celavie1 skrev 2016-04-11 21:44:14 följande:
Jag tycker precis som ni att det är jobbigt att se och höra om andras babylycka men i helgen blev jag faktiskt full i skratt när jag pratade med en äldre bekant. Vi pratade om att jag fyllt 40 år och känslorna kring det. Plats i livet och så. Då utbrister hon att "ja jag blev mormor vid 40 år"!
Själva tanken att jag hade kunnat vara mormor känns så konstig. Jag som känner mig så ung ;)
Jag och Lutinus går inte ihop. Jag har ont i magen (som träningsvärk i nedre delen av magen), ont i brösten, trött och kladdig i trosorna. Känns jobbigare än sprutorna och sprayen. Hur känner ni andra?
Min mormor blev mormor när hon var 31 år gammal! Vid min ålder, 37 år, så hade hon flera barnbarn redan. Kära nån säger jag bara...
Ja inte är det fräscht med Lutinuset. Själv går jag omkring med trosskydd. Pallar inte med den där kladdiga/smuliga känslan. Trosskyddet tar bort en del av obehaget. På nätterna sover jag dock utan något alls på underkroppen, med resultatet att det är snygga vita fläckar på lakanet.
Det gäller ju att ha bäddat sängen om det kommer gäster, för man kan ju inte byta lakan efter varje natt!