Hej på er alla:)
Hoppas att ni mår bra, här har graviditeten varit "lättsam", enda som har varit jobbigt är onda/ömma armar/fingrar under nätterna men annars varit väldigt lätt...
Jag var på 3D/4D URL som vi själva bokade in, är inne på v26, så de var bra tajming för de. En härlig upplevelse men lite besviken då lillan var så envis att hålla händerna framför ansiktet och vända sig in mot ryggen *skratt* men Gud vilken känsla att se hennes form på hela kroppen, långa fina ben, super söta öron, näsa, ögon och perfekt hjärna och aaaa allt såg sååå bra ut...
Men samtidigt så kom barnmorskan fram till att: du är inte inne på v26 utan du är fulla v27 och är inne på v28, då alla mått,vikt och utveckling på barnet var i de stadiet...
De komiska är att detta datumet hon sa var samma datum jag fick från mitt allra första vul, men såklart blev ändrad på UL, dock då när de ändrade på ul så sa jag till dem att de inte alls kan stämma pga hur jag och sambo hade legat...
( var inne på tävlings period för fitness därav så var tyvärr inte sexlivet så stor då)
Men de ignorerade mig då och höll sig på sina ord...
Samt barnmorskan som utförde ul var väldigt osäker under hela tiden, så hade intr varit förvånad ifall hon kollade fel...
Men att i alla fall få de bekräftat igen SAMMA datum som första gg måste ju plinga en klocka för dem samt att då när jag var så säker på min sak....
Ringde BM igår för att berätta om de nya uppgifterna från 3D ultraljudet, ( ul:ET utfördes vid en klinik mitt emot dem, då kvinnohålsovärden saknade 3D så fick boka in besöket hos ett annat företag)
Men i alla fall, ringde och sa som de, påpekade att datum är samma som första igen...
Men ändå säger de emot: ja men man ser oftast veckan när man är i V18, ...
Jag sa att: ni får faktiskt ringa till den andra barnmorskan för att få höra, jag tänker inte ge mig.
Min egna barnmorska skulle återkomma under dagarna, så får se va hon säger...
Men jag har kollat med försäkrings kassan och de går att ändra datumet med ett nytt intyg...
Anledningen varför jag e på dem e för att jag vill att de ska vara rätt, inte "tror" som barnmorskan vid ul körde med, samt att hon inte alls lyssnade på mig..
Och uppgifterna de fick fram i förrgår var betydligt såååå mkt tydligare, samt som sagt andra gången gillt med samma datum.
Sist och inte minst, jag har Ett väldigt tungt arbete, de börjar ta en på krafterna att orka en hel dag, jobbar mer än heltid flesta veckorna....
De med dålig sömn samt under halva dagen har man ömma höfter och ond rygg på jobbet på all lyft...
Arbetsgivarn går med på begäran av Gravidtets penning så därav vill jag att allt blir fixat ...