• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-04-01 19:42:12 följande:
    Förstår att det känns skitjobbigt! Stackare!

Återigen, klinikerna säger olika! Min kompis är i samma sits som du och går på en klinik här i Stockholm och till henne sa de klart och tydligt idag att hon måste ta blodprov för att se om hon är nedreglerad, vilket hon inte var.

Vi håller tummarna för att du ska få blödningen nu i helgen! KRAM
    Men menar du att de sa det även om hon fått blödningen? Jag ska ju också komma in och ta prover på tisdag om blödningen inte kommit. Men till mig sa de att om man fått blödningen så är det bevis på att man är nedreglerad. Sa de inte så till henne?

Sen tycker jag att det är jobbigt att tänka på huruvida längre nedreglering eller kortare påverkar resultatet. De sa att det inte spelar någon roll. Men tycker det låter märkligt ändå.
  • Lixom

Sjöblomma >Låter jobbigt, men skönt att ha plocket gjort. 10 låter ju bra! Håller tummarna.

Jag ska göra mitt äggplock imorgon och är nervös. Äggblåsor har de sett ungefär 8 i okej storlek på UL2, så jag hoppas på tur.... Gör ju också icsi

• Lixom

Hoppas verkligen det går vägen för alla er som redan ruvar!

• Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-01 19:55:47 följande:
    Men menar du att de sa det även om hon fått blödningen? Jag ska ju också komma in och ta prover på tisdag om blödningen inte kommit. Men till mig sa de att om man fått blödningen så är det bevis på att man är nedreglerad. Sa de inte så till henne?

Sen tycker jag att det är jobbigt att tänka på huruvida längre nedreglering eller kortare påverkar resultatet. De sa att det inte spelar någon roll. Men tycker det låter märkligt ändå.
    Ja, hon fick blödningen på spraydag 14 och skulle dit idag på VUL och blodprov. Trodde att skulle få börja med sprutor ikväll, men nej, hon måste spraya minst en vecka till. Sen nytt försök med VUL och blodprov. Jag är så irriterad över att man inte vet vad som stämmer när de säger så olika!

Så klart det påverkar, om inte annat psykiskt! Du har inte möjlighet att gå på akupunktur? Det sätter alltid igång min blödning.
  • Sjöblomman
    Lixom skrev 2016-04-01 19:59:28 följande:

Sjöblomma >Låter jobbigt, men skönt att ha plocket gjort. 10 låter ju bra! Håller tummarna.

Jag ska göra mitt äggplock imorgon och är nervös. Äggblåsor har de sett ungefär 8 i okej storlek på UL2, så jag hoppas på tur.... Gör ju också icsi

Ja, det är helt ok. Men tidigare har det varit 12, 14 och 15 så det känns som ett sämre resultat fast det inte alls är det.

Vart går du? Håller tummarna för att ditt plock går bra.
  • Ivfsyskon

Men hjälp! Fulgråter till Lets dance när Biancas pappa hade skickat hälsning och när Lindas barn körde hejaramsa! Hahaha! Hoppas på att det är gravidhormoner som sätter in! Hahha! Är aldrig blödig annars!

• Sjöblomman
    Ivfsyskon skrev 2016-04-01 20:31:38 följande:

Men hjälp! Fulgråter till Lets dance när Biancas pappa hade skickat hälsning och när Lindas barn körde hejaramsa! Hahaha! Hoppas på att det är gravidhormoner som sätter in! Hahha! Är aldrig blödig annars!

Hahaha vad gulligt! Jag passade Bianca ett par gånger när hon var liten...
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-04-01 20:03:42 följande:
    Ja, hon fick blödningen på spraydag 14 och skulle dit idag på VUL och blodprov. Trodde att skulle få börja med sprutor ikväll, men nej, hon måste spraya minst en vecka till. Sen nytt försök med VUL och blodprov. Jag är så irriterad över att man inte vet vad som stämmer när de säger så olika!

Så klart det påverkar, om inte annat psykiskt! Du har inte möjlighet att gå på akupunktur? Det sätter alltid igång min blödning.
    Det är fan inte klokt att de säger så olika. Jag vet inte vad jag ska tro längre.
    Vet du vad som händer om man inte är nedreglerad? Alltså vad fyller det för funktion egentligen.

Nej det har jag nog inte. Och nu kvittar det ju om blödningen kommer.. Vet ju ändå inte om jag är nedreglerad på riktigt ju om jag ska tro på det du säger som de andra läkarna sagt och inte inte de jag pratat med. Fan så frustrerande
  • BK1986

Hej och hopp! Fortsatt samma dos för mig och nytt UL på måndag. So far precis som förra gången. Dock har jag för lite Menopur, så jag får även nöjet att köra 8 mil enkel väg för att hämta ut det. Häpp! Vi får hoppas på sol. ;)

Vad skumt att så många får veta hur många ägg som är på G! Jag får fortfarande bara veta dem som är över 10 mm. Men det kanske beror på mina PCO-iga äggstockar? Fick nämligen ingen diagnos, men läkaren säger att det förmodligen är så.

• celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-31 09:33:46 följande:
    Fint att se dig i gruppen celavie1. Lycka till på UL. Håller alla tummar!

Här väntas det fortfarande på att blödningen ska komma efter sprayen. Dag 12 nu. Måste ringa kliniken imorgon om den inte kommit och fråga hur man gör då Någon som varit med om det?
    UL idag. Var som förra gången endast 4 blåsor....suck men de bokade in plock på måndag morgon så vi får hoppas på att något ägg kan skördas dock. En blåsa på 23 mm, 1 på 18mm och två på 11 mm. Hur går det för dig, har mensen kommit ännu?
Svar på tråden IVF mars/april