• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Lilla Luna
    orzia1 skrev 2016-05-04 12:57:43 följande:

Lycka till.. det är en speciell känsla att känna och klämma på vagnar irl.. blir mer verkligt

Redan klämt och känt på några men måste få provlasta i bilen också. Står mitt i ett bilköp nu. Så barnvagnen avgör vilken bil det blir.
  • LisenB
    Alvsten skrev 2016-05-04 05:24:58 följande:

Ursäkta röran på bilden, vi håller på att flytta :)

Jag måste typ gått upp mest härinne känns det som, +4 kg och är i vecka 15. Mår fortfarande illa och spydde för bara några minuter sen men går uppåt i alla fall. Är stor skillnad på magen från innan graviditeten.

Nejdå, jag har gått upp 5kg och är i v16. Hade BMI 25 innan, 81kg och 177cm lång. Känns dock som jag bara är jättetjock. På mornarna så är det mer liten mage, men på kvällen är hela magen uppsvälld.. Men men .. Får bara försöka att inte äta mer än nödvändigt.
    Har också börjar få lite ont i ländryggen till och från. Känner ni av någon foglossning,
  • orzia1
    LisenB skrev 2016-05-05 08:12:10 följande:

Nejdå, jag har gått upp 5kg och är i v16. Hade BMI 25 innan, 81kg och 177cm lång. Känns dock som jag bara är jättetjock. På mornarna så är det mer liten mage, men på kvällen är hela magen uppsvälld.. Men men .. Får bara försöka att inte äta mer än nödvändigt.

Har också börjar få lite ont i ländryggen till och från. Känner ni av någon foglossning,

Jag har fått foglossning i blygdbenet, är jättrjobbigt...
  • LisenB
    orzia1 skrev 2016-05-05 10:11:34 följande:
    Jag har fått foglossning i blygdbenet, är jättrjobbigt...
    Oj det låter verkligen jobbigt! Har legat i landet och rensat ogräs några timmar idag så nu är jag lite stel ;)
  • orzia1

Uja jaaa det är asjobbigt o gör ont. Känns som när man var mindre och gick balansgång och trilla och fick den mellan benen... är förvånad då jag inte fick ngr problem alls med förlossning med dottern.. men nu är man ju 9 år äldre, kanske det spelar in

• TredjeBullen

Vecka 18 idag! :) mår så fantastiskt bra nu förutom att foglosaningen gör sig mer o mer påmind. :/ +5kg på vågen. Hur mår ni andra?
  • LisenB
    eagle87 skrev 2016-05-05 18:16:11 följande:

Någon som har sjuk extrem envis huvudvärk? Vecka 15+3.

Jag har också fått huvudvärk. Är i v16 som sagt och får aldrig huvudvärk annars utan vid feber. Nu har jag fått det två gånger senaste veckan ..
  • trex2013
    orzia1 skrev 2016-05-05 14:05:18 följande:

Uja jaaa det är asjobbigt o gör ont. Känns som när man var mindre och gick balansgång och trilla och fick den mellan benen... är förvånad då jag inte fick ngr problem alls med förlossning med dottern.. men nu är man ju 9 år äldre, kanske det spelar in

ajj det låter ju jätte ont! hoppas det går över! :/
  • trex2013
    eagle87 skrev 2016-05-05 18:16:11 följande:

Någon som har sjuk extrem envis huvudvärk? Vecka 15+3.

oh yes, var hemma tre dagar nu i veckan med extrem huvudvärk. kräktes tom en kväll pg av banket. :(
Svar på tråden BF Oktober 2016