• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Regnbågsdröm
    linoa131 skrev 2016-04-02 15:37:23 följande:
    Yeah! !! Det var verkligen kul att läsa! Vi känner inte varandra men efter att ha läst alla dina inlägg hade jag ändå tänkt på dig då och då och hoppas på att den där blödningen skulle snart komma. Gött! Nu kan du börja med sprutorna eller?

Jag var på ultraljud igår. läkaren var muntrande och jag har tydligen 9 blåsor. 2var på 15 och resten mellan 11 och 13. Borde bli ägguttag på onsdag.
    Vad fin du är! Tack snälla du! Ja, nu blir det sprutstart på onsdag som planerat. Himla skönt! Så ska blanda alla mina menopur ikväll så att det är gjort!

Vad härligt att höra! Håller tummarna för att allt ska gå bra för dig!
  • Regnbågsdröm
    Lixom skrev 2016-04-02 13:30:38 följande:

Regnbågsdröm > Vad skönt att blödningen kommit så du får komma igång nu i veckan!

Det är lurigt det där att följa & fråga om andras erfarenheter känner jag själv. Det är både bra ibland och kan skapa oro, samtidigt. Själv har jag valt att försöka bara förlita mig på min klinik och att de gör allt de kan, även om det är svårt.

Idag har de gjort äggplock på mig, hade 6 blåsor & det blev 5 ägg. Gjorde ont på en sida, men helt klart uthärdligt. Inte så många ägg men jag är ju 39...

Nu lite nervös väntan tills imorgon då de meddelar hur många som kunnat befruktats..

Vet inte när lokalbedövning släpper? , men så här 3,5 timmar efteråt känner jag ingen smärta alls...

Ja, det är svårt att inte ta till sig allt. Men man får göra sitt bästa. Tack för dina ord.

Jag tycker fem ägg är bra. Särskilt av sex blåsor. Nu får vi hoppas på bra befruktning också Jag får själv aldrig så många ägg även om jag är yngre än du, så det där är verkligen olika.

Hoppas att du får slippa ha ont ikväll. Du får se till att din andra hälft tar hand om dig kram!
  • linoa131
    CAM86 skrev 2016-04-02 15:32:53 följande:

Regnbågsdröm - kom precis hem , av 8 befruktade så klarade sig 1, den hade utvecklat sig väldigt bra, så nu är den lilla kämpen i min mage. Blev tyvärr inget till frysen.. Så nu är det bara att vänta tills de 15:e då jag får göra gravtestet.. :)

Det räcker med 1 om det är den rätta! Håller tummarna för dig
  • CAM86

Linoa131 & regnbågsdröm - ja jag hoppas verkligen att det är en riktig envis kämpe som är där.. Nu kommer väl dessa två veckor vara de längsta och jobbigaste under hela behandlingen. Skam den som ger sig. Nu får vi alla hålla tummarna för varandra och hoppas på att detta verkligen är vårt år.. <3

• Regnbågsdröm
    CAM86 skrev 2016-04-02 16:29:42 följande:

Linoa131 & regnbågsdröm - ja jag hoppas verkligen att det är en riktig envis kämpe som är där.. Nu kommer väl dessa två veckor vara de längsta och jobbigaste under hela behandlingen. Skam den som ger sig. Nu får vi alla hålla tummarna för varandra och hoppas på att detta verkligen är vårt år.. <3

Längsta ja. Däremot har jag personligen varit av åsikten att ruvartiden varit den bästa i jämförelse med allt annat. Tycker att de andra delarna är mycket jobbigare psykiskt. Och fysiskt också för den delen. Men alla känner vi olika. Har läst om många som tycker ruvningen är värst. Har själv lite svårt att fatta det dock. Men jag hoppas att din ruvartid blir bra och att det bor en liten kämpe där inne som växer och utvecklas precis som den ska. <3
  • Sjöblomman
    CAM86 skrev 2016-04-02 15:32:53 följande:

Regnbågsdröm - kom precis hem , av 8 befruktade så klarade sig 1, den hade utvecklat sig väldigt bra, så nu är den lilla kämpen i min mage. Blev tyvärr inget till frysen.. Så nu är det bara att vänta tills de 15:e då jag får göra gravtestet.. :)

Härligt! Vi håller tummarna!
  • 13Juli
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-02 11:13:47 följande:

Första vul 13 april för oss också. Jag vet med mig att jag är svårstimulerad, så räknar med minst ett ultraljud till efter det. Men som sagt kul att vi ligger så i fas. Får hoppas att allt går precis som det ska för oss båda

Konstigt att du ska sluta på sprayen helt när du börjar spruta. Tar du något annat istället? Har aldrig fattat det där, för trodde sprayen skulle göra så att man inte ägglossar av sig själv. Och då bör man ju inte sluta på den tänker jag.

Jag har fått dom restruktionerna att sluta spraya när jag tar sprutorna. Synarela. Gjorde så sist oxå.

Hoppas på fler ägg den här gången! Jag är oxå svår stimulerad, så jag räknar med minst två vul.
  • Regnbågsdröm
    13Juli skrev 2016-04-02 19:34:43 följande:
    Jag har fått dom restruktionerna att sluta spraya när jag tar sprutorna. Synarela. Gjorde så sist oxå.

Hoppas på fler ägg den här gången! Jag är oxå svår stimulerad, så jag räknar med minst två vul.
    Okej. Jag har så svårt att fatta funktionen med synarela alltså Så knepigt.

Det är jobbigt att vara svårstimulerad. Varje litet steg de växer är ju en seger liksom. Tar du också maxdos av sprutorna? Vilken spruta? Jag kör menopur 450 från start.
  • Utflykt i verkligheten
    Sjöblomman skrev 2016-04-02 12:49:04 följande:

Jag går också på Sophiahemmet. Trivs så bra med dem!

Samma här! Vi gick på en annan klinik tidigare och fick inte alls samma förtroende för dem där. Särskilt inte nu när vi kan jämföra med Sophiahemmet. Så det känns skönt att känna sig trygg och omhändertagen!
  • 13Juli
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-02 19:58:00 följande:

Okej. Jag har så svårt att fatta funktionen med synarela alltså Så knepigt.

Det är jobbigt att vara svårstimulerad. Varje litet steg de växer är ju en seger liksom. Tar du också maxdos av sprutorna? Vilken spruta? Jag kör menopur 450 från start.

Jag ska köra med menopur 150 + gonal f 150. Sist tog jag bara menopur. Fick maxdos sista dagarna då. Fick ut 6 ägg, varav 2 blev befruktad.
Svar på tråden IVF mars/april