• Silmation

IVF Juni 2016

Hejsan!
    Nu har jag och min make fått komma på vårt "Första ivf läkarbesök"
    Och då jag gick med i en studie på sahlgrenska kommer jag att få gå på en pulverdiet i 3 månader (pga högt bmi)  men har redan nu fått reda på att det kommer bli äggplock i juni.
    Jag kommer att börja med det långa protokollet i Maj:)
    Hade varit kul att komma i kontakt med vänner som också ska få starta runt den tiden :)

• Svar på tråden IVF Juni 2016
  • mini72

VUL visade en äggblåsa, som var 14 mm. Slemhinnan var 5 mm.

Jag fick 2 val: Sätta ägglossningssprutan på lördag och försöka bli gravid naturlig väg, eller sätta ägglossningssprutan på lördag och göra ÄP på måndag samt ET på tisdag.

Efter lite dividerande kom jag fram till att jag önskar att fortsätta hos kliniken, pga att jag har erfarit att ha dåliga ägg och tom äggblåsa.

ET är bokat kl 9.00 på måndag, men först måste vi vänta på svar på blodprovet som jag tog idag. Det man önskar se är att nivån är låg eftersom jag bara har en äggblåsa. Om det upptäcks fel redan på blodprovet, kommer försöket avbrytas och vi får göra om 2:a ivf för tredje gången.

Förresten, det där med frysta spermier verkar vara ganska vanligt på min klinik, eftersom det bl.a. är en del off-shore arbetare i oljehavet här i Norge. :)

Det är min födelsedag på fredag, så jag hoppas verkligen att den dagen blir historisk! Håller tummarna hårt denna gång! :)

• Emmet1976
    mini72 skrev 2016-06-15 21:09:07 följande:

Jag fick 2 val: Sätta ägglossningssprutan på lördag och försöka bli gravid naturlig väg, eller sätta ägglossningssprutan på lördag och göra ÄP på måndag samt ET på tisdag.

Efter lite dividerande kom jag fram till att jag önskar att fortsätta hos kliniken, pga att jag har erfarit att ha dåliga ägg och tom äggblåsa.

ET är bokat kl 9.00 på måndag, men först måste vi vänta på svar på blodprovet som jag tog idag. Det man önskar se är att nivån är låg eftersom jag bara har en äggblåsa. Om det upptäcks fel redan på blodprovet, kommer försöket avbrytas och vi får göra om 2:a ivf för tredje gången.

Förresten, det där med frysta spermier verkar vara ganska vanligt på min klinik, eftersom det bl.a. är en del off-shore arbetare i oljehavet här i Norge. :)

Det är min födelsedag på fredag, så jag hoppas verkligen att den dagen blir historisk! Håller tummarna hårt denna gång! :)

Lycka till mini72!
  • Emmet1976

Idag kom brevet - mina två embryon klarade sig inte till frysen. :( Hoppas minst en av mina två i magen väljer livet...RD7 idag...

• mini72
    Emmet1976 skrev 2016-06-15 21:22:24 följande:

Idag kom brevet - mina två embryon klarade sig inte till frysen. :( Hoppas minst en av mina två i magen väljer livet...RD7 idag...

Kämpa på! Håll huvudet högt och tänk på hur superstark du är som går igenom det här! :)
  • Emmet1976
    mini72 skrev 2016-06-15 21:32:54 följande:
    Kämpa på! Håll huvudet högt och tänk på hur superstark du är som går igenom det här! :)
    Absolut! Heja oss kämpar! Mot bebis!
  • Jazzgirl76
    Emmet1976 skrev 2016-06-15 20:22:24 följande:

Det hoppas jag med! Stort lycka till!
  • Jazzgirl76
    mini72 skrev 2016-06-15 20:09:07 följande:

Åh, håller tummarna för att det går bra för er!
  • Emmet1976

Idag på RD9 är jag nojjig haha. RD9 förra IVF-försöket så började mina menskänningar i magen. RD14 kom mensen, 5 dagar sen i och med Lutinus. Klarar jag tisdag nästa vecka så känns det mer lovande.
    Nej, nu får min hjärna sluta grubbla.
    Heja Sverige i em! :)

• Jazzgirl76
    Emmet1976 skrev 2016-06-17 06:46:32 följande:

Idag på RD9 är jag nojjig haha. RD9 förra IVF-försöket så började mina menskänningar i magen. RD14 kom mensen, 5 dagar sen i och med Lutinus. Klarar jag tisdag nästa vecka så känns det mer lovande.
    Nej, nu får min hjärna sluta grubbla.
    Heja Sverige i em! :)

Ja men visst blir man nojjig?! Håller tummarna att mensen inte kommer!
  • Klaras76

Igår fick vi brev om att 3 ägg klarat sig till frysen. Hade inga ägg som klarade sig så långt förra gången på min första IVF så detta var en glad överraskning. Eftersom jag fyller 40 efter sommaren får jag enligt reglerna på min klinik inte starta behandling för plock efter att jag passerat 40 så detta måste ju vara postivt!? Om nu bara de överlever upptining dvs...

Svar på tråden IVF Juni 2016