• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Lilla Luna

Vi fick ingen direkt genomgång då det var fullt i butiken när vi var där. Då vagnen kostar en del så har vi valt att spara til den separat fast jag hade kunnat köpt den direkt men sambon har inte lika bra ekonomi. Så han har räknat på att i september har han sparat ihop sin del till vagnen. Då ska vi även göra iordning barnrummet så vi kan ställa in den där i väntan på bebis. :)

Alvsten skrev 2016-07-07 10:48:14 följande:

Vi kommer hämta ut vagnen och babyskyddet i september tänkte vi :) tyckte att den var rätt smidig att fälla ihop, vi fick väldigt grundlig visning av min kompis som äger butiken. Kul att ni också ska ha en Smile :) får se om vi är nöjda sen när bebisen kommer och man ska ut och köra den.

• Lilla Luna

Jag ska inte klaga, har en superbra graviditet utan några som helst krämpor eller så. Mått toppen hela tiden. Men nu har jag fått ett litet bekymmer. Sen några veckor tillbaka har brösten börjar läcka råmjölk. Först ena och nu andra. Det blir en del under dagen. Känns inte så fräscht... Imorse vaknade jag och hade två stora blöta fläckar på tröjan jag sover i, det nästan rann ur ena bröstet. Eller ja, det droppade ganska mycket. Finns det något jag kan göra för att underlätta för mig själv och få känna mig lite fräschare?

Är typ livrädd för mjölkstockning såhär tidigt också, eftersom det tydligen är fullt i brösten.

• LisenB
    Lilla Luna skrev 2016-07-07 11:59:18 följande:

Jag ska inte klaga, har en superbra graviditet utan några som helst krämpor eller så. Mått toppen hela tiden. Men nu har jag fått ett litet bekymmer. Sen några veckor tillbaka har brösten börjar läcka råmjölk. Först ena och nu andra. Det blir en del under dagen. Känns inte så fräscht... Imorse vaknade jag och hade två stora blöta fläckar på tröjan jag sover i, det nästan rann ur ena bröstet. Eller ja, det droppade ganska mycket. Finns det något jag kan göra för att underlätta för mig själv och få känna mig lite fräschare?

Är typ livrädd för mjölkstockning såhär tidigt också, eftersom det tydligen är fullt i brösten.

oj, det måste vara tidigt att få. Jag har ibland några intorkade små flagor med råmjölk, som lagt sig som i groparna på bröstvårtan. Så inte alls som du!
    Skönt att slippa krämpor. Jag var så självsäker och trodde jag skulle slippa länge till men inte då. Ta det försiktigt! Jag bar en matkasse och sen var det kört. Och jag skulle själv säga att jag är vältränad och stark (dock inte direkt lättvikare, kanske spelar det också roll).

• Lilla Luna
    LisenB skrev 2016-07-07 13:32:38 följande:

oj, det måste vara tidigt att få. Jag har ibland några intorkade små flagor med råmjölk, som lagt sig som i groparna på bröstvårtan. Så inte alls som du!

Skönt att slippa krämpor. Jag var så självsäker och trodde jag skulle slippa länge till men inte då. Ta det försiktigt! Jag bar en matkasse och sen var det kört. Och jag skulle själv säga att jag är vältränad och stark (dock inte direkt lättvikare, kanske spelar det också roll).

Cyklade 16km igår, med paus efter 8km. Kom på sen att det kanske inte var en superbra idé men det gick. Jag tar för lätt på allt. Vecka 23.

Får tvätta mina bhar hela tiden för de är fulla i fläckar redan efter halva dagen. Så sjukt mycket läcker de..
  • LisenB
    Lilla Luna skrev 2016-07-07 15:17:24 följande:
    Cyklade 16km igår, med paus efter 8km. Kom på sen att det kanske inte var en superbra idé men det gick. Jag tar för lätt på allt. Vecka 23.

Får tvätta mina bhar hela tiden för de är fulla i fläckar redan efter halva dagen. Så sjukt mycket läcker de..
    Ja det måste vara speciellt att de läcker så mycket.. Väldigt ovant.

Cykel som är rätt inställd (höjd på sadel) ska ju inte vara några problem om man inte har jätteont. Det är bättre/skonsammare att cykla än att promenera..
    Vi ska ju ut och resa i europa om en vecka och jag tänker att vi ska ta oss fram på cykel mycket. Jag har även 12 km på cykel till/från jobb som jag cyklar då och då och då känenr jag inte ens något. Värre att stå, gå och sitta.
  • Lilla Luna
    LisenB skrev 2016-07-07 15:38:20 följande:
    Ja det måste vara speciellt att de läcker så mycket.. Väldigt ovant.

Cykel som är rätt inställd (höjd på sadel) ska ju inte vara några problem om man inte har jätteont. Det är bättre/skonsammare att cykla än att promenera..
    Vi ska ju ut och resa i europa om en vecka och jag tänker att vi ska ta oss fram på cykel mycket. Jag har även 12 km på cykel till/från jobb som jag cyklar då och då och då känenr jag inte ens något. Värre att stå, gå och sitta.

