• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • Kmora
    Loncelot skrev 2016-04-28 15:02:15 följande:
    Förstår det måste vara jobbigt, men bara du som vet hur du känner sen är det många som skaffar barn i 40årsåldern oxå så än är det ju inte försent, många killar som vill ha barn så hopp finns det ju för alla..Om ja varit du skulle ja hoppa över att prata om allt som hör till att bli gravid och prata med oss här istället, förför honom när det är dags, många killar blir off när deras kvinnor blir stressade o irriterade deprimerade även min man är så, så försöker att diskutera med honom så lite som möjligt om bebisverkstaden, annars blir han bara stressad oxå...
    Sjukt bra råd!

Med första barnet var min man skitstressad när vi började köra oskyddat. Sen tog det fyra-fem månader för jag vägrade att planera in vårt sex. Första månaden jag planerade så blev jag gravid...då hade min man hunnit slappna av i någon månad också. Under graviditeten tog jag upp viktiga saker med honom som han behövde förstå men detaljer och sånt skötte jag här på familjeliv hehe...

Denna gång var min man inte alls stressad när vi skulle försöka på barn, förmodligen för att han visste hur bra det blir :D
  • bohan85
    Kmora skrev 2016-04-28 15:05:20 följande:
    Om du ska lämna din kille eller inte kan bara du bestämma. Jag tror egentligen inte att något vi skriver här kommer att påverka dig i slutändan.

Angående spermier och sånt så låter din barnmorska lite gammaldags. Det kommer nya spermier hela tiden, finns till och med studier som visar på att nya spermier är vitalare och har större chans till befruktning än gamla. Sen om det är bra med varje dag vet jag inte.

Tar upp till 24h för ägget att vandra i äggledaren innan det kan befruktas. Det kan befruktas i ca 24h efter att det vandrat klart. Spermier kan ta upp till 24h att nå platsen där ägget är (så ägg och spermier tar typ samma lång tid att nå platsen där de ska mötas :) ). Spermier kan överleva 2-5 dagar i livmodern. Så det låter ju som att de vanliga råden med sex tre dagar innan ägglossning, under ägglossning och dagen efter verkar bra :)

Finns ett annat råd som är två-tre dagar i veckan oavsett tid i cykeln, då har man stor chans att pricka in en oregelbunden ägglossning. För mig och min man fungerade det bättre med att försöka gissa när ägglossning är och följa metoden jag skrev först :)

Hoppas det reder ut sig med dig och din sambo. Är inte skoj när relationer knakar.
    Fast ägget kan väl bli befruktad så snart det släppt och fångats in i äggledaren? Spermierna simmar ju upp i äggledaren. Ägget lever ju bara ca 24 timmar så att första vandra 24 timmar och sedan vara befruktningsdugligt i ytterligare 24 timmar stämmer inte.
  • Deni81
    Loncelot skrev 2016-04-28 15:02:15 följande:

Förstår det måste vara jobbigt, men bara du som vet hur du känner sen är det många som skaffar barn i 40årsåldern oxå så än är det ju inte försent, många killar som vill ha barn så hopp finns det ju för alla..Om ja varit du skulle ja hoppa över att prata om allt som hör till att bli gravid och prata med oss här istället, förför honom när det är dags, många killar blir off när deras kvinnor blir stressade o irriterade deprimerade även min man är så, så försöker att diskutera med honom så lite som möjligt om bebisverkstaden, annars blir han bara stressad oxå...

Hej och tack för rådet! Jag skulle ju ändå vilja känna att det är "vi" som gör det här och inte bara jag. Men jag förstår precis hur du menar, varje gång jag har tagit upp det har han varit himla negativ och osäker. Samtidigt som han vill! Han är nog livrädd för att få barn med allt vad det innebär. Att hinna med det också när det är så mycket annat i hans liv som han anser är viktigt. Jag tror här ligger den största skillnaden mellan män och kvinnor. De HAR verkligen (för det mesta) investerat hela sitt liv i sitt jobb. Jag avskyr att jag skriver så fördömande för jag är humanist. Men hans liv består av att jobba, tänka på jobbet, prata om jobbet, och däremellan så tänker han enbart praktiskt. Så det finns ju inget utrymme för känslor eller oro.

Haha nä nu går jag från BIM-ämnet.

Hoppas alla plussar snart! <3
  • Deni81
    Kmora skrev 2016-04-28 15:05:20 följande:

Om du ska lämna din kille eller inte kan bara du bestämma. Jag tror egentligen inte att något vi skriver här kommer att påverka dig i slutändan.

Angående spermier och sånt så låter din barnmorska lite gammaldags. Det kommer nya spermier hela tiden, finns till och med studier som visar på att nya spermier är vitalare och har större chans till befruktning än gamla. Sen om det är bra med varje dag vet jag inte.

