• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hejsan
    Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
  • Ccilla
    MoM11 skrev 2016-10-21 14:07:54 följande:
    Vad roligt att höra att det gick så bra engsan! Lycka till nu! Vad jobbigt för dig Ccilla. Hoppas du mår bättre snart.

Tack! Har förstått att detta tyvärr kommer ta tid..
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-10-21 13:55:07 följande:
    Jo det var bra att han lyckades utan ingrepp. För hans självkänsla om inte annat! Jo nog mår jag bra men har lite ont! Lite nästan illamående också! Vi har börjat köra hemåt och kan säga att jag längtar kraftigt att få lägga mig i soffan och sova lite och kolla en film! Återföring blir mest troligt måndag!

Hur är det engsan? Blev det någon återföring idag?
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-10-24 19:23:50 följande:

Hur är det engsan? Blev det någon återföring idag?
    Jopp! Ett pytte pytte litet men välutvecklat 3dagars är återfört idag!
    Testdag 11 november!
    Det blev 4 befruktade, denna gång använde dom microinjektion. Så de övriga tre ska odlas vidare och frysas om dom klarar sig
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-10-24 19:31:13 följande:
    Jopp! Ett pytte pytte litet men välutvecklat 3dagars är återfört idag! Testdag 11 november! Det blev 4 befruktade, denna gång använde dom microinjektion. Så de övriga tre ska odlas vidare och frysas om dom klarar sig

Åh så bra! Den här gången är turen på din sida! Håller tummar och tår!
  • engsan

Tack så mkt
    Tyvärr har jag dragit på mig världens förkylning med kraftig hosta och lite förhöjd temp. Det gör mig lite orolig om kroppen orkar ta emot en graviditet. Har sjukskrivit mig tom torsdag så jag hoppas det går över nu!

• Ccilla
    engsan skrev 2016-10-25 09:56:22 följande:
    Tack så mkt Tyvärr har jag dragit på mig världens förkylning med kraftig hosta och lite förhöjd temp. Det gör mig lite orolig om kroppen orkar ta emot en graviditet. Har sjukskrivit mig tom torsdag så jag hoppas det går över nu!

Krya på dig! Bra du stannar hemma och tar det lugnt. Så typiskt att det kommer nu!
  • Mariana79

Hej tjejer!

Har inte varit inne sen maj... livet rullar på, men har inte satt igång med ngn mer ivf än. Ska kontakta min läkare igen vid nästa mens tänkte jag. Vikten är ff ett problem, men jag tänkte att jag skulle träffa honom igen och se vart gränsen går för dem att hjälpa mig (vikt mässigt alltså) då jag har mega svårt att gå ner tillräckligt snabbt...

Har inte backat och läst, såg att det var 51 inlägg sen sist :)) men från botten av mitt hjärta önskar jag er all lycka till i den fas ni står i nu!

Kram!!

• engsan
    Mariana79 skrev 2016-11-05 10:49:54 följande:

Hej tjejer!

Har inte varit inne sen maj... livet rullar på, men har inte satt igång med ngn mer ivf än. Ska kontakta min läkare igen vid nästa mens tänkte jag. Vikten är ff ett problem, men jag tänkte att jag skulle träffa honom igen och se vart gränsen går för dem att hjälpa mig (vikt mässigt alltså) då jag har mega svårt att gå ner tillräckligt snabbt...

Har inte backat och läst, såg att det var 51 inlägg sen sist :)) men från botten av mitt hjärta önskar jag er all lycka till i den fas ni står i nu!

Kram!!

Hej kul att höra av dig!
    Jobbigt att vikten är ett problem. Kämpade ju själv med den och gick ner en del. Men det är svårt! Nu har jag kommit till en gräns och jag går inte ner vad jag än gör. Men den är inte någon problem för ivf så jag har släpp det!
    Just nu ruvar jag. Gjorde återföring 24:e!
  • Mariana79

Underbart att höra engsan, ett stort lycka till! Vi har fortsatt att försöka själva fram till dess vi tar kontakt med läkaren igen. Men nu verkar det vara 3 dje månaden som jag inte har ägglossning :( har inte varit med om det tidigare...

Använder en clearblue fertilitetsmonitor och den har int visat äl nu på 3 månader... dock så provade jag även billiga ägglossningstester denna månad och på dem fick jag fullt utslag, test strecket blev mycket starkare än kontrollstrecket. Jag använder monitorn på morgonen och de billiga testerna på em... vet inte om det har ngn betydelse. . Förstår verkligen ingenting.. måste ju vara fel på de billiga testerna för cb har ju alltid stämt innan...

Ja ja förstår inte varför man håller på igentigen.. det är väl ivf som gäller för att lyckas...

Kram!!

Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?