• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • CAM86

Oj nu läste jag lite fel, sjöblomman som hade haft äggutag - håller tummarna för dig.. Men håller tummarna för oss alla såklart! :)

• Utflykt i verkligheten
    Ivfsyskon skrev 2016-04-01 13:18:06 följande:
    Hur många är vi som ruvar? Några symtom? Jag är på ruvardag 6. Ömma bröst och lite känningar i magen. Men jag vet ju att Lutinus ger samma symtom. Igår efter toalettbesök fick jag jättekramp i magen. Var tvungen att lägga mig en stund på jobbet. Undrar vad det var!? Kanske tarmarna. Ont gjorde det i alla fall! :(
    1 ruvare här! Har dock bara kommit till dag 2... Känns som en evighet detta!

Själv är jag helt inställd på att fusktesta då jag absolut inte kommer palla med att vänta ända till testdagen!

Vad är det man säger, att det tar 10 dagar för ägglossningssprutan att gå ur kroppen?
  • CJ1
    Ivfsyskon skrev 2016-04-01 13:18:06 följande:

Hur många är vi som ruvar? Några symtom? Jag är på ruvardag 6. Ömma bröst och lite känningar i magen. Men jag vet ju att Lutinus ger samma symtom. Igår efter toalettbesök fick jag jättekramp i magen. Var tvungen att lägga mig en stund på jobbet. Undrar vad det var!? Kanske tarmarna. Ont gjorde det i alla fall! :(

Jag är på rd 1. Satte in en fin femdagars blastocyst  igår. Såklart för tidigt för symtom, lite kramper och stickningar då och då. Gjorde ostimulerat FET så slipper graviditetsymtomen från Lutinus denna gången. Men känner mig ganska tom och nedstämd faktiskt. Vägen till insättning kände jag mig cool och förväntansfull men nu helt tvärtom.
    Lycka Till!
  • Regnbågsdröm
    Mollan81 skrev 2016-04-01 15:29:08 följande:

En fundering, hur gör ni alla under tiden ni sprutar med alkohol? Låter ni helt bli eller vågar ni ta ett glas till maten? Jag ska på middag ikväll och är väldigt kluven hur jag ska göra. Låter jag bli helt bli så kanske en fråga kommer och jag orkar verkligen inte med att prata om detta. Jag funderar på att ta ett glas och dricka väldigt långsamt så att det inte tar slut på hela kvällen... Hur hade ni andra gjort? Kanske inte hör hit egentligen men jag testar att fråga.

Jag drack fram till insättning mina två första försök. Nu slutade jag helt dag 1 med synarela till och med. Kan det hjälpa något så gör man ju allt liksom.
  • linoa131
    Mollan81 skrev 2016-04-01 15:29:08 följande:

En fundering, hur gör ni alla under tiden ni sprutar med alkohol? Låter ni helt bli eller vågar ni ta ett glas till maten? Jag ska på middag ikväll och är väldigt kluven hur jag ska göra. Låter jag bli helt bli så kanske en fråga kommer och jag orkar verkligen inte med att prata om detta. Jag funderar på att ta ett glas och dricka väldigt långsamt så att det inte tar slut på hela kvällen... Hur hade ni andra gjort? Kanske inte hör hit egentligen men jag testar att fråga.

På min klinik har jag ställt frågan och de har sagt att ett glas vin här och där inte gjorde något så jag anar mig ett glas vin på fredagar och lördaga.
  • Regnbågsdröm

Ringt kliniken idag. Ska avvakta till måndag (dag 17) ringa igen då om blödningen inte kommit och i så fall in på undersökning på tisdag.

För övrigt har jag alltid trott att folk tar blodprov under synarelatiden. För att kolla nedregleringen. Det sa dem att de aldrig gör. Blödningen är det som visar om man är nedreglerad.

Mår rätt kasst, så får se hur mycket jag är här inne under helgen.

• Ivfsyskon
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-01 16:58:23 följande:

1 ruvare här! Har dock bara kommit till dag 2... Känns som en evighet detta!

Själv är jag helt inställd på att fusktesta då jag absolut inte kommer palla med att vänta ända till testdagen!

Vad är det man säger, att det tar 10 dagar för ägglossningssprutan att gå ur kroppen?

Ja, fusktesta blir det säkert här också. Men samtidigt är jag rädd för att bli besviken så jag vill dra ut på det så länge som möjligt.
  • Ivfsyskon
    CJ1 skrev 2016-04-01 17:06:51 följande:

Jag är på rd 1. Satte in en fin femdagars blastocyst  igår. Såklart för tidigt för symtom, lite kramper och stickningar då och då. Gjorde ostimulerat FET så slipper graviditetsymtomen från Lutinus denna gången. Men känner mig ganska tom och nedstämd faktiskt. Vägen till insättning kände jag mig cool och förväntansfull men nu helt tvärtom.

Lycka Till!

Hoppas det bara är en känsla! Jag kände mig väldigt gravid de första dagarna, men nu har det avtagit trots fortsatta symtom. Jag vet ju att det är Lutinuset som spökar.
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-01 18:09:23 följande:

Ringt kliniken idag. Ska avvakta till måndag (dag 17) ringa igen då om blödningen inte kommit och i så fall in på undersökning på tisdag.

För övrigt har jag alltid trott att folk tar blodprov under synarelatiden. För att kolla nedregleringen. Det sa dem att de aldrig gör. Blödningen är det som visar om man är nedreglerad.

Mår rätt kasst, så får se hur mycket jag är här inne under helgen.

Förstår att det känns skitjobbigt! Stackare!

Återigen, klinikerna säger olika! Min kompis är i samma sits som du och går på en klinik här i Stockholm och till henne sa de klart och tydligt idag att hon måste ta blodprov för att se om hon är nedreglerad, vilket hon inte var.

Vi håller tummarna för att du ska få blödningen nu i helgen! KRAM
  • Sjöblomman
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-01 16:42:38 följande:
    Tack! Ja det stämmer. Men den tråden kändes lite stor och läskig...
    Vart går du?
Svar på tråden IVF mars/april