• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • rachmaninoff

Hur har ni andra oktobermammor med vikten? Är i 15+6 och är på 51 kg från en startvikt på 56-59 kg ca.

Jag har inte mått illa, inte spytt alls. Jag är tvärtom slöare än någonsin och vräker i mig mer mat och kaloristinn föda än vad jag någonsin gjort. Börjar bli orolig att det är något fel på mig, något som kanske inte har direkt med graviditeten att göra?

Eller finns det någon annan som tappat vikt så här långt fastän de äter bra och inte spyr?

Barnmorskan tyckte inte att det var någon fara för min livmoder har växt fint men plötslig viktnedgång så här måste ju ha en orsak? Vet inte hur ni upplever era barnmorskor men jag kan bli frustrerad över att min känns mera som någon som ska va någon sorts mysmamma som fokuserar på det psykiska än någon som tar våra besök ur ett medicinskt perspektiv. 

• orzia1
    JennyNG skrev 2016-05-03 07:46:07 följande:

Det blev en Emmaljunga i skin???? så ungen lä väl dö av värmeslag nästa sommar . Hehe

Spännande. Ska ni kolla kön ?

Nej jag tror inte den kommer få värmeslag ha ha... fast jag förstår hur du tänker.. de i skinn är ju så snygga... ja vi ska försöka ta reda på kön, men har en känsla att den lilla krabaten inte kommer visa, har inte varit stilla många min på de andra ul vi har gjort.. ska ni?
  • Sabinac

Det blev en Emmaljunga i skin???? så ungen lä väl dö av värmeslag nästa sommar . Hehe

Vilken Emmaljunga valde ni? Jag kollar runt på vagnar nu och funderar på Emmaljunga också.

Vi hade en cresent till dottern men den vagnen har så små hjul fram så den fungerar inge bra där vi bor nu med grusväg.
  • Alvsten

Jag har också kärat ner mig i en Emmaljunga :)

Det vore kul att få se en bild sen när du har fått hem den.
  • EmelieB91

Var på rul igår och fick se en frisk liten flicka <3 Har en son sedan tidigare så det blir kul med en av varje.

Det sparkar på och bökar varje dag vid samma tider, 9-10 på morgonen, 3 på eftermiddagen och 10 på kvällen :) Är idag i vecka 18 (17+3).

• orzia1
    EmelieB91 skrev 2016-05-03 13:03:08 följande:

Var på rul igår och fick se en frisk liten flicka <3 Har en son sedan tidigare så det blir kul med en av varje.

Det sparkar på och bökar varje dag vid samma tider, 9-10 på morgonen, 3 på eftermiddagen och 10 på kvällen :) Är idag i vecka 18 (17+3).

Grattis till flickan och att allt såg bra ut.
  • orzia1

Här är det sådär roligt. Var hos dr i man dags, har haft onda sammandragningar och allmänt ont. Det konstaterades att tappen är ungefär så lång som den ska, men lite påverkad... och så har jag fått foglossning i blygdbenet, gör så satans ont, hade aldrig problem med det i tidigare graviditeter... känns som det vore rättvist o fått slippa foglossning... ja ja... får väl bara bita ihop och fortsätta kämpa.. ny mätning av tappen om ngn vecka

• orzia1

Vi har nog också består oss för en emmaljunga city men tyckte bara att färgerna var så himla tråkiga, får se om vi köper beg från tidigare år eller väntar tills 2017 års modeller kommer.. enligt hon i affären så kommer de typ i aug..

• pandoraDiem
    rachmaninoff skrev 2016-05-03 07:54:43 följande:

Hur har ni andra oktobermammor med vikten? Är i 15+6 och är på 51 kg från en startvikt på 56-59 kg ca.

Jag har inte mått illa, inte spytt alls. Jag är tvärtom slöare än någonsin och vräker i mig mer mat och kaloristinn föda än vad jag någonsin gjort. Börjar bli orolig att det är något fel på mig, något som kanske inte har direkt med graviditeten att göra?

Eller finns det någon annan som tappat vikt så här långt fastän de äter bra och inte spyr?

Barnmorskan tyckte inte att det var någon fara för min livmoder har växt fint men plötslig viktnedgång så här måste ju ha en orsak? Vet inte hur ni upplever era barnmorskor men jag kan bli frustrerad över att min känns mera som någon som ska va någon sorts mysmamma som fokuserar på det psykiska än någon som tar våra besök ur ett medicinskt perspektiv. 

Jag är också orolig över vikten. Är i vecka 15 och har nog inte gått upp ett enda kilo (kanske till och med gått ner, vet inte vad jag vägde när jag blev gravid). Väger nu typ 54 kg. Jag tränade rätt mycket innan jag blev gravid och har inte kunnat träna nu sen v 10 typ så kanske har jag tappat muskelvikt, men vet inte, var inte direkt muskulös innan. Har varit på några ultraljud pga andra orsaker så barnet växer iaf som det ska vilket är det viktigaste.

Kanske kan du försöka byta barnmorska eller försöka få tag i nån läkare om du känner att din barnmorska inte tar din oro på allvar? Men förhoppningsvis är det ingen fara, alla kroppar beter sig ju lite olika.
  • Villhabarn29

Alltså. .Jag var överviktig innan graviditeten och har gått upp ett kilo. Men jag känner mig stor för v. 15 plus nånting. Mer sallad;)

Svar på tråden BF Oktober 2016