• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonym (Rådvill)
    orzia1 skrev 2016-06-20 20:11:03 följande:
    Om du ska köpa deras barnsäng så köp ny madrass... Det sa min bm till mig för 9 år sen, råden kan ha ändrats men då sa hon att det var bäst för en bebis att ha ny madrass som ej är formad efter en annan bebis/barn... Som sagt råden är kanske andra nu.

Ja mögel borde du se, kolla kanterna extra noga i vagnen.
    tack ännu en gång för tipsen! skulle aldrig ha tänkt på detta annars. :)
  • TredjeBullen

Har lite funderingar då jag inte varit med om detta under mina två andra graviditeter...

Igår kväll hade jag (tror jag) rejäla sammandragningar, magen blev hård o smärtade lite o som strålade bak i ryggen ner i svanken. Gjorde faktiskt lite ont. Detta kom o gick under nån timmes tid. Är detta nåt som e vanligt? Jag är i vecka 23 (22+5).

• orzia1
    TredjeBullen skrev 2016-06-22 11:12:29 följande:

Har lite funderingar då jag inte varit med om detta under mina två andra graviditeter...

Igår kväll hade jag (tror jag) rejäla sammandragningar, magen blev hård o smärtade lite o som strålade bak i ryggen ner i svanken. Gjorde faktiskt lite ont. Detta kom o gick under nån timmes tid. Är detta nåt som e vanligt? Jag är i vecka 23 (22+5).

Man får mer sammandragningar när man väntar nr 2,3,4 osv... Och de kan börja tidigare.. Om de inte går över med vila och Alvedon så bör man kolla upp det
  • LovisaC

Hej! I ett försök att se mer positivt på denna graviditet tänkte jag söka upp en grupp på fb men såg att ni redan fyllt två, så jag skriver här :)

Jag väntar min andra flicka, storasyster är född i v33 2014.

Jag har alltid, så länge jag kan minnas, bara velat ha ett barn men blev i februari gravid igen. Trots avbrutet flera dagar innan äl, trots "dagen efter"-piller. Hon måste vara stark, denna tjej! Den blivande pappan har drömt länge om ett barn och jag kände mig skyldig att fundera en extra gång. Så, nu planerar vi för fullt inför nedkomst i augusti/september/oktober (bf 26 okt). Storasyster föddes spontant utan förklaring, jag är kraftigt koniserad och det tycks vara anledningen. Jag är beredd denna gång, denna gång ska jag inte köpa barnvagn samma dag som barnet föds, haha!

• LakritsMatte

Hejsan!

Har följt denna tråd av och till men inte skrivit förrens nu :) väntar min första med BF 12/10, en liten kille blir det :)

Jag startade en tråd för ett par veckor sedan för att försöka hitta någon annan blivande mamma där jag bor, men fick inga napp! Bor i Motala, en ganska liten ort, här erbjuds ingen föräldragrupp/kurs bara en föreläsning. Jag har inte bott här så länge, jobbar på annan ort och vill så gärna träffa nya vänner här! Är det någon som bor i Motala eller omnejd som skulle vilja ses på en fika eller så?

• Decibel84

I fredags kände jag bebis utanpå, la händerna under naveln och kände knackningar mot handen....inte känt något sen dess dock:(

sen tror jag att jag börjar få foglossning, ont typ varje kväll nu och ligger i soffan...har svårt att ta mig upp ur soffan själv så får se till att inte hasa ner för långt:P

ska prata med BM om ett bälte, fick låna ett bälte av en släkting men tycker det är så smalt, och detta bälte skulle man knäppa BAK . Jag måste ju ha ett som jag kan knäppa själv.

• Mabo90

Vaknade tidigt i morse med världens halsbränna som har hållt i sig sen dess. Med dottern hade jag halsbränna i princip hela graviditeten men nu kom det utan förvaning med all kraft. Har bara druckit ett par munnar kaffe i morse men inget sen dess. Någon med tips på lindring?

• Meriall

Mabo90,

Prova rennie, enda som hjälpt mig och helt ofarligt. Hade hemsk halsbränna med min förra och nu startar det upp igen så jag har alltid med en ask i väskan. Att ligga ner på rygg en stund har också hjälpt lite.

Decibel84,

Prova att dricka två glas kall saft och rör på dig så du blir lite varm. Lägg dig på rygg. Då borde du känna efter en en liten stund. Tänk också på att de sover typ 16h/dygn nu så inte så konstigt om man inte känner så mycket men det här tipset väcker förmodligen den lilla så du slipper vara orolig :)

• mttp

Hej tjejer. Är det fler som är inne på v 25+5 å där omkring.

Tänkt3 angående om foster rörelserna.. hur ofta ska man känna av det för att vara ok. Jag känner ca 1-2 ggr per dag. Låter ganska lite? Känner ni mkt? Verka som min gosse är väldigt lat hähä

• bpumpkin
    mttp skrev 2016-06-30 14:08:37 följande:

Hej tjejer. Är det fler som är inne på v 25+5 å där omkring.

Tänkt3 angående om foster rörelserna.. hur ofta ska man känna av det för att vara ok. Jag känner ca 1-2 ggr per dag. Låter ganska lite? Känner ni mkt? Verka som min gosse är väldigt lat hähä

Är i v 25+2. Jag känner varje dag men det är olika mycket aktivitet olika dagar. Framförallt så känner jag nästan bara när jag ligger still, mest på rygg, i soffan eller sängen. När jag rör på mig (t.ex. går) känner jag ingenting; kan IBLAND känna nån liten rörelse när jag sitter still och jobbar. Men mest om jag ligger still, och det gör man ju kanske 2 ggr om dagen - på morgonen och kvällen. :)

Men kanske bra grej att ta upp med BM? Jag ska själv dit imorgon så ska kanske fråga då om jag kommer ihåg.
Svar på tråden BF Oktober 2016