• Silmation

IVF Juni 2016

Hejsan!
    Nu har jag och min make fått komma på vårt "Första ivf läkarbesök"
    Och då jag gick med i en studie på sahlgrenska kommer jag att få gå på en pulverdiet i 3 månader (pga högt bmi)  men har redan nu fått reda på att det kommer bli äggplock i juni.
    Jag kommer att börja med det långa protokollet i Maj:)
    Hade varit kul att komma i kontakt med vänner som också ska få starta runt den tiden :)

• Svar på tråden IVF Juni 2016
  • Silmation
    stajlish skrev 2016-05-25 21:08:05 följande:
    Okej, då är det 2 veckor mellan våra plock :) Men va? Slarvigt! Hoppas på första sticket denna gången då!
    får vi hoppas så mkt som det går på att det ska komma 2 knyten 2 veckor emellan !<3 det är ju faktiskt aldrig fel att åtminstone hoppas <3 Jag har skickat pm till dig !:)
  • Minimasken

Skulle haft återföring av fryst embryo igår.... Men en timme innan vi skulle åka till sjukhuset ringer telefonen med skyddat nummer.. En kvinna i andra luren säger att hon är barnmorska från Sahlgrenska och vill ringa för att beklaga.. Där och då blir jag som förstelnad...
    - ditt embryo från frysen klarade inte upptiningen så det blir tyvärr ingen återföring idag, nu har vi sommaruppehåll så vi kan köra igång igen i Augusti!

Fan denna jävla väntan och trodde att jag nu skulle ruva men så gick allt åt pipan! Mannen som har få och knappt simkunniga spermier blev väldigt ledsen och eftersom det är därför vi inte lyckats på egen hand känner vi nu att vi fokuserar på att bara njuta av sommaren istället och inte tänka förmycket på vad som skett.

Hade dock en känsla innan samtalet att det skulle vara kört denna gången då jag läst att bara ca 20% klarar av upptiningen.

• stajlish
    Minimasken skrev 2016-05-26 07:19:30 följande:

Skulle haft återföring av fryst embryo igår.... Men en timme innan vi skulle åka till sjukhuset ringer telefonen med skyddat nummer.. En kvinna i andra luren säger att hon är barnmorska från Sahlgrenska och vill ringa för att beklaga.. Där och då blir jag som förstelnad...
    - ditt embryo från frysen klarade inte upptiningen så det blir tyvärr ingen återföring idag, nu har vi sommaruppehåll så vi kan köra igång igen i Augusti!

Fan denna jävla väntan och trodde att jag nu skulle ruva men så gick allt åt pipan! Mannen som har få och knappt simkunniga spermier blev väldigt ledsen och eftersom det är därför vi inte lyckats på egen hand känner vi nu att vi fokuserar på att bara njuta av sommaren istället och inte tänka förmycket på vad som skett.

Hade dock en känsla innan samtalet att det skulle vara kört denna gången då jag läst att bara ca 20% klarar av upptiningen.

Nej :( Värsta beskedet man INTE vill ha när dom ringer! Så typiskt! 
    All denna väntan...för detta, lider med er! <3

Men tycker du har helt rätt inställning, njut ni av sommaren o ladda upp för ett nytt försök i augusti! 

KRAM till er
  • stajlish
    Silmation skrev 2016-05-25 21:25:01 följande:
    får vi hoppas så mkt som det går på att det ska komma 2 knyten 2 veckor emellan !<3 det är ju faktiskt aldrig fel att åtminstone hoppas <3 Jag har skickat pm till dig !:)
    JA, det får vi verkligen hoppas! Självklart inte fel, man SKA ha hopp! Jag har svarat på ditt PM :) Kram
  • Emmet1976

Då gick startskottet idag för ivf-möjligheten nr 2. :) Nyss intogs första sprutan efter lite blandning. Planerat uttag är runt den 7 juni.

IVF-kliniken i Stockholm kör jag på denna gång nu när jag kommit fram via landstingskön. Dosen är 375 ie och består av Fostimon. (Första gången körde jag 300 ie av Gonal F och det var på Sophiahemmet och bekostades privat i väntan på att komma fram i kön.)

• stajlish
    Emmet1976 skrev 2016-05-28 00:05:38 följande:

Då gick startskottet idag för ivf-möjligheten nr 2. :) Nyss intogs första sprutan efter lite blandning. Planerat uttag är runt den 7 juni.

IVF-kliniken i Stockholm kör jag på denna gång nu när jag kommit fram via landstingskön. Dosen är 375 ie och består av Fostimon. (Första gången körde jag 300 ie av Gonal F och det var på Sophiahemmet och bekostades privat i väntan på att komma fram i kön.)

Härligt! Spännande =)
    Nu håller vi tummarna för denna gång!
    Då plockar du ägg ungefär en vecka efter mig! =)
  • Emmet1976
    stajlish skrev 2016-05-29 09:31:32 följande:
    Härligt! Spännande =)
    Nu håller vi tummarna för denna gång!
    Då plockar du ägg ungefär en vecka efter mig! =)
    Ja, vi håller alla tummar, tår och tassar! :)
    Första försöket var generalrepetition. Vårt andra ska ge oss ett litet underverk! :)

Och naturligtvis så hoppas jag av hela mitt hjärta att vi alla i denna tråd får mars-bebisar. :)
  • stajlish
    Emmet1976 skrev 2016-05-29 09:56:39 följande:
    Första försöket var generalrepetition. Vårt andra ska ge oss ett litet underverk! :)

Och naturligtvis så hoppas jag av hela mitt hjärta att vi alla i denna tråd får mars-bebisar. :)
    Ja, precis så! Håller helt med där! Så måste de bara bli :)

Ja! Det är vi alla värda <3
  • Silmation
    Minimasken skrev 2016-05-26 07:19:30 följande:

Fy vilken besvikelse:(<3 låter bra att ni ska fokusera på att njuta av sommaren och ta nya tag till hösten! <3<3
  • Silmation
    Emmet1976 skrev 2016-05-29 09:56:39 följande:

<3 det hoppas vi verkligen<3
Svar på tråden IVF Juni 2016