• Ccilla

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Mariana79 skrev 2016-03-09 07:19:27 följande:
    Här har turen vänt men för hoppningvis bara tillfälligt! Rosa blödning idag... men gravtestet hade stegrat till gravid 3+ igår (cb digital)... vet inte vad jag ska tro/känna just nu :(

Fy så jobbigt! Men det behöver inte betyda nåt. Håller tummarna! Kram
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-03-09 11:26:38 följande:
    Hur är det med dig ccilla?

Jo tack det är ganska ok :) svampen snart borta och laddar inför nästa omgång. Sprutorna hemma så nu kan mensen komma!
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-03-09 12:42:36 följande:
    Ok har du fått ta nå medicin mot svampen? Det är jobbigt när man få det! Jag har 5 mediciner att hämta ut på Apoteket igen! Jag skulle fortsätta med metforminet så han skrev ut mer av det, och sen äl spruta, letrozol,lutinus och så provera! Så nu är det massa datum igen att hålla reda på. Sen skulle han skicka remiss att lämna nya prover för min hypotyreos. Det var skönt så jag Slipper tänka på om min värden är dåliga! Är ett tag sedan jag lämnade dom!

Jag frågade aldrig utan köpte receptfritt på Apoteket.. Kanske skulle frågat?! Jag är ju inte gravid.. Vad är metformin för medicin? Det blev lutinus för dig iaf? Alla dessa mediciner.. Puh.. Mycket att hålla koll på! Jag lämnade prover för ett år sen men verkar inte som det behövs nya. Jag har ju dock inte hypotyreos.
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-03-09 13:24:44 följande:
    Nej inte tror jag du behövde fråga om det, tror man kan ta dom receptfria även om man väntar fast då skulle man nog ändå fråga! Metformin fick jag utskrivet för att det har visat sig gynnsamt när man försöker bli gravid så därför tyckte han att jag skulle ta dom, samt att det ska hjälpa till vid viktminskning om man behöver det. Den används tydligen vanligtvis av diabetiker. Jag ska bara lämna sköldkörtel prover för min hypo, inga andra! Viktigt att dom värdena ligger som dom ska!

Jag googlade lite på det.. Verkar inte vara nåt för mig iaf. Bra dom har koll på dig! Nästa försök är det våran tur! :)
  • Ccilla

Vilken besvärlig situation engsan. Förstår dina känslor. Alla andra som lyckas och även dom som har barn som definitivt inte ska ha några. Känns orättvist emellanåt. Jag går och väntar på mensen.. Den borde komma snart tycker jag. Har lite skumma flytningar. Värk i underlivet och geleaktig flytning. Är det ägglossning så har det hållt på ungefär en vecka. Borde väl inte hålla på så länge? Sambon tycker att mitt humör svänger. Du hugger direkt säger han.. Är väl hormonerna kan jag tänka mig. Lite lipig emellanåt. Stackars honom..

• Ccilla

Så spännande för er med vul nästa vecka! Håller tummarna att allt ser bra ut :)

• Ccilla

Skönt att höra att jag inte är ensam. Jätte skumma flytningar.. Skönt att du får köra igång :)

• Ccilla

När beräknas det att du får din mens engsan? Min borde komma snart tycker jag..

• Ccilla
    engsan skrev 2016-03-23 13:56:57 följande:
    Ja du, jag har ju börjat med tabletterna på måndag och sist tror jag mensen kom på dag 13. Så räknar jag samma nu så borde jag få den kring 2:a april. Men den får gärna komma nu så fort som möjligt! Nu får vi hålla tummarna att det är våran tur ccilla!!!!

Då kommer vi inte ligga så långt ifrån varandra. Ja nu är det vår tur! Detta väntande.. Suck..
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?