• Silmation

IVF Juni 2016

Hejsan!
    Nu har jag och min make fått komma på vårt "Första ivf läkarbesök"
    Och då jag gick med i en studie på sahlgrenska kommer jag att få gå på en pulverdiet i 3 månader (pga högt bmi)  men har redan nu fått reda på att det kommer bli äggplock i juni.
    Jag kommer att börja med det långa protokollet i Maj:)
    Hade varit kul att komma i kontakt med vänner som också ska få starta runt den tiden :)

• Svar på tråden IVF Juni 2016
  • Mallangbg
    mini72 skrev 2016-06-23 14:10:55 följande:

Fått besked nu från kliniken att det inte blir fler försök. De anser de senaste resultaten som dåliga och att detta är en indikation på att ivf inte är vägen för oss att gå.

Så, långvården nästa, eller?

Nej, jag tänker att nu kör vi naturligt samtidigt som vi bestämmer oss för i vilket land vi ska göra äggdonationen, det är ju som inte lov i Norge ännu. Danmark är ju ett liberalt land som tillåter ivf/donation upp till 46 år. Det svåraste är dock att inte bli stressad av tidens tand, min biologiska klocka hörs ticka nu. Samtidigt som man vill vara positiv är det lätt grubbla.

Det var lite om mitt. Hoppas det går bättre för er andra, kämpa på och lyft hakan de dagar allt känns tungt! Styrkan sitter i huvudet!

Klem från Norge. :)

Hej, så tråkigt att läsa. Får man inte Göra äggdonation i Sverige? Hur lång tid tar det att få hjälp med detta ? Det är vårt andra alternativ om vi lyckas med Ivf. Styrke kramar
  • Mallangbg
    Emmet1976 skrev 2016-06-22 20:00:36 följande:

Och därmed kan jag idag, RD14, konstatera att min andra ivf misslyckades. Testdag är på lördag, men med mitt blodflöde och negativt test RD12, så har realisten i mig tagit över. Jag kör sista Lutinus ikväll för sakens skull, gör det medskickade testet imorgon bitti och sedan tar jag midsommarhelg och semester.

Hoppas jag slipper se er i augustitråden och att ni istället ruvar på.

Jag tar min några glas rosé i helgen, för det är jag värd!

Kram och all lycka från mig till er! <3

Hej,

Jag är på ruvdag 14idag och blodet flödar samt testat minus nu på morgonen. Har egentligen TD på måndag. Så nu har även realisten i mig tagit över. Vet inte om man vågar dricka ett glas rose ? När tänker ni köra igen ? Vi planerar att starta början av augusti. Tyvärr fick vi inga ägg med oss till frysen så vi får helt enkelt starta om. Då är vi två som som känner sig lite uppgiven, ledsen på årets annars roligaste dag. Ibland längs det som man är helt själv om detta. Styrke kramar till dig !!
  • Emmet1976
    Mallangbg skrev 2016-06-24 06:59:32 följande:
    Hej,

Jag är på ruvdag 14idag och blodet flödar samt testat minus nu på morgonen. Har egentligen TD på måndag. Så nu har även realisten i mig tagit över. Vet inte om man vågar dricka ett glas rose ? När tänker ni köra igen ? Vi planerar att starta början av augusti. Tyvärr fick vi inga ägg med oss till frysen så vi får helt enkelt starta om. Då är vi två som som känner sig lite uppgiven, ledsen på årets annars roligaste dag. Ibland längs det som man är helt själv om detta. Styrke kramar till dig !!
    RD14 är en skitdag! Ledsen för er skull. :(
    Vi har inte heller några i frysen och får börja om på ivf nr 3 i augusti. Satt och räknade nu och gissar att jag börjar med sprutorna runt 10 aug.
    När jag på min första ivf fick riklig mens, tom mer än vanlig, på RD 13 och testade neg med clearblue digital så höll de med mig från Sophiahemmet att jag kunde avbryta. Likaså avbröt jag nu på RD 14.
    Om du har rejäl mens så får man nog vara realist... Återigen så trist, men det är vår tur i aug, dvs majbebisar. :)
    Strax ska jag njuta av rosé och blicka framåt. :) varm kram med hopp om att du får en fin midsommar med nära och kära. ( Så gott det går)
  • fideli fidelej

Vad tråkigt Mallangbg och mini72. När man är inne i denna ivf-cirkus pendlar man hela tiden mellan hopp och förtvivlan. Stor kram till er båda.

Själv ruvar jag fortfarande. Har dock de senaste dagarna känt en ganska kraftig mensvärk som om mensen vore på väg. Hoppas innerligt att så inte är fallet. 3 dagar kvar....sedan är det testdag. Håller tummarna så hårt jag bara kan att det denna gång är min tur. 

• Mallangbg
    Emmet1976 skrev 2016-06-24 14:08:51 följande:

RD14 är en skitdag! Ledsen för er skull. :(

Vi har inte heller några i frysen och får börja om på ivf nr 3 i augusti. Satt och räknade nu och gissar att jag börjar med sprutorna runt 10 aug.

När jag på min första ivf fick riklig mens, tom mer än vanlig, på RD 13 och testade neg med clearblue digital så höll de med mig från Sophiahemmet att jag kunde avbryta. Likaså avbröt jag nu på RD 14.

Om du har rejäl mens så får man nog vara realist... Återigen så trist, men det är vår tur i aug, dvs majbebisar. :)

Strax ska jag njuta av rosé och blicka framåt. :) varm kram med hopp om att du får en fin midsommar med nära och kära. ( Så gott det går)

Jag börjar nog också samma tid i augusti som dig. Får hoppas det blir vår tur då. Vi får följas åt.
  • Mallangbg
    fideli fidelej skrev 2016-06-24 14:40:31 följande:

Vad tråkigt Mallangbg och mini72. När man är inne i denna ivf-cirkus pendlar man hela tiden mellan hopp och förtvivlan. Stor kram till er båda.