Jag har två hundar och brukade gå runt 1mil på em med dem. Nu har det dock inte blivit av så jag kan känna av ibland då vi kommer iväg på längre turer. Men ska köpa nya promenadskor när lönen kommer så kanske vi kan promenera som vanligt igen. Ifjol på semestern gick jag drygt 3mil om dagen men så blir det inte i år. Måste lyssna på kroppen nu. :)

Lyfta tungt är typ vardag för mig. Jobbar på förskola med småbarn som ska upp i famn nu och då. Men jag tänker till lite extra och undviker en del lyft och lyft av en del lite tyngre barn i den mån det går. 

Måste prata med barnmorskan då vi ska dit om en vecka. Om det kommer såhär mycket råmjölk nu, hur mycket kommer det inte sen?

• Decibel84

Den här otroliga oron jag får ibland över att bebis inte buffar.
    Har ju bara känt två sparkar...tror jag?...resten typ knackningar.
    Nyss låg jag på sängen en bra stund och vände och vred mig, inget...nu när jag skriver kom det två buffar...men fan tänk om det är tarmarna?

funderar på att ringa förlossningen och få komma in och göra typ ctg eller vad det heter och lugna mig

• Eili
    Decibel84 skrev 2016-07-07 19:00:49 följande:

Nyss låg jag på sängen en bra stund och vände och vred mig, inget...nu när jag skriver kom det två buffar...men fan tänk om det är tarmarna?

funderar på att ringa förlossningen och få komma in och göra typ ctg eller vad det heter och lugna mig

Vilken vecka är du i nu? Hur ligger din moderkaka?
  • JagOchKulan

Tack , det var en upplevelse att se henne i 3D då man såg former, när hon räckte ut tungan och sög på tummen...

Samt att man kunde se hjärnans alla delar osv, underbart <3

De gick på 1500 kr och fick en massa bilder med hem :) lätt värt kronorna :)

Okej, du också? Känns som att det är många som blir tillbaka dragna på RUL, för oss också var de att de inte gick ihop alls när vi hade samlag.

Då träningen inför tävlingarna gjorde att vi hade Max 1 gg i månaden så blev man väldigt bestämda över att de inte stämde...

Hehe... Men självklart ändrade de datumet ändå...

(Poängtera att vi har de mkt oftare nu ^_^ )

Så får se när bm ringer.,, ogilla när de säger emot en.

Och inte kan acceptera att man gjorde ett ytterligare besök för att få fram mer svar..

Hur mår du annars :)?

Satelliten skrev 2016-07-07 09:54:23 följande:

JagochKulan: vilka fina bilder!

Var gjorde du dem och vad kostar det?

Spännande (och skönt skulle jag tycka) att det verkar som att du är nästan två veckor före det din BM sa.

Jag blev tillbakaflyttad en vecka på RUL, men jag tycker inte att det stämmer med vare sig mens eller när jag först kände mig gravid. Jag hoppas att de har fel, och jag tänker vara förberedd (det tidigare) datum som min app räknat fram. Kanske skulle ett 3D-ultraljud ge ledning?

Fast viktigare för dig att få det rätt, med tungt arbete och behov av föräldrapenning innan förlossningen!

• LisenB
    Lilla Luna skrev 2016-07-07 17:03:26 följande:

Jag har två hundar och brukade gå runt 1mil på em med dem. Nu har det dock inte blivit av så jag kan känna av ibland då vi kommer iväg på längre turer. Men ska köpa nya promenadskor när lönen kommer så kanske vi kan promenera som vanligt igen. Ifjol på semestern gick jag drygt 3mil om dagen men så blir det inte i år. Måste lyssna på kroppen nu. :)

Lyfta tungt är typ vardag för mig. Jobbar på förskola med småbarn som ska upp i famn nu och då. Men jag tänker till lite extra och undviker en del lyft och lyft av en del lite tyngre barn i den mån det går. 

Måste prata med barnmorskan då vi ska dit om en vecka. Om det kommer såhär mycket råmjölk nu, hur mycket kommer det inte sen?

Va skönt att du fortfarande kan använda din kropp! Det är pest att behöva gå runt och vara så försiktig hela tiden. Minsta lilla grej så får jag ont i ryggen... (Men har som tur var inte ont hela tiden (än?) )
    Decibel84 skrev 2016-07-07 19:00:49 följande:

Åh, jag förstår verkligen! Har du varit hos barnmorskan/ultraljud och kollat så allt ser bra ut? Jag var hos BM efter ultraljudet, för två veckor sen, och hjärtat tickade på som det skulle så det känns skönt. Men självklart kan allt ändra sig. Och vad är egentligen minskade fosterrörelser? Man skulle uppfinna och lansera en digital mätare som mätte frekvens och styrka på alla rörelser..

Svar på tråden BF Oktober 2016