• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hejsan
    Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-03-09 12:01:02 följande:

Jo tack det är ganska ok :) svampen snart borta och laddar inför nästa omgång. Sprutorna hemma så nu kan mensen komma!
    Ok har du fått ta nå medicin mot svampen?
    Det är jobbigt när man få det! Jag har 5 mediciner att hämta ut på Apoteket igen!
    Jag skulle fortsätta med metforminet så han skrev ut mer av det, och sen äl spruta, letrozol,lutinus och så provera! Så nu är det massa datum igen att hålla reda på. Sen skulle han skicka remiss att lämna nya prover för min hypotyreos. Det var skönt så jag Slipper tänka på om min värden är dåliga! Är ett tag sedan jag lämnade dom!
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-03-09 12:42:36 följande:
    Ok har du fått ta nå medicin mot svampen? Det är jobbigt när man få det! Jag har 5 mediciner att hämta ut på Apoteket igen! Jag skulle fortsätta med metforminet så han skrev ut mer av det, och sen äl spruta, letrozol,lutinus och så provera! Så nu är det massa datum igen att hålla reda på. Sen skulle han skicka remiss att lämna nya prover för min hypotyreos. Det var skönt så jag Slipper tänka på om min värden är dåliga! Är ett tag sedan jag lämnade dom!

Jag frågade aldrig utan köpte receptfritt på Apoteket.. Kanske skulle frågat?! Jag är ju inte gravid.. Vad är metformin för medicin? Det blev lutinus för dig iaf? Alla dessa mediciner.. Puh.. Mycket att hålla koll på! Jag lämnade prover för ett år sen men verkar inte som det behövs nya. Jag har ju dock inte hypotyreos.
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-03-09 13:17:12 följande:

Jag frågade aldrig utan köpte receptfritt på Apoteket.. Kanske skulle frågat?! Jag är ju inte gravid.. Vad är metformin för medicin? Det blev lutinus för dig iaf? Alla dessa mediciner.. Puh.. Mycket att hålla koll på! Jag lämnade prover för ett år sen men verkar inte som det behövs nya. Jag har ju dock inte hypotyreos.
    Nej inte tror jag du behövde fråga om det, tror man kan ta dom receptfria även om man väntar fast då skulle man nog ändå fråga!
    Metformin fick jag utskrivet för att det har visat sig gynnsamt när man försöker bli gravid så därför tyckte han att jag skulle ta dom, samt att det ska hjälpa till vid viktminskning om man behöver det. Den används tydligen vanligtvis av diabetiker. Jag ska bara lämna sköldkörtel prover för min hypo, inga andra! Viktigt att dom värdena ligger som dom ska!
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-03-09 13:24:44 följande:
    Nej inte tror jag du behövde fråga om det, tror man kan ta dom receptfria även om man väntar fast då skulle man nog ändå fråga! Metformin fick jag utskrivet för att det har visat sig gynnsamt när man försöker bli gravid så därför tyckte han att jag skulle ta dom, samt att det ska hjälpa till vid viktminskning om man behöver det. Den används tydligen vanligtvis av diabetiker. Jag ska bara lämna sköldkörtel prover för min hypo, inga andra! Viktigt att dom värdena ligger som dom ska!

Jag googlade lite på det.. Verkar inte vara nåt för mig iaf. Bra dom har koll på dig! Nästa försök är det våran tur! :)
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-03-09 13:43:04 följande:

Jag googlade lite på det.. Verkar inte vara nåt för mig iaf. Bra dom har koll på dig! Nästa försök är det våran tur! :)
    Ja jag tycker det! Har skrivit några år i en annan tråd med två andra tjejer. Som har samma problem som mig med hypotyreos och pcos och där har ena fått ett barn för snart ett år sedan och den andra är ca halvvägs i sin graviditet nu! Känner att det måste väl vara min tur snart!!! Men emellanåt känner jag mig rädd att jag kanske tillhör den där procenten som aldrig lyckas!
  • Mollan79

Jag hoppas det inte är någon fara Mariana fast jag vet vilken skräck blödningar ger.
    Jag har själv börjat få lite molvärk och är livrädd att det ska bli nåt fel :(
    Jag hoppas verkligen att vi allihop kommer lyckas hela vägen till slut <3

• Mariana79
    Mollan79 skrev 2016-03-09 14:42:04 följande:

Jag hoppas det inte är någon fara Mariana fast jag vet vilken skräck blödningar ger.

Jag har själv börjat få lite molvärk och är livrädd att det ska bli nåt fel :(

Jag hoppas verkligen att vi allihop kommer lyckas hela vägen till slut <3

Det har inte kommit något mera, utan bara vid första toa besöket i morse. Jag hoppas innerligt på att det inte händer igen, för det är en pärs! Har haft rejält med växtnäring idag den då det inte kommer ngt mer blod så tar jag det som en bra sak. Måste vara optimistisk och se positivt framåt - blir ju tokig annars. Det ska gå bra för oss alla <3
  • engsan

Min mage vände sig just ut och in! Mitt hjärta med! Min sambo har ju en pojke sedan tidigare som just fyllt 19 år! Han kom just hem och berättade att han ska bli pappa!
    Jag vet inte vart jag ska ta vägen! Jag trodde jag skulle kräkas samtidigt som jag försökte skärpa mig och visa att vi stöttar honom och finns här för honom! Det gör så ont i mitt hjärta på ett kluvet sätt och jag vet inte hur jag ska hantera min känslor!

• MoM11

Vad jobbigt för dig engsan! Kan tänka mig att det är en hel massa blandade känslor som kommer fram.

Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?