• Silmation

IVF Juni 2016

Hejsan!
    Nu har jag och min make fått komma på vårt "Första ivf läkarbesök"
    Och då jag gick med i en studie på sahlgrenska kommer jag att få gå på en pulverdiet i 3 månader (pga högt bmi)  men har redan nu fått reda på att det kommer bli äggplock i juni.
    Jag kommer att börja med det långa protokollet i Maj:)
    Hade varit kul att komma i kontakt med vänner som också ska få starta runt den tiden :)

• Svar på tråden IVF Juni 2016
  • Emmet1976

Hur kan man varje dag längta till kvällens spruta? Haha. Vi och pundarna. ;)
    För varje spruta - ett steg närmare ett litet pyre. <3

• stajlish
    Emmet1976 skrev 2016-05-30 07:32:10 följande:

Hur kan man varje dag längta till kvällens spruta? Haha. Vi och pundarna. ;)
    För varje spruta - ett steg närmare ett litet pyre. <3

Haha, håller med dig i känslan där! =)
  • mini72

Hej och hå!

Ibland undrar jag om jag har nerver för att tackla det här och denna eviga väntan... Man får processen förklarad för sig, men så dyker det upp en massa hinder på vägen.

Första VUL visade att ägglossningen var försenad och jag blev satt på Primolut N i 10 dagar. Efter det tog jag en nedregleringsinjektion, och efter 2 veckor skulle blodprov tas. Maskinen som läser av provet gick sönder, så jag fick vänta på svar i 3 dagar. Nu visar blodprovet en nivå på 3,8 och kliniken vill att den ska ned till under 2,6 innan jag får starta med hormonstimuleringen. Så, nytt blodprov om några dagar.

Detta är vårt tredje ivf-försök, och första gången jag kör långt protokoll, men det känns verkligen som en hel evighet det här. Hoppas, hoppas! :)

• mini72

IVF 3, och igår fick jag så äntligen grönt ljus för att starta med hormonstimuleringen. Värdet på Östrogen och LH hade sjunkit rejält på en vecka och nedreguleringen var nere på 1,6 och 0,01.

Imorse satte jag första sprutorna med Puregon och Menopur, samt tog Albyl E och Prednisolon för att bättra på blodcirkulationen. Ska dessutom fortsätta med Melatonin (för äggkvalitéten) på kvällarna helt fram till ägglossningssprutan.

Är så glad för att kliniken har tro på oss, och önskan efter barn har aldrig varit större! Dessvärre har nedreguleringen i kombination med Melatonin varit en stor påkänning för mig med en trötthet utan like, och pga ett krävande jobb med barn som har sociala problem, så har jag fått råd från både kliniken och fastläkaren, att sjukskriva mig.

Nu är det bara att fokusera på mig själv och målet och förhoppningsvis ett skönt sommarlov! :)

• Emmet1976

Idag skedde äggplock. 5 ägg vart det. Hoppas alla blir befruktade och delar sig på 4 till ET på torsdag em....

• mini72
    Emmet1976 skrev 2016-06-07 19:18:47 följande:

Idag skedde äggplock. 5 ägg vart det. Hoppas alla blir befruktade och delar sig på 4 till ET på torsdag em....

Så bra, det var en fin skörd! Har du fått veta nåt mer, eller måste du vänta till imorrn för info?

Själv ska jag på första VUL imorrn eftermiddag. Försöker ignorera alla symptom av behandlingen, men har i vart fall blivit piggare av hormoninjektionerna, precis som vid de andra försöken.

Håller en tumme för dig imorgon! :)
  • Emmet1976
    mini72 skrev 2016-06-08 15:57:30 följande:
    Så bra, det var en fin skörd! Har du fått veta nåt mer, eller måste du vänta till imorrn för info?

Själv ska jag på första VUL imorrn eftermiddag. Försöker ignorera alla symptom av behandlingen, men har i vart fall blivit piggare av hormoninjektionerna, precis som vid de andra försöken.

Jag går ihärdigt och längtar tills imorgon eftermiddag för återföring och information om hur mina ägg mår. :)
    Min första ivf jag gjorde utfördes privat på Sophiahemmet och då skulle de ringa dagen efter plocket om det var några problem eller om odlingen skulle förlängas. Jag fick inte den informationen när jag nu går på ivf-kliniken, men jag förmodar att de skulle ringt, precis som Sophiahemmet.
    Tysthet från kliniken idag tolkar jag som goda nyheter. Ser fram emot att få tillbaka två av mina ägg imorgon...:)
  • Emmet1976
    mini72 skrev 2016-06-08 15:57:30 följande:

Återkom med vad de sa på din Vul. Håller tummarna. :)
  • stajlish
    Emmet1976 skrev 2016-06-07 19:18:47 följande:

Härligt! Hoppas på bra besked imorgon =)
    Jag är på ruvardag 3 idag!
  • mini72
    Emmet1976 skrev 2016-06-08 16:51:30 följande:

Återkom med vad de sa på din Vul. Håller tummarna. :)

Tre äggblåsor hittades, men alla var under 10 mm, så nu blir inte nästa VUL förrän på onsdag nästa vecka.

Hoppas det gick fint för dig och att du har det bra i efterhand! :)
Svar på tråden IVF Juni 2016