Tar upp till 24h för ägget att vandra i äggledaren innan det kan befruktas. Det kan befruktas i ca 24h efter att det vandrat klart. Spermier kan ta upp till 24h att nå platsen där ägget är (så ägg och spermier tar typ samma lång tid att nå platsen där de ska mötas :) ). Spermier kan överleva 2-5 dagar i livmodern. Så det låter ju som att de vanliga råden med sex tre dagar innan ägglossning, under ägglossning och dagen efter verkar bra :)

Finns ett annat råd som är två-tre dagar i veckan oavsett tid i cykeln, då har man stor chans att pricka in en oregelbunden ägglossning. För mig och min man fungerade det bättre med att försöka gissa när ägglossning är och följa metoden jag skrev först :)

Hoppas det reder ut sig med dig och din sambo. Är inte skoj när relationer knakar.

Tack snälla! Ja vi får se om vi kommer göra ett försök denna månad eller inte

Tycker också det känns väldigt märkligt med sex efter ÄL så många dagar. Jag minns att jag reagerade på det! Men hon bedyrade att efter ÄL är viktigare än innan ÄL. Så egentligen borde man sexa hela ÄL-veckan, då KAN det inte gå fel
  • makeeverydaycount

Hej!

Nu tror jag det börjar närma sig ÄL här! Tempen har dippat ca 0.2 grader vilket den brukar göra innan den stiger över till ännu högre temp då ÄL har skett. Flytningarna är trådiga och fertila, jag känner mig gasig och det sticker i sidorna.

Såhär ser äl-testet ut vid lunch..Hoppas på en peak snart!? Vad tror ni?? Eller räknas detta som positivt??

• Loncelot
    Deni81 skrev 2016-04-28 15:51:35 följande:

Hej och tack för rådet! Jag skulle ju ändå vilja känna att det är "vi" som gör det här och inte bara jag. Men jag förstår precis hur du menar, varje gång jag har tagit upp det har han varit himla negativ och osäker. Samtidigt som han vill! Han är nog livrädd för att få barn med allt vad det innebär. Att hinna med det också när det är så mycket annat i hans liv som han anser är viktigt. Jag tror här ligger den största skillnaden mellan män och kvinnor. De HAR verkligen (för det mesta) investerat hela sitt liv i sitt jobb. Jag avskyr att jag skriver så fördömande för jag är humanist. Men hans liv består av att jobba, tänka på jobbet, prata om jobbet, och däremellan så tänker han enbart praktiskt. Så det finns ju inget utrymme för känslor eller oro.

Haha nä nu går jag från BIM-ämnet.

Hoppas alla plussar snart! <3

Självklart ska man prata med varandra annars hade man ju blivit knäpp, men man får se till att säga det rätt Men när väl eggzilla kommer fram så är det svårt att hålla tillbaka
  • Loncelot
    Kmora skrev 2016-04-28 15:08:22 följande:

Sjukt bra råd!

Med första barnet var min man skitstressad när vi började köra oskyddat. Sen tog det fyra-fem månader för jag vägrade att planera in vårt sex. Första månaden jag planerade så blev jag gravid...då hade min man hunnit slappna av i någon månad också. Under graviditeten tog jag upp viktiga saker med honom som han behövde förstå men detaljer och sånt skötte jag här på familjeliv hehe...

Denna gång var min man inte alls stressad när vi skulle försöka på barn, förmodligen för att han visste hur bra det blir :D

Första barnet verkstan var hemsk för oss usch...hehe, andra och tredje gick superfort så man trodde att denna skulle göra det även den men men nu hoppas ja denna månad är våran!!!
  • Bäbiiiis
    j1990 skrev 2016-04-28 14:12:08 följande:

Kan jag ha missat äl med test? Gjorde svagt test fredag, lite oförlåtligt kanske med tanke på toalettbehov med tempen visar ingen äl där. Starkare test i lördags men svagare igen på söndagen. Gjorde inge test månd/tisd då söndagens streck inte syntes, ingen idé? Gjorde ett test igår (onsdag) vilket också va jättenegativt. Men nu va tempen högre idag? Jag har knappt haft nå flytningar, de jag har haft är creamy (lotion) vilken också är anledningen att jag inte testa månd/tisd. Konstigt!

Jag fick temphöjning två dagar efter positivt äl-test. Dagen innan det positiva testet var det ganska starkt men innan dess ganska svagt så du kan ju faktiskt ha haft ägglossning igår. Flytningar tycker jag är svåra att tyda då jag upplever att de kan ändra sig så snabbt så under ett dygn kan jag ha 3 olika sorters flytningar.
  • Karitziana

Hoppar in här jag också. Riktigt spännande att följa alla! Jag hade ÄL troligtvis 21-22 april. Är inte riktigt säker.. Men sexade tre gånger under den veckan. Så nu hoppas jag så mycket att det kommer ett plus :)

I tisdags hade jag sjukt ont i magen, kändes som mensvärk fast mer huggande. Var tvungen att lägga mig. Har känt mig trött och betydligt hungrigare än vanligt sedan dess.. Åh man känner efter så mycket nu och bara hoppas och hoppas :)

Grattis till er alla som plussat, underbart!

• Bäbiiiis

Alltså...kan man ha gravsymptom redan på äl+4? Jag har som en brännande/molande kännsla i tjejmagen och har igår och idag varit väldigt hungrig hela tiden. Påminner om när jag var gravid sist men det är ju så tidigt ännu...

Svar på tråden BIM Maj, 2016