• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hejsan
    Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
  • engsan
    MoM11 skrev 2016-10-14 20:34:40 följande:

Engsan vad konstigt det låter, som om det var första gången hon mätte! 47 låter otroligt stort, även 21 är stort men det beror på vilken cykeldag du är på. Var detta första ultraljudet?

Ccilla, hoppas du mår bättre, vad är det du råkat ut för? Hoppas du kan komma igång snart!

Jag ska göra FET antingen i denna cykel eller nästa, som vanligt är det något som ställer till det.

Japp, första vul idag och nästa på måndag. Kan som inte släppa det. Rädd att det typ ska vara något annat där, typ någon tumör eller något! Hade ingen aning om att dom ens kan bli så stora??? Kring 20 och 25 har jag haft förut men 47?????

Håller tummarna att ni får göra FET nu då, är ju så jobbigt att gå vänta!
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-10-14 16:05:53 följande:
    Idag var jag på vul och kollade blåsorna. Blev fint bemött av en yngre kvinna i väntrummet. Men väl inne på rummet kändes det lite konstigt. För det första var hon ensam där inne! Så JAG fick föra notering på måtten hon mätte. För det andra hade hon svårt att avgöra vad som var höger resp. Vänster äggstock???? What?? Efter lite mätande, hittade hon en blåsa med måttet på 47?!?! (Övrigt vara små och en större på ca 21) Oj så stor säger hon och gjorde mig orolig med sin reaktion. Jag frågade om hon verkligen mätt rätt! Då hämtar hon en annan som kommer å mäter och nickar bara. Nu ringde dom från kliniken och frågar om jag såg när hon mätte och om jag tror att det blev rätt. Jag förklarade hur det gått till och fick till svar att det var otroligt oproffsigt att be mig skriva upp och dessutom oroa mig. ( vul på äggblåsorna utförs inte på ivf kliniken utan på sjukhus närmare mig) så nu sitter jag fundersam på om det verkligen kan vara en äggblåsa med det måttet???? Eller har det bildats något annat där??? Ivf bad mig vara lugn och avvakta till måndag då nästa vul görs! Vad säger ni om detta?

Men jösses! Så oproffsigt! Försök att inte oroa dig. Tumör tror jag definitivt inte på! Det var ju inte så länge sen du gjorde förra försöket. Kanske kan vara en cysta. Har jag haft flera ggr. Men se till att det blir annorlunda nästa ultraljud och begär in någon mer isf. Inte ska du behöva skriva själv med benen i vädret! Kram
  • Ccilla
    MoM11 skrev 2016-10-14 20:34:40 följande:
    Engsan vad konstigt det låter, som om det var första gången hon mätte! 47 låter otroligt stort, även 21 är stort men det beror på vilken cykeldag du är på. Var detta första ultraljudet? Ccilla, hoppas du mår bättre, vad är det du råkat ut för? Hoppas du kan komma igång snart! Jag ska göra FET antingen i denna cykel eller nästa, som vanligt är det något som ställer till det.

Jag ramlade förra sommaren och fickkniv en hjärnskakning och nu har det kommit fram att jag har blivit hjärntrötthet efter den. Har precis kommit in på hjärnskadeteamet så hoppas få hjälp där. Är tyvärr helt sjukskriven. Hoppas kunna komma igång med tredje försöket snart. Är lite mycket nu bara.. Lycka till med ditt FET! Kram
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-10-16 21:20:19 följande:

Jag ramlade förra sommaren och fickkniv en hjärnskakning och nu har det kommit fram att jag har blivit hjärntrötthet efter den. Har precis kommit in på hjärnskadeteamet så hoppas få hjälp där. Är tyvärr helt sjukskriven. Hoppas kunna komma igång med tredje försöket snart. Är lite mycket nu bara.. Lycka till med ditt FET! Kram
    Men oj! Ccilla jag missuppfattade helt det där med hjärnskade teamet! Förstod inte att något hänt. När du skrev att du just kommit in till hjärnskadeteamet trodde jag att det var något du skulle jobba med eller nå sånt! Så dum jag känner mig nu! Vad händer för dig nu?
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-10-16 21:48:12 följande:
    Men oj! Ccilla jag missuppfattade helt det där med hjärnskade teamet! Förstod inte att något hänt. När du skrev att du just kommit in till hjärnskadeteamet trodde jag att det var något du skulle jobba med eller nå sånt! Så dum jag känner mig nu! Vad händer för dig nu?

