någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
Hejsan
Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?
Hejsan
Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?
Det där är min stora skräck, att få missfall är hemskt men att gå med tron att man ät gravid fast det har dött är typ det hemskaste jag kan tänka mig! Jag har trott att mitt illamående och molande varit ett kvitto på att allt är rätt där inne men ack så fel jag verkar ha eftersom de flesta ändå har symtom som vanligt trots ma!
Jag ska ringa bm imorgon och kolla om man får komma på extra vul för att kolla att det lever. Klarar inte vänta till v 10 eller 12.
Hur mår du? Tar man sig igenom det?
Det där är min stora skräck, att få missfall är hemskt men att gå med tron att man ät gravid fast det har dött är typ det hemskaste jag kan tänka mig! Jag har trott att mitt illamående och molande varit ett kvitto på att allt är rätt där inne men ack så fel jag verkar ha eftersom de flesta ändå har symtom som vanligt trots ma!
Jag ska ringa bm imorgon och kolla om man får komma på extra vul för att kolla att det lever. Klarar inte vänta till v 10 eller 12.
Hur mår du? Tar man sig igenom det?
Vilken vecka är du i?
Ja det är fruktansvärt att gå igenom. Men vist tar man sig igenom det, man måste ju det. Jag grät i flera veckor, mådde dåligt och blev deprimerad. Men Viljan att få barn är större än rädslan att få missfall. Om du förstår hur jag menar. För mig i alla fall! Blir jag någonsin gravid igen, kommer det vara skräckfyllda veckor, och kommer gå privat och boka ultraljud med jämna mellanrum. Kommer aldrig vänta 10 veckor igen. Men samtidigt vill jag be dig försöka slappna av fast jag vet att det är svårt. Finns det inget som säger annat så är ju allt mest troligt bra! Boka in ett ultra så du kan lugna nerverna lite. Men tänk på att tidiga ultra kanske inte visar hjärtljud å så, så det kan bli stressande det å!
Hej! Jag har lyckats bli gravid! Var glad i typ en dag sen kom oron för missfall å ma.
I vilken vecka upptäckte du ma mariana? Jag lider med dig, min största rädsla!
Hej Mariana, vad tråkigt att även du fick missfall visste inte det, vi var ju både med o höstbebisar tråden. Fick även jag ett missfall i v11 precis när man trodde man börjat gå på mållinjen men men sånt är livet nya ryck. Börjar igen o agusti när kliniken öppnar. Blir d något för dig o höst lr? De kommer nog bli jobbigt dagarna kring sin bf min skulle varit 4november så de kommer vara tufft om man inte hunnit bli gravid på nytt innan de. Hoppas du har en trevlig sommar vi har varit med om mkt men det är bara att bita ihop och fortsätta kämpa.
Hej alla fina kämpande tjejer!
Hur går det för er och hur mår ni?
Själv börjar jag ha lite ångest att semestern snart är slut. Men det har var en välbehövd paus och faktiskt har jag kunnat släppa tanken och pressen om att bli gravid! Snart får man ta nya tag igen!
Kram på er
Slutet på september har vi nu planerat nästa äp. Så snart drar karusellen igång igen!
Hej engsan :) Här har sommaren varit ganska jobbig har tyvärr inte mått så bra. Men men.. Pratade med kliniken igår och gick igenom den nya sprutan (menopur ). Vet inte om det blir denna månaden eller nästa vi kör igång. Beror på hur jag mår. Men hade inte du ägg i frysen? Ska ni plocka ut spermier denna gången istället? Kram
Hej engsan :) Här har sommaren varit ganska jobbig har tyvärr inte mått så bra. Men men.. Pratade med kliniken igår och gick igenom den nya sprutan (menopur ). Vet inte om det blir denna månaden eller nästa vi kör igång. Beror på hur jag mår. Men hade inte du ägg i frysen? Ska ni plocka ut spermier denna gången istället? Kram
Hej tjejer!
Här går det dåligt. Eller ja... vi har hittat en medicin som gör att min man inte längre har torra orgasmer. Men vi blir ändå inte gravida...
Är i kö i mitt nya län då vi gjorde misstaget att flytta och vi lär bli kallade tidigast sept/oktober. Mår skit över att inte ha en liten bebis i magen Saknar den jag hade en kort tid förra hösten innan jag fick MA i december.