• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Lilla Luna
    Eili skrev 2016-07-02 14:26:40 följande:

Jo tack, vi mår fint. Hur mår du själv?

Jag arbetar som förskollärare och planerar att arbeta tills jag är i vecka 37 (36+2) om allt fortsätter att gå så pass bra som det gör. Ska jobba fyra veckor nu innan det blir en veckas semester och sen jobba sju veckor till innan jag lägger tre veckor semester innan bebis är beräknad :)

Vilka åldrar jobbar du med? Är också förskollärare, på en småbarnsavdelning. Har inte planerat än hur länge jag ska jobba men vill jobba så länge som möjligt. Mår ju superbra och har gjort det hela tiden.
  • Eili
    Lilla Luna skrev 2016-07-02 17:59:16 följande:

Vilka åldrar jobbar du med? Är också förskollärare, på en småbarnsavdelning. Har inte planerat än hur länge jag ska jobba men vill jobba så länge som möjligt. Mår ju superbra och har gjort det hela tiden.

Fram till och med nästa vecka så har jag jobbat med 3-5 åringar. Blir ju till att jobba på den sommaröppet förskolan i tre veckor och då blir det blandade åldrar. Sen blir det en vecka som jag ska vara på min ordenarie arbetsplats och sen de sista sex veckorna så får jag vara där det behövs om någon är borta.

Fast nu är visserligen båda avdelningarna tillsammans men vi har inte alls många barn kvar, men vi håller på att organisera om hela förskolan :)

Så länge man mår bra ser jag inga hinder med att arbeta :)
  • Mabo90

Jag jobbar 2 veckor till innan jag går på semester 3 veckor och direkt efter det mammaledighet för min dotter på 1,5 år. Hon är hemma med sin pappa nu men han börjar jobba efter semestern så då går jag hem. Ska bli riktigt skönt då jag jobbade till ett par veckor innan bf med dottern och är så glad att jag har möjlighet att få lite ensamtid med henne innan bebis kommer i oktober ????

• Alvsten
    Satelliten skrev 2016-07-02 13:59:16 följande:

Hej alla! Hur mår ni?

Hur länge kommer ni vara lediga innan beräknad bf?

Särskilt ni med kontorsjobb.

Ni med mer fysiskt krävande jobb behöver säkert sluta jobba tidigare.

Jag jobbar på kontor och kommer ta semester från 5e oktober. Har bf 30 oktober. Skönt att kunna vara hemma och ta det lugnt sista tiden :)
  • Decibel84
    Alvsten skrev 2016-07-03 11:13:43 följande:
    Jag jobbar på kontor och kommer ta semester från 5e oktober. Har bf 30 oktober. Skönt att kunna vara hemma och ta det lugnt sista tiden :)

Men är det inte jobbigt att vänta med semester tills så sent?:S

• Alvsten
    Decibel84 skrev 2016-07-04 19:28:54 följande:

Men är det inte jobbigt att vänta med semester tills så sent?:S

Jag har semester 4 veckor nu också hehe :)
  • Decibel84
    Alvsten skrev 2016-07-04 20:58:02 följande:
    Jag har semester 4 veckor nu också hehe :)
    ah,  härligt:)
  • Anonym (Uh)

Jag får seriöst panik.
    Min partner lyckas inte hitta något jobb och får därför socialbidrag.
    Jag kommer att få ut ca 11.000 när jag är föräldraledig.
    Med hyra och utgifter så finns det inget kvar..herregud hur ska vi göra?!

Ska jag be min partner flytta ut så att jag kan ta ut bostadsbidrag , FAN det vill jag ju inte:(

• eagle87

Jag har bf 25 okt och min sista arbetsdag är 23 september. Jobbar i en salong i England

• LovisaC

Är det bara jag som tycker att fosterrörelser under dagen är irriterande? Haha

Min fia ligger allt som oftast med fötterna nedåt och karatesparkar på antingen min livmodertapp eller nerver som måste sitta ihop med klitoris. Det första gör riktigt ont (öm tapp) och det andra är bara riktigt jobbigt - rätt som det är sticker det till något hemskt i klitoris ;D

Hon har haft ett mönster sedan ungefär en månad tillbaka (23+nått idag bara) medan min tvååring aldrig hade ett mönster. Tvååringen hade moderkakan fram och inte ens veckorna innan hon kom kände jag henne varje dag. Ändå kunde de knappt mäta henne vid TUL pga aktivitet... Det var inget fel på henne; på neonatal fick vi beröm över hennes utveckling och flera sa "hon beter sig precis som om hon vore fullgången" trots att hon föddes i vecka 33.

Moderkakans placering spelar JÄTTESTOR roll.

Svar på tråden BF Oktober 2016