• Silmation

IVF Juni 2016

Hejsan!
    Nu har jag och min make fått komma på vårt "Första ivf läkarbesök"
    Och då jag gick med i en studie på sahlgrenska kommer jag att få gå på en pulverdiet i 3 månader (pga högt bmi)  men har redan nu fått reda på att det kommer bli äggplock i juni.
    Jag kommer att börja med det långa protokollet i Maj:)
    Hade varit kul att komma i kontakt med vänner som också ska få starta runt den tiden :)

• Svar på tråden IVF Juni 2016
  • Hope2016

Hej

Som vnligt kom mensen på klockslaget :(

Har td 25/6 och vet redan nu att det är kört, tog gravtest på morgonen då mensen är igågn och ringde till rmc men som vanlogt lika envisa och vill att jag ska testa den 25/6 ändå. Ser inte att det skulle kunna ändras. Är så uppgiven då betyder det att min kropp fattar nada med ett befeuktat ägg eller så har jsg kort lutealfas??

Är så trött på den här känslomässiga karusellen :(

• Jazzgirl76
    Klaras76 skrev 2016-06-17 08:12:35 följande:

Igår fick vi brev om att 3 ägg klarat sig till frysen. Hade inga ägg som klarade sig så långt förra gången på min första IVF så detta var en glad överraskning. Eftersom jag fyller 40 efter sommaren får jag enligt reglerna på min klinik inte starta behandling för plock efter att jag passerat 40 så detta måste ju vara postivt!? Om nu bara de överlever upptining dvs...

Wow! Stort grattis!!!
  • Jazzgirl76
    Hope2016 skrev 2016-06-17 08:19:54 följande:

Hej

Har td 25/6 och vet redan nu att det är kört, tog gravtest på morgonen då mensen är igågn och ringde till rmc men som vanlogt lika envisa och vill att jag ska testa den 25/6 ändå. Ser inte att det skulle kunna ändras. Är så uppgiven då betyder det att min kropp fattar nada med ett befeuktat ägg eller så har jsg kort lutealfas??

Nej vad trist! Hoppas att det bara är en blödning som slutar och att det väl blir ett plus på din TD, även om jag förstår att det känns kört och förjävligt.
  • Emmet1976
    Klaras76 skrev 2016-06-17 09:12:35 följande:

Igår fick vi brev om att 3 ägg klarat sig till frysen. Hade inga ägg som klarade sig så långt förra gången på min första IVF så detta var en glad överraskning. Eftersom jag fyller 40 efter sommaren får jag enligt reglerna på min klinik inte starta behandling för plock efter att jag passerat 40 så detta måste ju vara postivt!? Om nu bara de överlever upptining dvs...

Det är jättepositivt! Supergrattis!
  • Emmet1976
    Hope2016 skrev 2016-06-17 09:19:54 följande:

Hej

Blev den inte alls förskjuten med Lutinus? Jag har konstaterad kort luteral fas (8dagar), men både Lutinus och Crinone (progesterontillskott) förlänger luteralfasen med 4-5 dagar...

De vill väl ta det säkra före det osäkra med att låta dig fortsätta med Lutinus. Förstår att det känns mindre kul om du testat neg.
  • mini72

Negativt besked fick jag idag, då kliniken tolkar blodprovet som att värdet är för lågt för att ägget ska vara moget. Då är därmed detta ivf-försök avbrutet, och vi får höra på torsdag om vägen vidare.

Det går både upp och ner här med äggkvalitéten - mest ner. Har dock spekulerat på om jag ska våga ta hormonsprutor 2 dagar till, samt sätta ägglossningssprutan på söndag, så vi får göra ett eget försök, nu när jag vet att jag har en äggblåsa och alla mediciner bara ligger där och väntar?

• Emmet1976
    mini72 skrev 2016-06-17 17:50:33 följande:

Negativt besked fick jag idag, då kliniken tolkar blodprovet som att värdet är för lågt för att ägget ska vara moget. Då är därmed detta ivf-försök avbrutet, och vi får höra på torsdag om vägen vidare.

Det går både upp och ner här med äggkvalitéten - mest ner. Har dock spekulerat på om jag ska våga ta hormonsprutor 2 dagar till, samt sätta ägglossningssprutan på söndag, så vi får göra ett eget försök, nu när jag vet att jag har en äggblåsa och alla mediciner bara ligger där och väntar?

Vad kan det vara för nackdel/biverkning om du fortsätter med sprutorna dessa extra dagar? Om du kombinerar även med orgalutranen? Nyfiken...
  • Emmet1976
    Emmet1976 skrev 2016-06-17 19:06:37 följande:
    Vad kan det vara för nackdel/biverkning om du fortsätter med sprutorna dessa extra dagar? Om du kombinerar även med orgalutranen? Nyfiken...
    Vilka sprutor får du förresten?
  • Emmet1976

Ruvardag 10. Har menskänningar och sitter vid köksbordet och tårarna rinner och försöker vara tyst så jag inte väcker min älskade sambo som sov dåligt inatt. Jag är så rädd för att mensen kommer innan RD13. Molandet i magen känns precis som förra gången när mensen kom RD 13. Jag fyller 40 i oktober och min reserv börjar sjunka dramatiskt, vilket framgår av blodprover.
    Jävlar skit. Att det ska vara så svårt för oss som vill och alla dessa som får barn som inte vill veta av dem. Livet är fan orättvist.
    Jag anses vara en positiv och optimistisk människa, men detta tar kål på min optimism just nu. Springer på toa en gång i timmen för att kolla efter.
    Köpte en triss, jag som i princip aldrig spelar. Denna triss tänker jag skrapa när mensen kommer för någonstans måste man ju få någon jäkla tur i livet. :/ Skit. :(

Svar på tråden IVF Juni 2016