• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • celavie1
    BK1986 skrev 2016-03-31 09:35:24 följande:

Det är helt otroligt att det kan funka så olika från gång till gång. Nu fick jag ökad dos Menopur till 187,5 så får vi se om det blir någon fart på det hela.

Jag har varit helt öppen med min chef. Eftersom jag själv är chef så blir det så tydligt när jag är borta. Igår på lunchen hamnade jag och sambon i ett bråk som helt och hållet spårade ur. Vi är båda väldigt envisa och starka personer och nu är jag mer påverkad av hormonerna än jag trodde. Så det blev en explosion. Det slutade med att jag fick ringa min chef och gråtandes säga att jag inte fixade att komma på eftermiddagen. Hon fick ta mina inplanerade möten.

Har pratat med kliniken om sjukskrivning just på grund av detta. Känner att jag inte riktigt fixar alla krav som ställs på mig från olika håll på jobbet. Har fullt upp med mig själv. Hoppas verkligen att de förstår och kan sjukskriva mig.

Vi har 16 mil till IVF-kliniken, men jag åker till en annan ort för ultraljud. Har haft samma barnmorska hela tiden där vilket har varit skönt. Jag tycker att hon är toppen, så det funkar för mig.

Blev ett mycket långt inlägg detta. :)

Jag förstår dig precis. Jag är i exakt samma situation. Skulle vilja vara ifred och bara kunna koppla av. Känns ibland som jag ska få panik. Det beror väl alla hormoner och den pressade situationen. Man får förklara för sin närmaste omgivning så de har överseende. Hoppas innerligt att det kommer något positivt av vårt kämpande :) Kram på dig 
  • Lixom

Sjöblomman > Jag går på vitanova i Köpenhamn.

Tack för lycka till:et! :)

Jag har inte velat berätta på jobbet, så får vara sjuk de gånger det behövs... Lite dumt men men.... Dock gjort UL här i Sverige & min läkare var snäll och skrev ut de danska recepten här, tur! Hade kostat mkt bara det annars...

• celavie1

Har läst alla era inlägg och slås av att många av dem speglar mina känslor. Vi kämpar med att få vardagens bestyr och gå ihop med behandlingen, vi har biverkningar, vi bryter ihop och kommer igen. Jag var på UL idag och ledsamt nog hade jag bara 4 blåsor trots högsta dosen av menopur. Äggplock blir på måndag morgon. Jag hoppas så att de ska få ut några trots mina få äggblåsor. Jag är så jäkla nervös. Sist fick de bara ut ett ägg som inte befruktades. Jag känner mig inte så hoppfull om jag säger så...........
    Själva äggplocket tyckte jag inte var så farligt så det är jag inte så nervös för. Bara resultatet och hur det kan påverka mig. Det är ju så jobbigt psykiskt med IVF. 
    Man brukar ju säga att man blir starkare av motgångar men jag vet inte. Det är nog först efter ett tag. Just nu känner jag mig som ett asplöv trots att jag försöker stänga av känslorna. Hoppas på fint väder i helgen så man kan samla lite energi inför måndag. 
    Natti natti!

• Mallanfarm

8 ägg fick de ut och 6 av är befruktade. Tillbakasättningen sker på tisdag klockan 13, håller alla fingrar och tår för att minst en klarar sig till dess ????

• Mallanfarm

Någon som varit med om att man får ut ett gäng som befruktas men att inget klarar sig till dag 5 vid återföring?

Kram till er alla.

• Utflykt i verkligheten
    Sjöblomman skrev 2016-04-01 19:42:31 följande:

Vart går du?

Sophiahemmet. Och du?

Vore det inte roligt med en lista på oss som är här inne? Så man får en överblick var alla befinner sig i processen.
  • Mallanfarm

Någon som varit med om att man får ut ett gäng som befruktas men att inget klarar sig till dag 5 vid återföring?

Kram till er alla.

• linoa131
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-02 04:38:02 följande:

Sophiahemmet. Och du?

Vore det inte roligt med en lista på oss som är här inne? Så man får en överblick var alla befinner sig i processen.

Tycker också det. Jag tappar koll nu verkligen vad alla gör och hur långt man har kommit i behandlingen !
  • Regnbågsdröm
    Mallanfarm skrev 2016-04-02 07:43:14 följande:

Kram till er alla.

Japp. Mina klarade sig inte ens till återföring dag 3.. Hemskt. Har inte läst så mycket om det, så kände mig ensammast i hela världen. Alltid fått höra att det ska mycket till för att inte få insättning. Men som sagt, det hände mig och en del andra också uppenbarligen. Stor kram till dig om det är vad som hänt dig <3
Svar på tråden IVF mars/april