Ser att jag skrev fickkniv.. Fel.. Jag ramlade och slog i ett trägolv. Jag vet bet mycket ännu. Läkaren ringer i veckan. Känner att jag måste ge min energi till detta förenat gör mitt sista försök. Helt hopplöst vad jobbigt det är med huvudet! Är som jag ligger i en båt med sjögång för det mesta.
  • Ccilla

Det var väldigt vad jag stavar illa! Hoppas du förstår.. Menar att jag måste komma igång med hjärnskadeteamet innan jag gör det sista försöket.

• engsan
    Ccilla skrev 2016-10-16 22:27:32 följande:

Det var väldigt vad jag stavar illa! Hoppas du förstår.. Menar att jag måste komma igång med hjärnskadeteamet innan jag gör det sista försöket.

Förstod vad du menade!
    Hoppas det blir bra snart igen! Låter väldigt jobbigt!

Det är en cysta jag hade i alla fall sa gyn på andra vul:et idag. Tyvärr har äggblåsorna inte vuxit så mkt så måste iväg på ett tredje på onsdag. Ev äp på fredag om dom hinner växa till sig! Känns inte så positivt det här! Dom har ju vuxit så bra tidigare. Så känns underligt det här!
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-10-17 18:12:03 följande:
    Förstod vad du menade! Hoppas det blir bra snart igen! Låter väldigt jobbigt! Det är en cysta jag hade i alla fall sa gyn på andra vul:et idag. Tyvärr har äggblåsorna inte vuxit så mkt så måste iväg på ett tredje på onsdag. Ev äp på fredag om dom hinner växa till sig! Känns inte så positivt det här! Dom har ju vuxit så bra tidigare. Så känns underligt det här!

Tack, det är väldigt jobbigt! Jag måste komma komma igång med ivf. Jag blir inte yngre! Du ska se att äggblåsorna växer till sig:) Var cystan borta? Kan göra väldigt ont när dom spricker. Tänker på dig!
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-10-18 08:24:00 följande:

Tack, det är väldigt jobbigt! Jag måste komma komma igång med ivf. Jag blir inte yngre! Du ska se att äggblåsorna växer till sig:) Var cystan borta? Kan göra väldigt ont när dom spricker. Tänker på dig!
    Ja jag kan tro att det är jobbigt. Vad gör man åt det?

Nej den var kvar. Kom på att dom punkterade ju en av misstag vid förra äp. Men hon sa nu att han antagligen kommer punktera den medvetet nu vid äp om den ännu är kvar. Att den var så stor så dom brukar göra det! Vi får väl se vad vul visar i morgon. Jobbigt nör man måste åka 26 mil för ett ultra tre gånger på en behandling! Suck!
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-10-18 09:14:53 följande:
    Ja jag kan tro att det är jobbigt. Vad gör man åt det? Nej den var kvar. Kom på att dom punkterade ju en av misstag vid förra äp. Men hon sa nu att han antagligen kommer punktera den medvetet nu vid äp om den ännu är kvar. Att den var så stor så dom brukar göra det! Vi får väl se vad vul visar i morgon. Jobbigt nör man måste åka 26 mil för ett ultra tre gånger på en behandling! Suck!

26 mil! Vart bor du!? Mitt ingenstans!? En bra bit att åka.. Men det har inte med cystan att göra att dom inte växer? Min sista cysta var 6 cm och då hade den spruckit! Ajaj.. Hjärntröttheten, ja det enda är att vila. Undvika ljus, och ljud. Stress är nte bra. Jag får inte ihop det alls.. Men men det blir kanske bättre. Du får berätta hur det går imorgon. Lycka till :)
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?