• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • mixXi
    MissJL skrev 2016-04-29 12:41:24 följande:

Fick för nån vecka sedan veta att min syster är gravid, oplanerat o lite olägligt, dock inte oönskat... Hade lust att köra lite 4 år trots o stampa med hälarna o tjuta att det är orättvist! Haha! Kul o bli moster igen men nog hade jag hoppats att det var i min mage det lilla pyret låg <3

Min syrra är också gravid! Har precis fått reda på det. Detta gör ju att man vill plussa lite extra mycket =) Hennes första också. Sååå mysigt om vi skulle få vara gravida samtidigt
  • Loncelot
    MissJL skrev 2016-04-29 12:41:24 följande:

Fick för nån vecka sedan veta att min syster är gravid, oplanerat o lite olägligt, dock inte oönskat... Hade lust att köra lite 4 år trots o stampa med hälarna o tjuta att det är orättvist! Haha! Kul o bli moster igen men nog hade jag hoppats att det var i min mage det lilla pyret låg <3

Precis så var det för min del när vi höll på med första bebisverkstaden, då sa ja till syrran vore kul o gå gravida tillsammans hon hade då 2st sen tidigare, hon vart gravid direkt såklart! För mig tog det yttligare 11månader, kändes väldigt kul men ändå kändes det, men nu är dom 5 resp. 6 oh har superroligt tillsammans ditt plus kommer snart nog det håller vi tummarna för!!!
  • jny1891

Läser tråden och hejar så på er alla!! Heja heja!! Massa bebisar vill vi ha! :)

• MamatillJ

Lite symptom check?! Kände lite Mollvärk igår på bim -10 och idag bim -9 mår jag skit! Varm och öm i ryggen, yr, lite illamående, trött och ont i halsen...hoppas att det INTE är influensa symptom

Någon annan som märker något?! det enda som känns positivt är mollvärken igår, jag brukar inte ha Mollvärk förens mensdagen

• Nykär15

Jag hoppade ju av BIM april men mensen har fortfarande inte kommit på BIM+3, negativa test och värsta ÄL-känningarna??? Tog ett ÄL-test som är starkt ( vet att det kan ge utslag innan mens med, jag har svaga utslag hela cykeln), ska ta ett i em med och se hur det ser ut då jag får bäst utslag på em vid 17-tiden. 

Började med progesteronkram på ÄL, kanske hade ägget inte släppt och därför inte släpptes när det kom progesteron om jag började med det för tidigt och att den kommer nu ist när jag slutat med krämen?

Antar jag bara får vänta nu nån vecka och se, antingen blev ÄL förskjuten eller så dyker väl mensen upp...suck. Så nu vet jag inte alls när BIM är ju...

• Minime90

Hoppar in här hos er efter ett fördröjt missfall som resulterade i en syndaflod :(.

Nästa BIM blir förhoppningsvis 27/5 :)

• Zvjezda

Jag läste på engelska sidor att vita flytningar efter ägglossning kan vara ett gott tecken. Har ni flytningar fortfarande? Det har jag. Igår och speciellt idag har jag fått en hel del vita flytningar av något slag. Men kan likväl vara så att jag alltid får såhär utan att jag tänkt på det Skrattande

"White discharge after ovulation is a good sign that you may be pregnant. At this time, your body is starting to produce hormones to help with the pregnancy and keep a baby healthy. These are the changes that have to happen for a healthy pregnancy, but they?ll also change the way that your discharge looks in the process."

Men sen verkar det vara så att man även får vita tjocka innan mens som man inte ska förväxla men då är det i slutet av ens cykel och inte efter ägglossning.

"Note: White discharge is experienced at the end of your cycle and is also very thick. Do not confuse this discharge for you being pregnant."

"Discharge after ovulation doesn?t mean that you?re necessarily pregnant. The cervix does not completely dry up at this time. Instead, it will be going through different cycles or stages depending on the amount of estrogen in the body.

If implantation has occurred and you have conceived a child, your discharge will remain."

Känns som en hel vetenskap och allt är möjligt i princip haha.

• MamatillJ

Såna fick jag ÄL +2 och dom finns fortfarande kvar nu ÄL + 7

Zvjezda skrev 2016-04-29 13:30:04 följande:

Jag läste på engelska sidor att vita flytningar efter ägglossning kan vara ett gott tecken. Har ni flytningar fortfarande? Det har jag. Igår och speciellt idag har jag fått en hel del vita flytningar av något slag. Men kan likväl vara så att jag alltid får såhär utan att jag tänkt på det 

"White discharge after ovulation is a good sign that you may be pregnant. At this time, your body is starting to produce hormones to help with the pregnancy and keep a baby healthy. These are the changes that have to happen for a healthy pregnancy, but they?ll also change the way that your discharge looks in the process."

Men sen verkar det vara så att man även får vita tjocka innan mens som man inte ska förväxla men då är det i slutet av ens cykel och inte efter ägglossning.

"Note: White discharge is experienced at the end of your cycle and is also very thick. Do not confuse this discharge for you being pregnant."

"Discharge after ovulation doesn?t mean that you?re necessarily pregnant. The cervix does not completely dry up at this time. Instead, it will be going through different cycles or stages depending on the amount of estrogen in the body.

If implantation has occurred and you have conceived a child, your discharge will remain."

Känns som en hel vetenskap och allt är möjligt i princip haha.

• Zvjezda
    MamatillJ skrev 2016-04-29 13:54:12 följande:

Såna fick jag ÄL +2 och dom finns fortfarande kvar nu ÄL + 7

Hoppas det är ett tecken! :)
  • MamatillJ

Det hoppas verkligen jag också <3

Zvjezda skrev 2016-04-29 13:57:53 följande:

Hoppas det är ett tecken! :)

Svar på tråden BIM Maj, 2016