• Ccilla

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Josefinefl skrev 2016-02-22 15:17:08 följande:
    Blev ingen ET för oss denna gång, vårt första försök. Ägget överlevde inte helgen. Supermånga och pigga spermier och 8 mogna ägg. 1 befruktat men inte delat som det skulle. Nästa gång kommer dom göra mikroinjektion. Får ladda batterierna i 6 veckor nu sen på't igen. Skönt att sluta med Lutinus iaf. Och skönt att få veta, ovissheten är jobbig.

Vad tråkigt! Lycka till vid nästa försök!
  • Ccilla
    AnnaGus79 skrev 2016-02-22 15:29:30 följande:
    Tampong borde du kunna använda nu, det är ju nån vecka efter äggplock som det är infektionsrisk, men det borde läkt ihop nu. Lycka till på nästa försök.

Tack :)
  • Ccilla

[quote=76365394][quote-nick]engsan skrev 2016-02-22 15:45:31 följande:[/quote-nick]

Ccilla skrev 2016-02-22 15:10:55 följande:
    Vi är på Nordic ivf i Göteborg. Super gulliga allihop! Ingen graviditetskänsla kan kanske vara bra!? Jag började blöda mer efter att jag slutade med lutinusen. Tog ju sista lördags kväll. Vet inte om det är ok att använda tampong?! Hatar bindan.. Tack för att ni finns här :) hoppas det slutar lyckligt för er
    Nog borde du kunna använda tampong! Det är det jag är så rädd för nu, att jag ska börja blöda när vi slutar med lutinus. Har ännu en vecka kvar med dom. Får se det positiva att jag inte blöder men det känns på nå sätt att vi inte heller lyckats när jag inte känner något alls! Hur som helst så samla nu krafter Ccilla och ladda upp för nästa försök, men jag vet att det är sjukt tungt![/quorn] Det är lite tungt men men.. Förhoppningsvis frisk och kry vid nästa försök. Var lite väl mycket som hände under den här veckan. Jag har en bra känsla för dig engsan. Du ska se att det tar sig :)
  • Ccilla
    AnnaGus79 skrev 2016-02-23 08:02:39 följande:
    Tack för grattis, jag är försiktigt glad :) Som sagt Ovitrellen tror jag har gått ur med tanke på negativa test innan o det var 14 dagar sen jag tog den. Sen var det ju en blasto och läkaren sa att vi ses om två år för syskonförsök, helt övertygad om att lyckas :) Vad händer nu med mina ägg i frysen om jag verkligen är gravid? Fler vill vi ju inte ha

Grattis! Så roligt :) Äggen ligger väl i frysen i fem år oavsett..
  • Ccilla

Jätte svårt att hålla sig lugn och tänka positivt. Man är ju livrädd hela tiden! Jag har nu pratat med läkaren och kör igång igen vid nästa mens. Hoppas att vi inte blir fler här som följs åt då utan det lyckas för er tjejer! Jag fick någon annan medicin än lutinus nästa gång. Denna ska man tydligen bara ta en gång om dagen och inte rinna så. Var jobbigt när jag förknippade rinneriet som missfall. Kram på er!

• Ccilla

Engsan man kan ju få blödningar ändå men förstår sig precis! Hoppas på positivt test! Kram

• Ccilla
    Mariana79 skrev 2016-02-24 09:19:37 följande:
    Vad härligt att du får köra igång direkt! Själv måste jag gå ner hutlöst mycket innan jag får sätta igång igen så isf kommer det ta tid till nästa försök. Det är oxå därför jag sätter så extremt stort hopp till denna gång att det ska lyckas.

Känns bra och nu är ju inte allt nytt denna gången. Man vet vad som ska hända. Dom har inte sagt så mycket om min vikt men 83 kg är väl för mycket antar jag?! Hoppas det går bra för dig! Inte lätt att banta när man helst vill tröstäta för allt skiter sig.. Kram
  • Ccilla

Gluten har jag slutat med och känner mig lite mindre svullen. Sockret är svårare med.. Riktig gottegris! Nej hetsbantning är inte bra. Klart du är gravid :)

• Ccilla
    engsan skrev 2016-02-24 11:14:40 följande:
    Ja det kan man! Men av egen erfarenhet så innebär bruna flytningar missfall för min del! Har låst in mig på toan på jobbet och gråtit floder. Kan ju hoppas det tagit sig ändå men har ju mensvärk också så svårt att tro att det skulle lyckats!

Jag vet hur du känner... Bamsekram
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?