• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Sjöblomman

Så, då var ägguttaget avklarat. 10 st fick de ut. Det gick bra förutom att ena äggstocken ville gömma sig så barnmorskan fick trycka allt hon hade på magen, medan läkaren punkterade. Aj aj kan jag säga, men de är verkligen duktiga och jag fick extra smärtstillande.

Nu hemma i sängen, fullproppad med citodon och Voltaren.

• Mollan81

[quote=76492332][quote-nick]Sjöblomman skrev 2016-04-01 10:19:56 följande:[/quote-nick]

Så, då var ägguttaget avklarat. 10 st fick de ut. Det gick bra förutom att ena äggstocken ville gömma sig så barnmorskan fick trycka allt hon hade på magen, medan läkaren punkterade. Aj aj kan jag säga, men de är verkligen duktiga och jag fick extra smärtstillande.

[/

Vad bra, härligt! Skönt att ha det avklarat! Håller tummarna att många blir befruktade. Varför punkterar de? Är det för att få ut äggen? Detta är mitt första ivf, ska på första UL på tis.

• Ivfsyskon

Hur många är vi som ruvar? Några symtom? Jag är på ruvardag 6. Ömma bröst och lite känningar i magen. Men jag vet ju att Lutinus ger samma symtom. Igår efter toalettbesök fick jag jättekramp i magen. Var tvungen att lägga mig en stund på jobbet. Undrar vad det var!? Kanske tarmarna. Ont gjorde det i alla fall! :(

• Sjöblomman
    Mollan81 skrev 2016-04-01 10:44:36 följande:

[quote=76492332][quote-nick]Sjöblomman skrev 2016-04-01 10:19:56 följande:[/quote-nick]

[/

Vad bra, härligt! Skönt att ha det avklarat! Håller tummarna att många blir befruktade. Varför punkterar de? Är det för att få ut äggen? Detta är mitt första ivf, ska på första UL på tis.

Tack! Vi gör ICSI men det är ju ingen garanti att de blir befruktande ändå tyvärr.
    Ja, de punkterar äggblåsorna för att kunna suga ut vätskan med ägget.
  • Sjöblomman
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-01 12:08:51 följande:

*vinkar*

Får man haka på? Kikade in i en annan tråd nyss, men den verkade liksom överfull...

Välkommen! Går du i Stockholm? Tror jag såg dig i en stockholmstråd.
  • Mollan81

En fundering, hur gör ni alla under tiden ni sprutar med alkohol? Låter ni helt bli eller vågar ni ta ett glas till maten? Jag ska på middag ikväll och är väldigt kluven hur jag ska göra. Låter jag bli helt bli så kanske en fråga kommer och jag orkar verkligen inte med att prata om detta. Jag funderar på att ta ett glas och dricka väldigt långsamt så att det inte tar slut på hela kvällen... Hur hade ni andra gjort? Kanske inte hör hit egentligen men jag testar att fråga.

• Sjöblomman
    Mollan81 skrev 2016-04-01 15:29:08 följande:

En fundering, hur gör ni alla under tiden ni sprutar med alkohol? Låter ni helt bli eller vågar ni ta ett glas till maten? Jag ska på middag ikväll och är väldigt kluven hur jag ska göra. Låter jag bli helt bli så kanske en fråga kommer och jag orkar verkligen inte med att prata om detta. Jag funderar på att ta ett glas och dricka väldigt långsamt så att det inte tar slut på hela kvällen... Hur hade ni andra gjort? Kanske inte hör hit egentligen men jag testar att fråga.

Alkohol är inget problem förrän vid insättning. Från insättning fram till TD, förhoppningsvis fortsatt, räknar du dig som gravid.
    Vill du dricka vin fram till dess så gör du det.
  • Utflykt i verkligheten
    Sjöblomman skrev 2016-04-01 13:42:47 följande:
    Välkommen! Går du i Stockholm? Tror jag såg dig i en stockholmstråd. smile1.gif
    Tack! Ja det stämmer. Men den tråden kändes lite stor och läskig...
  • CAM86

Mollan81 nu håller vi tummarna för att de blir befruktade :) själv är det planerad insättning i morgon. Nervös som tusan..

Svar på tråden IVF mars/april