• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • Rosenblad

Är så spänd!!!!

Är nu exakt en vecka sen äl och en vecka kvar till BIM. Hade ont i brösten igår och ännu mer idag, som två tunga klot med blå ådror. Jag hoppas detta är något bra för så har de inte varit tidigare, men försöker att inte leta symtom men detta är ju fysiskt. Jag hittade en hemsida där man kan se hur långt gången men är vid olika datum beräknat utifrån första dagen på senaste mens, för att se hur mycket mage jag kommer ha OM vi lyckats bli gravida denna gång! Och när vecka 12 passerat osv.. Aaaaah hoppas alla här kan gå omkring med en mage i sommar! :)

• Cersei

Hejsan!

Jag sällar mig till gänget här. Har precis börjat jaga ägglossning efter att tyvärr ha fått ett MA som slutade med en skrapning för 10 dagar sedan. Vi kör varannan dag principen och hoppas att min kropp hunnit ställa om sig så att den är redo igen Avvaktar lite med att ange bim datum så länge.

• copycat

Ååh. Känner mig lite smådeppig efter jag ju insett, med hjälp av ÄL-testen, att jag har väldigt kort lutealfas. Tror det är nåt som skett efter jag slutade med p-medel i nov. Jag är på ÄL+4 och vaknar med molvärk och stick i brösten. Nån annan hade väl varit glad men jag är rädd att det är mensen jag känner, som väntas på måndag (om jag har samma cykel som mina två senaste, 26dagar). Vet ju att det kan vara svårare att bli gravid när man har kort lutealfas just för att ägget inte hinner fästa/kroppen inte hinner fatta innan det skjutsar ut allt igen....
    Så jämfört med er andra hatar jag den här molvärken just nu, haha. Så rädd att det är mens på ingång...blä. Nån annan med kort lutealfas?

• 5blir6

Hög på monitorn igår. Min ena son vaknade inatt och jag kände att jag inte kunde lägga mig utan att kissa, klockan var kring 04. När det sen var dags att gå upp så väntade jag så länge jag kunde för att kissa igen, blev ca 06.20. Höll visst Stickan (till fertilitetsmonitorn) på fel håll, på ena sidan ser Stickan lite glansigare ut, precis som om det inte suger upp något urin där. Eftersom blåsan inte var full så så var det precis som mängden inte räckte för att komma över allt (insåg att det hade varit bättre att kissa i en plastmugg). Inget hände på stickan, urinen "flöt" liksom inte uppåt. Jag lyckades klämma ut typ en halv droppe kiss och nuddade vid flytningen som "hängde" kvar (ursäkta för den infon). Då steg markeringen på Stickan och visade hög. Kan det ha varit så att det kan vara missvisande resultat, att den kan missa ett max-resultat eller ska jag lita på att det är hög som igår?

• langtanefterbaby

Ingen tydlig tempökning idag, men tror jag hade ÄL igår. Tempsänkning till 36.4 i tisdags och sen blodblandade flytningar igår eftermiddags/kväll.

Försökt sen december nu och detta börjar bli riktigt drygt nu :-/ såååå lång väntan!

Va äl igår har jag BIM 12 maj. Men min kalender säger 14 maj så jag räknar den
  • Zvjezda
    copycat skrev 2016-04-29 06:24:58 följande:

Ååh. Känner mig lite smådeppig efter jag ju insett, med hjälp av ÄL-testen, att jag har väldigt kort lutealfas. Tror det är nåt som skett efter jag slutade med p-medel i nov. Jag är på ÄL+4 och vaknar med molvärk och stick i brösten. Nån annan hade väl varit glad men jag är rädd att det är mensen jag känner, som väntas på måndag (om jag har samma cykel som mina två senaste, 26dagar). Vet ju att det kan vara svårare att bli gravid när man har kort lutealfas just för att ägget inte hinner fästa/kroppen inte hinner fatta innan det skjutsar ut allt igen....
    Så jämfört med er andra hatar jag den här molvärken just nu, haha. Så rädd att det är mens på ingång...blä. Nån annan med kort lutealfas?

Vilken cykeldag har du din ÄL på?
  • copycat
    Zvjezda skrev 2016-04-29 08:12:01 följande:
    Vilken cykeldag har du din ÄL på?
    Den här månaden fick jag positivt ÄL-test på dag 18! ÄL-testet var sen negativt dagen efter så det tolkar jag som att ägglossningen var under dag 19. Supersent ju. Och då har jag som sagt haft cykler på 26 dagar de två senaste gångerna :/ innan dess cykler på ca 32 dagar.
  • Zvjezda
    copycat skrev 2016-04-29 08:34:12 följande:
    Den här månaden fick jag positivt ÄL-test på dag 18! ÄL-testet var sen negativt dagen efter så det tolkar jag som att ägglossningen var under dag 19. Supersent ju. Och då har jag som sagt haft cykler på 26 dagar de två senaste gångerna :/ innan dess cykler på ca 32 dagar.
    Okej!
    Kan vara så att du denna gång får en längre cykel om du vanligtvis inte brukar ha 26 mer än de senaste två gångerna. Jag håller tummarna. Och ännu mer håller jag tummarna att du blivit gravid så du slipper tänka på längden på cykeln ett bra tag framöver :)
  • marengen90
    copycat skrev 2016-04-29 06:24:58 följande:

Jag har ännu kortare cykel förra grav, 21-25. Och gick på första försöket :) Så deppa inte! Håller tummarna!!
  • ungmamma16

Yay plus på ÄL Stickan! :D så hoppas det tar sig! Fast förstår mig inte på min cykel. Skulle haft ÄL den 26 men fick nu. Bättre sent än aldrig haha!

Svar på tråden BIM Maj, 2016