• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hejsan
    Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
  • MoM11

Tyvärr lyckades det inte för oss denna gång heller. Fick en blödning redan på rd5. Så tråkigt. Nu väntar uppföljningssamtal med läkaren.

• engsan
    MoM11 skrev 2016-09-14 15:55:13 följande:

Tyvärr lyckades det inte för oss denna gång heller. Fick en blödning redan på rd5. Så tråkigt. Nu väntar uppföljningssamtal med läkaren.

Så tråkigt och jobbigt
    Stor kram till er
  • engsan

I natt fick sambons son sin bebis. Det blev en liten prins! Så efterlängtad. Men kan ändå inte låta bli att känna att jag önskar det vart vi som var där på BB med en liten nyfödd!
    Vi får fortsätta kämpa på...... men mensen behagar inte ens komma med hjälp av proveran....

• Ccilla
    engsan skrev 2016-10-07 11:06:33 följande:
    I natt fick sambons son sin bebis. Det blev en liten prins! Så efterlängtad. Men kan ändå inte låta bli att känna att jag önskar det vart vi som var där på BB med en liten nyfödd! Vi får fortsätta kämpa på...... men mensen behagar inte ens komma med hjälp av proveran....

Förstår att det känns konstigt för dig! Att den lille redan är född! Tyckte inte det var länge sen du berättade att dom var gravida. Tiden går alldeles för fort. Här ligger det på is ett tag. Ska prata med läkaren den 17/10 så får vi se. Har precis kommit in på polikliniska hjärnskadeteamet så måste komma iordning lite innan jag kör igång med det tredje försöket. Tog det inte lång tid för dig förra gången med när du tog provera? Kram på dig
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-10-08 13:16:35 följande:

Förstår att det känns konstigt för dig! Att den lille redan är född! Tyckte inte det var länge sen du berättade att dom var gravida. Tiden går alldeles för fort. Här ligger det på is ett tag. Ska prata med läkaren den 17/10 så får vi se. Har precis kommit in på polikliniska hjärnskadeteamet så måste komma iordning lite innan jag kör igång med det tredje försöket. Tog det inte lång tid för dig förra gången med när du tog provera? Kram på dig
    Jo det tog lång tid förra gången också. Men ännu längre denna gång. Men den startade idag. Men vääääääligt sparsam. Gillar inte alla dessa konstgjorda framkallningar av mensen. Så i morgon börjar jag ta menopur. Karusellen börjar snurra igen!
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-10-08 17:35:23 följande:
    Jo det tog lång tid förra gången också. Men ännu längre denna gång. Men den startade idag. Men vääääääligt sparsam. Gillar inte alla dessa konstgjorda framkallningar av mensen. Så i morgon börjar jag ta menopur. Karusellen börjar snurra igen!

Lycka till! Håller alla tummar och tår att det går vägen denna gången! Kram
  • engsan

Slutet på nästa vecka ca 20-21 okt blir det ÄP!
    Är det någon annan som drar igång igen nu i närheten?

• Ccilla
    engsan skrev 2016-10-11 14:49:31 följande:
    Slutet på nästa vecka ca 20-21 okt blir det ÄP! Är det någon annan som drar igång igen nu i närheten?

Spännande! Hoppas det blir många fina ägg :)
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-10-11 19:43:36 följande:

Spännande! Hoppas det blir många fina ägg :)
    Idag var jag på vul och kollade blåsorna. Blev fint bemött av en yngre kvinna i väntrummet. Men väl inne på rummet kändes det lite konstigt. För det första var hon ensam där inne! Så JAG fick föra notering på måtten hon mätte.
    För det andra hade hon svårt att avgöra vad som var höger resp. Vänster äggstock????
    What?? Efter lite mätande, hittade hon en blåsa med måttet på 47?!?! (Övrigt vara små och en större på ca 21) Oj så stor säger hon och gjorde mig orolig med sin reaktion. Jag frågade om hon verkligen mätt rätt! Då hämtar hon en annan som kommer å mäter och nickar bara.
    Nu ringde dom från kliniken och frågar om jag såg när hon mätte och om jag tror att det blev rätt. Jag förklarade hur det gått till och fick till svar att det var otroligt oproffsigt att be mig skriva upp och dessutom oroa mig.
    ( vul på äggblåsorna utförs inte på ivf kliniken utan på sjukhus närmare mig) så nu sitter jag fundersam på om det verkligen kan vara en äggblåsa med det måttet???? Eller har det bildats något annat där??? Ivf bad mig vara lugn och avvakta till måndag då nästa vul görs! Vad säger ni om detta?
  • MoM11

Engsan vad konstigt det låter, som om det var första gången hon mätte! 47 låter otroligt stort, även 21 är stort men det beror på vilken cykeldag du är på. Var detta första ultraljudet?

Ccilla, hoppas du mår bättre, vad är det du råkat ut för? Hoppas du kan komma igång snart!

Jag ska göra FET antingen i denna cykel eller nästa, som vanligt är det något som ställer till det.

Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?