• Ccilla

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

engsan skrev 2016-03-01 12:40:11 följande:
    Jo det är ju sant men det tar ju ändå längre tid än att börja nu. Hoppas vi tänker rätt om att börja nu! När drar ni igång med nästa äp?

Det kan gå allt mellan 28-45 dagar mellan mens så slutet på mars kanske?! Vet inte hur jag ska räkna nu med denna blödningen..
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-03-01 13:24:37 följande:
    Ok, kan man kanske tänka sig att den kan komma i en kortare cykel efter stimuleringen? Vet inte, bara funderar!

Kan bli så :) inte riktigt lika nervös inför denna omgången. Var så rädd för äggplocket och smärtan med den. Men det gick ju bra..
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-03-01 13:48:27 följande:
    Och för mig var det helt fruktansvärt! Önskar så att vi slipper äp men jag räknar med att måsta göra den igen!!!! Fyyyyyy! Tänk att det är så olika! Men nästa gång är jag mer förberedd, ska be dom fylla mig med smärtstillande!!! Ha ha

Tyckte det var värre dagarna efteråt än själva plocket.. Jag ser inte fram emot det! Huh! Tänkte på lutinusen.. Du tyckte ju med att den var jobbig. Jag har fått en annan medicin som heter Crinone som man bara ska ta en gång per dag och den ska inte rinna lika mycket. Kolla upp det :)
  • Ccilla

[quote=76393609][quote-nick]engsan skrev 2016-03-01 14:19:28 följande:[/quote-nick]

Ccilla skrev 2016-03-01 13:54:23 följande:
    Tyckte det var värre dagarna efteråt än själva plocket.. Jag ser inte fram emot det! Huh! Tänkte på lutinusen.. Du tyckte ju med att den var jobbig. Jag har fått en annan medicin som heter Crinone som man bara ska ta en gång per dag och den ska inte rinna lika mycket. Kolla upp det :)
    Jo jag hade faktiskt tänk kolla upp det! Lutinus är ju jättebesvärligt och jätteäckligt! Blääää!!! Det var det jag tyckte var så konstigt efter äp när det gjorde så ont att jag inte hade ont efteråt. Nåja, han sa ju läkaren också att det var besvärligt på min vänstersida och därför gjorde det så ont![/quote Var jätte svullen efteråt! Fick knäppa upp skärpet två hål.. Sköterskan hängde och tryckte med all kraft på magen för att äggen skulle synas ordentligt.. Samma för mig att vänstra gjorde ondare. Men du fick väl morfin under plocket?
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-03-01 15:00:52 följande:
    Jo men jag tror jag fick aldelens för låg dos, och fick även lugnande men först när jag redan låg där i stolen och kämpade, då var det redan för sent kändes det som! Det gjorde så ont så jag grina mig igenom det och sköterskan såg aldelens förskräckt ut och undrade nog också om inte morfinet hjälpte mig alls!

Men fy då! Jag som tog två alvedon och lokalbedövning bara. Så olika det det kan vara.. Om du behöver göra om det så får du be om lugnande innan. Men förhoppningsvis slipper du fler plock :)
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-03-01 15:47:59 följande:
    Men jag har nog ganska låg smärtgräns också i övrigt! Men nu hoppas vi på den lilla fina i frysen! Månne hur vanligt det är att dom klarar upptining? Eller om man ska vara inställd på att det oftast inte lyckas!

Jag är tyvärr van vid värk! Jag kan ingenting om statistiken på det. Men kvalitén ska vara lika bra som färsk har jag fattat det som. Bara försöka tänka positivt! Klart det går br :)
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-03-01 15:55:21 följande:
    Åh önskar jag kunde vara så positiv! Det känns som när man är positiv så har det blivit upp som en sol och ner som en pannkaka. Men det underlättar ju att vara positiv så klart! :)

Jag är likadan.. har lättare för att se katastrofer än positivt.. Ska läsa the secret igen så ska jag försöka vända tankarna till positivt :)
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-03-01 18:03:03 följande:
    Ccilla - ser att det finns flera böcker som verkar vara i samma serie. Har du läst dom andra och är den du tipsa om den första i så fall?

Jag har bara läst the secret. Har även sett den på film. Kan berätta en historia ifrån den. En man som hade klippt ur bilder och gjort en tavla med bilder på saker han önskade sig i livet. Några år senare så hade han flyttat och hittade den här tavlan med bilder. Det visade sig att han bodde i exakt det huset som var på bilden :) detta var en väldigt förkortad version..
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-03-08 21:32:38 följande:
    Idag ringde min läkare. Ett lugnt samtal och han tog sig verkligen tid att svara på mina funderingar. Den 21:a denna månad börjar jag ta provera för att få mens och då dra vi igång igen. Skulle sedan ta ett preparat liknande pergotime men det hette nå annat som skulle vara bättre när man har pcos. Hette något på L, typ letozol??? Hur som helst så tyckte han att vi skulle vara hoppfulla inför fet och upptiningen, att vi borde ha goda chanser!

Håller tummarna för er! Kram
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?