man kan ju hoppas att han (chefen) fattar, men min chef är helt ny som chef och vi är hans första avdelning, vet inte om jag litar på att han kan alla regler och även om jag hört mycket när andra varit gravida så är jag inte själv helt hundra på vad som gäller inom företaget,men jag har mycket vänner inom facket och känner att jag litar mer på dem, de kan alla regler och så inom företaget så vill ha deras hjälp oxå vi får snacka alla tillsammans

Jag vet att man efter en viss gravid vecka, jag kommer inte ihåg vilken, men tror de va v18 så har man rätt till en lättare arbetsuppgift. man måste få ett , heter de graviditets intyg? från mvc.
    Jag behövde inget intyg från min bm för ca 8 år sen, jag o min chef pratade bara kring mina arbetsuppgifter och sen fyllde hon i blanketten.... skickade in den och fick det beviljat
  • Lilla Luna
    Alvsten skrev 2016-04-29 20:16:53 följande:

Vilken vecka är du i?

Jag tänkte vänta förhoppningsvis en månad till innan kollegor och chef får veta, men vi får väl se hur stor magen blir. Det kanske inte går.

Vecka 14 (13+6). Magen börjar synas lite. Så åker jag bort om 2,5 veckor så kändes som att jag måste berätta nu. Ville vänta till efter rul men då börjar semesterperioden så det blev bara rörigt.

Det är bra att berätta för chefen innan så denne är medveten om det ifall något skulle gå fel eller att man skulle bli trött eller på annat vis få svårt att utföra arbetet. Min chef frågade massor om hur jag mådde och hur det kändes att jobba. Hon är väldigt mån om personalen. Jobbar i förskola så jag måste ju vara i tiptop för att orka med dagarna. :)
  • Dani84KR
    orzia1 skrev 2016-04-29 20:33:45 följande:
    Jag behövde inget intyg från min bm för ca 8 år sen, jag o min chef pratade bara kring mina arbetsuppgifter och sen fyllde hon i blanketten.... skickade in den och fick det beviljat
    Hoppas de e så nu oxå, men FK ska ha ett intyg såg jag när jag gjorde deras checklista, de hette något, kommer inte ihåg är så dålig på sådant, trodde jobbet skulle vilja ha samma. snacka med dem på måndag när chefen är tillbaka så får man se vad de vill ha
  • orzia1
    Dani84KR skrev 2016-04-29 20:48:06 följande:
    Hoppas de e så nu oxå, men FK ska ha ett intyg såg jag när jag gjorde deras checklista, de hette något, kommer inte ihåg är så dålig på sådant, trodde jobbet skulle vilja ha samma. snacka med dem på måndag när chefen är tillbaka så får man se vad de vill ha
    Låter bra
    Aha,, då har det nog blivit ändrat eller så har jag glömt bort att jag skicka in ett sånt också ha ha
  • Dani84KR

Hej tjejer
    Tänkte fråga en grej, tror jag har fått urinvägsinfektion, några av symtomen stämmer men inte allt, är det någon av er som har haft det som gravid innan?
    Ska få till vårdcentralen måndag morgon det första jag gör kl 8 när de öppnar. Vet någon hur de testar ska de ha urinprov? Borde man ta med första morgon urinet, då det är mer koncentrerat? Någon som vet?
    Tack tjejer

• orzia1
    Dani84KR skrev 2016-04-30 16:57:38 följande:

Hej tjejer
    Tänkte fråga en grej, tror jag har fått urinvägsinfektion, några av symtomen stämmer men inte allt, är det någon av er som har haft det som gravid innan?
    Ska få till vårdcentralen måndag morgon det första jag gör kl 8 när de öppnar. Vet någon hur de testar ska de ha urinprov? Borde man ta med första morgon urinet, då det är mer koncentrerat? Någon som vet?
    Tack tjejer

Jag har bara haft uvi en gång och då hade jag inga symptom alls, var när jag va gravid sist... de testar med urinprov, tror inte de behöver det första urinet...men jag har ingen aning...
  • Alvsten

Sådär, nu har jag köpt ett par gravid-leggings och ett par gravid-jeans. Sååå skönt!

Svar på tråden BF Oktober 2016