Jazzgirl76 skrev 2016-06-11 14:19:21 följande:
Ok, jag körde bara Gonal-f som de höjde dosen på två ggr och sen Orgalutran från dag 5. Men bra att veta att det finns andra alternativ till nästa vända om de anser att de kanske funkar effektivare med tanke på alla mina återvändande besök för VUL.
Ja, det finns tydligen flera lösningar på olika problem vid ivf, så jag känner mig väl omhändertagen. Första försöket fick jag också höja dosen en gång (till maxdos) på Gonal F, men så la de till Menopur pga att det ger effekt på tillväxten. Problemet den gången var att jag fått en cysta på livmodern, som växte i raskare tempo än äggblåsorna. (Den blev sen tatt ut vid äggplocket). Jag har tagit Melatonin varje kväll i över 2 månader nu, vilket ska ge fin äggkvalitét, något som jag är extra spänd på att se resultatet av. Jag vågar inte räkna med många ägg - min amh är nästan inte mätbar och jag blir 44 år nästa vecka, men jag hoppas ju att alla dessa mediciner ska ge utdelning såklart! :)
Jazzgirl76 skrev 2016-06-12 01:32:28 följande:
Jag med så jag skippade det faktiskt... Men var ju bra sugen. Skulle nog inte förlåta mig själv om det skulle vara det som förstör allt...
I min folder står det att kvinnan ska avstå från bruk av tampong och karbad de första 5 dagarna efter ägguthämtning.