• Silmation

IVF Juni 2016

Hejsan!
    Nu har jag och min make fått komma på vårt "Första ivf läkarbesök"
    Och då jag gick med i en studie på sahlgrenska kommer jag att få gå på en pulverdiet i 3 månader (pga högt bmi)  men har redan nu fått reda på att det kommer bli äggplock i juni.
    Jag kommer att börja med det långa protokollet i Maj:)
    Hade varit kul att komma i kontakt med vänner som också ska få starta runt den tiden :)

• Svar på tråden IVF Juni 2016
  • Emmet1976

Ivf-systrar!
    Jag är så glad idag och skickar över massor av positiv energi till er!
    Av 5 ägg vid plocket i tisdags så blev alla 5 befruktade. Full pott! :)
    2 femcelliga ruvas i mig nu sedan 4 timmar och två trecelliga odlas vidare för ev frysning. 1 delade sig bara på två.
    Och härmed är RD1 inledd. :)

• stajlish
    Emmet1976 skrev 2016-06-09 18:46:15 följande:

Ivf-systrar!
    2 femcelliga ruvas i mig nu sedan 4 timmar och två trecelliga odlas vidare för ev frysning. 1 delade sig bara på två.

Åh, härligt! Grattis! Skitbra ju! Välkommen till ruvningen :)
  • SaraTorste

Hej alla. Vi har genomgått en ivf. Vid äggplock fick vi 30 ägg. 21 var dugliga, 10 blev befruktade och 5 klarade sig på långtidsodling och blev frysta, så i tisdags återfördes ett tinat ägg, så ruvar förfullt och håller tummarna

• mini72

Ivf-systrar!

Strålande! :)
  • Emmet1976
    SaraTorste skrev 2016-06-09 19:15:15 följande:

Hej alla. Vi har genomgått en ivf. Vid äggplock fick vi 30 ägg. 21 var dugliga, 10 blev befruktade och 5 klarade sig på långtidsodling och blev frysta, så i tisdags återfördes ett tinat ägg, så ruvar förfullt och håller tummarna

Välkommen ruvhöna till oss andra ruvande hönor. ;)
    Med hopp om att det delas och frodas därinne så vi får våra feb-/marsbebisar. :)
  • Klaras76

Hej på er!

Jag hoppar in i tråden då jag också ruvar från och med igår.

Det är ivf nr 2 (första slutade i tidigt missfall) och igår fick jag tillbaka två embryon. Två pga av ålder/dålig äggreserv. Fick ut 6 ägg detta plock varav 4 befruktades. Har inte så stora förhoppningar på frysen och känner att tiden bara rinner ifrån en.

Men nu är jag peppad på att ruva på dessa två :)

• Emmet1976
    Klaras76 skrev 2016-06-10 08:41:38 följande:

Hej på er!

Jag hoppar in i tråden då jag också ruvar från och med igår.

Det är ivf nr 2 (första slutade i tidigt missfall) och igår fick jag tillbaka två embryon. Två pga av ålder/dålig äggreserv. Fick ut 6 ägg detta plock varav 4 befruktades. Har inte så stora förhoppningar på frysen och känner att tiden bara rinner ifrån en.

Men nu är jag peppad på att ruva på dessa två :)

Klaras76, Vi har flera gemensamma faktorer!
    *Ålder
    *Antal ivf-försök ( fick min mens på RD14 på första försöket) Fick då ut 7ägg varav 5 befruktade. Av dessa blev 2 insatta, 2 kastades och 1 odlades vidare men klarade inte att frysas. Körde då med Gonal F på Sophiahemmet.
    *Antal ruvarägg med anledning av ålder och avtagande äggreserv
    *Inne på samma RD :) Jag fick ut 5 ägg och 5 befruktades. Två ruvas och två odlas vidare. Denna gång Fostimon vimlet gav bättre äggkvalitet och nu på IVF-kliniken St Görans.
  • Klaras76
    Emmet1976 skrev 2016-06-10 16:53:01 följande:
    Klaras76, Vi har flera gemensamma faktorer!
    *Ålder
    *Antal ivf-försök ( fick min mens på RD14 på första försöket) Fick då ut 7ägg varav 5 befruktade. Av dessa blev 2 insatta, 2 kastades och 1 odlades vidare men klarade inte att frysas. Körde då med Gonal F på Sophiahemmet.
    *Antal ruvarägg med anledning av ålder och avtagande äggreserv
    *Inne på samma RD :) Jag fick ut 5 ägg och 5 befruktades. Två ruvas och två odlas vidare. Denna gång Fostimon vimlet gav bättre äggkvalitet och nu på IVF-kliniken St Görans.
    Ja verkligen många likheter!
    Vi fick ut 6 ägg, av dessa sattes två in och två odlas vidare. Förra gången fick jag bara ut 5 ägg så detta var positivt ändå på något sätt. 

Har kört Gonal F & Menopur på Huddinge. Känner mig väldigt ny i den här världen och när läkaren frågar om man har några frågor så är jag oftast tyst då jag inte vet vad man ska fråga. Lär mig massa här i tråden. :)
  • Jazzgirl76
    Klaras76 skrev 2016-06-10 23:13:56 följande:
    Ja verkligen många likheter!
    Vi fick ut 6 ägg, av dessa sattes två in och två odlas vidare. Förra gången fick jag bara ut 5 ägg så detta var positivt ändå på något sätt. 

Har kört Gonal F & Menopur på Huddinge. Känner mig väldigt ny i den här världen och när läkaren frågar om man har några frågor så är jag oftast tyst då jag inte vet vad man ska fråga. Lär mig massa här i tråden. :)
    Då är vi tre med flera gemensamma faktorer
    Jag är på ruvardag 8 med en 5-dagars frysis. Första ivf gick tyvärr inte vägen. Av 6 ägg befruktades 3, en färsk fick vi tillbaka efter 2 dagar, en gick till frysen ( vårt hopp som jag ruvar på nu) och den tredje klarade sig inte. Är också 76:a (26/11) och går på St Göran. Nu håller vi tummar och tår stenhårt tjejer! För alla såklart! :)
  • Jazzgirl76

Ivf-systrar!

Vilka härliga nyheter! Jag är så glad för din/er skull! Lycka till nu!
Svar på tråden IVF Juni 2016