Själv ruvar jag fortfarande. Har dock de senaste dagarna känt en ganska kraftig mensvärk som om mensen vore på väg. Hoppas innerligt att så inte är fallet. 3 dagar kvar....sedan är det testdag. Håller tummarna så hårt jag bara kan att det denna gång är min tur. 

Håller tummarna för dig. Lycka till !!!
  • fideli fidelej

Tyvärr verkar det inte som om det var min tur denna gång heller. Fick ngn form av brun flytning igår. Bara lite, men har aldrig tidigare fått det. Tog därför ett test idag som visade negativt. Har under dagen inte haft fler bruna flytningar och inte heller någon mens. Vad tror ni? Kan det vara som så att jag varit gravid och nu har ett missfall på gång?

• Emmet1976
    fideli fidelej skrev 2016-06-26 20:39:31 följande:

Tyvärr verkar det inte som om det var min tur denna gång heller. Fick ngn form av brun flytning igår. Bara lite, men har aldrig tidigare fått det. Tog därför ett test idag som visade negativt. Har under dagen inte haft fler bruna flytningar och inte heller någon mens. Vad tror ni? Kan det vara som så att jag varit gravid och nu har ett missfall på gång?

Hoppas hoppas det bara är din kropp som inte fattar att den är gravid. Håller alla tummar!
  • Mallangbg
    fideli fidelej skrev 2016-06-26 20:39:31 följande:

Håller också tummarna. Det är ju vissa som blöder men ändå är gravida så testa dig igen på den dagen som är utsatt ifrån kliniken. Så är du på den säkra sidan.
  • miamarina84

Jag var på första mötet förra onsdagen på sahlsgrenska och planerade in ägguttag i oktober. Ksn de ibte bli oktober nu :)

• Goo

Grattis till alla er som fått plus, och ni som precis som jag fick minus efter er juni-ivf: vi ses i en höst-tråd?

Jag har fyra embryon i frysen som jag tyvärr inte kommer få sätta in förrän runt månadsskiftet aug-sep, då jag precis missar tillfället innan pga sommarstängt.

Vi kommer försöka lite halvhjärtat på egen hand i sommar då vi en gång under de två år vi har försökt faktiskt lyckades på naturlig väg, men det slutade med MA. Har dock inga förhoppningar vad gäller sommarens aktiviteter utan hoppas att något av mina fyra små vänner i frysen ska vara starka nog att bli en bebis.

• BK1986

Alltså nu ber jag om ursäkt i förväg men jag måste få höra med er...

Jag sätter alltid in Lutinus med den där pinnen som följer med, och ibland känns det lite krångligare och liksom mer trångt än andra gånger. Den här gången tänkte jag att jag skulle känna på livmodertappen bara för att se hur den kändes nu när jag plussat - och då har jag satt Lutinusen i livmodertappen! What the fudge! Det har aldrig ens funnits i min tankevärld att det ska vara möjligt!

Tror ni att det är någon fara? Det lär ju liksom inte vara första gången jag råkat göra det. Och kliniken har inte öppet så att man kan fråga. Så himla sjukt.

• lilsis

Gjorde mitt andra äggplock 29/6. Sex ägg, fyra befruktade, ett som utvecklades. RD2 idag.

Känns väldigt snopet. Förra gången blev det 4 ägg, tre befruktade. En ET, två FET, två plus efter FET, MF 5+1 med båda.

• BK1986
    lilsis skrev 2016-07-22 13:07:44 följande:

RD18, testdag och än så länge är den kvar.

Heja! Håller tummarna för att det fortsätter att gå bra. <3
  • Superfurry

Hej Tjejer! har skummat igenom hela tråden, och skulle gärna hoppa in här. Jag har startat en annan tråd med IVF med start i juli, men eftersom det gick åt pipsvängen så gissar jag att min tråd får döpas om till höstivf fler nåt eller så hänger vi här då jag tyvärr sett att några av er inte lyckades heller :/ Lider med er! men det ska gå!!! Jag ger inte upp i första taget, varje nederlag gör att jag skärper mig mer och mer, hittar alternativa behandlingar, ändrar livstil, ja allt som kan hjälpa mig i kampen mot en graviditet och ett barn... :)

Och till er det har lyckas för: stort grattis!

Har sett att några här lider/lidit av cystor under behandlingstiden, nu har jag igen ögnat igenom tråden utan att hitta vem det var som skrev. Skulle gärna vilja veta lite mer om vad dem sa till er/dig om cystan? Jag har ju haft en jäkel som inte vill försvinna och den har varit där sedan vi startade bebisverkstan. Saken är den att den har töms några ggr inför mina försök men den har växt igen (antagligen livnär den sig på alla hormoner man sprutar i sig säger kliniken, men de vet inte säkert) och blockerat min högra äggstock och gör att inga äggpåsar växer där, vilket är ju riktigt irriterande!

Jaja, men om du som hade en cysta ser detta skulle jag gärna vilja veta om de sagt nåt om behandling/varför den är där/om det går att ta bort ja lite info helt enkelt!

HA det gott! Superfurry

• miamarina84

Själv så söker jag en tråd för oss första gångs ivfare ;) vi som ibte kommit igång ännu men som börjar i höst. Men ör med i denna grupp för den är närmast höst. Beklagar för er det ibte gick för :(

Svar på tråden IVF Juni 2016