• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • orzia1
    mttp skrev 2016-06-30 14:08:37 följande:

Hej tjejer. Är det fler som är inne på v 25+5 å där omkring.

Tänkt3 angående om foster rörelserna.. hur ofta ska man känna av det för att vara ok. Jag känner ca 1-2 ggr per dag. Låter ganska lite? Känner ni mkt? Verka som min gosse är väldigt lat hähä

Till mig har de sagt att det är först efter typ v 28 som man kan ana ett mönster med rörelserna, dvs veta om bebis är mest aktiv på dag el kväl.... Sen beror ju även moderkakans placering på hur starkt man känner...
  • JagOchKulan

Jag är inne på v25+5 ,känner av lillen flera gg om dagen..

Alltid vid 05:00, ibland vid 03:00 ...

Sedan vid 09:00-10.00, 13:30 och sedan då och då på eftermiddagen..

18:30 är hon igång en stund sedan lugnt till 22:00...

Har ett mönster med tiderna sen 1 mån tillbaka....

Verkar variera mkt mellan varje person :)

mttp skrev 2016-06-30 14:08:37 följande:

Hej tjejer. Är det fler som är inne på v 25+5 å där omkring.

Tänkt3 angående om foster rörelserna.. hur ofta ska man känna av det för att vara ok. Jag känner ca 1-2 ggr per dag. Låter ganska lite? Känner ni mkt? Verka som min gosse är väldigt lat hähä

• LisenB

Igår var jag hos barnmorskan igen! Vi fick med oss intyg att skicka till försäkringskassan och hon kollade glykos, blodtryck och meddelade järnvärden - allt var superbra! Jag är dock Rh negativ så de tog ett test för det. Bara att hoppas att det inte påverkar!
    Nu ska jag tillbaka om fyra veckor och sedan varannan vecka! Känns mycket men också bra. Det känns ju att det närmar sig.

Jag känner fosterrörelser flera gånger per dag. BM sa att de "nu" skulle informera om att om man inte känner fosterrörelser mer än en gång per dag så skulle man ringa in. Det verkar vara nytt att de ska informera om det alltså. Men hon sa också att man inte känner rörelserna alltid när man går runt på dagarna, men att man kan ta en stund till att bara slappna av och koncentrera sig på att känna.

• Eili

Känner mig lite smått töntig nu när barnvagnen är monterad och jag kör runt den i lägenheten. Längtar ännu mer tills bebisen kommer nu :)

Tycker för övrigt att tiden har börjat gå lite långsamt igen men tror det har att göra med att alla mina kollegor går på semester efter nästa vecka och jag ska jobba fyra veckor till innan det blir lite ledig. Dock bara en vecka eftersom jag läger resten innan bebben kommer :)

• Satelliten

Hej alla! Hur mår ni?

Hur länge kommer ni vara lediga innan beräknad bf?

Särskilt ni med kontorsjobb.

Ni med mer fysiskt krävande jobb behöver säkert sluta jobba tidigare.

• Eili
    Satelliten skrev 2016-07-02 13:59:16 följande:

Hej alla! Hur mår ni?

Jo tack, vi mår fint. Hur mår du själv?

Jag arbetar som förskollärare och planerar att arbeta tills jag är i vecka 37 (36+2) om allt fortsätter att gå så pass bra som det gör. Ska jobba fyra veckor nu innan det blir en veckas semester och sen jobba sju veckor till innan jag lägger tre veckor semester innan bebis är beräknad :)
  • LisenB

Hej alla! Hur mår ni?

Jag tänkte gå typ tre veckor innan, 1 oktober och är beräkna 22 oktober. Tänkte ta föräldradagar då, eller bara ta ut någon/några dagar per vecka.. Har inte funderat så mycket på hur de dagarna ska tas ut bara att jag ska gå! ;)
    Jag är redan trött på jobbet men kanske för att semestern stundar. Sen sex veckor jobb kvar innan FL.
  • orzia1

Hej alla! Hur mår ni?

Jag är fortsatt sjukskriven och har börjat acceptera att jag kommer vara det tills hon kommer i oktober.

Tyvärr, saknar att jobba något fruktansvärt.. Men hade jag ej varit sjukskriven så hade jag tänkt jobba till månaden innan och varit hemma 25% från mitt ena jobb som är fysiskt ansträngand.. Min man har ca 3 v semester och sen ytterligare 15 dagar "prostdagar" han kan ta ut ,, dessa 15 får ej tas ut direkt efter varandra ,, så han ska ta ut 3 av de dagarna innan sem och sen 3 dagar direkt efter semestern ,, så då får han typ 5 v semester (han måste in och jobba ngn helg i den perioden) han kommer ta ut detta i samband med att Ada föds, han har redan nu förberett sin kollega på att han ska ta ut detta plus de tio pappadagarna någon gång i okt men ej de exakta datumen, han kommer dock minska på sina begravningar och gudstjänster och vigslar och dop från och med mitten av sept så att han kan vara tillgänglig om något händer och jag ringer hem han

Dock har jag redan nu fått prematura värkar med lite påverkan av tappen så vi får se när hon kommer, och då får han göra om allt men vi hoppas på att hon stannar inne tills sept i alla fal....
  • Satelliten

Å orzia, hoppas hon stannar i magen så länge hon behöver det!

Förstår att det är sjukt tråkigt att bara va hemma, särskilt som du måste ta det lugnt också antar jag.

Kram till dig

Svar på tråden BF Oktober 2016