• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • Loncelot
    5blir6 skrev 2016-04-29 07:11:18 följande:

Hög på monitorn igår. Min ena son vaknade inatt och jag kände att jag inte kunde lägga mig utan att kissa, klockan var kring 04. När det sen var dags att gå upp så väntade jag så länge jag kunde för att kissa igen, blev ca 06.20. Höll visst Stickan (till fertilitetsmonitorn) på fel håll, på ena sidan ser Stickan lite glansigare ut, precis som om det inte suger upp något urin där. Eftersom blåsan inte var full så så var det precis som mängden inte räckte för att komma över allt (insåg att det hade varit bättre att kissa i en plastmugg). Inget hände på stickan, urinen "flöt" liksom inte uppåt. Jag lyckades klämma ut typ en halv droppe kiss och nuddade vid flytningen som "hängde" kvar (ursäkta för den infon). Då steg markeringen på Stickan och visade hög. Kan det ha varit så att det kan vara missvisande resultat, att den kan missa ett max-resultat eller ska jag lita på att det är hög som igår?

Maskinen visar felmeddelande om det inte var tillräckligt, sen kissar du runt 4 på natten så skulle ja kissa i en kopp och sen ställa undan för att testa med det när monitorn är redo..man kan spara kisset för att testa timmar senare..står även i instruktionerna

Men tror även det står att den kan använda sig av dagen tidigare resultat om den är osäker... Min monitor vill fortfarande ha tester men funderar på o skita i dom o vänta in bim, får sexa varannan var tredje dag för att ändå inte missa nått...
  • sawyer

ÄL över för denna gången, hoppas verkligen det var sista gången på länge som vi behövde jaga den :)
    Lägger upp en bild på min tempkurva, enligt NC hade jag ÄL i tisdags, men jag fick positivt ÄL test i lördags, sen tempdipp i söndags och liten höjning i måndags, sen har tempen fortsatt uppåt, så jag skulle egentligen vilja ha det till att ÄL inträffade i söndags.. :P
    Vad tror ni? :)

• copycat
    Zvjezda skrev 2016-04-29 08:38:34 följande:
    Okej!
    Kan vara så att du denna gång får en längre cykel om du vanligtvis inte brukar ha 26 mer än de senaste två gångerna. Jag håller tummarna. Och ännu mer håller jag tummarna att du blivit gravid så du slipper tänka på längden på cykeln ett bra tag framöver :)
    Jaa tack:) håller också tummarna, schteeenhårt!:)
  • copycat
    marengen90 skrev 2016-04-29 08:40:47 följande:
    Jag har ännu kortare cykel förra grav, 21-25. Och gick på första försöket :) Så deppa inte! Håller tummarna!!
    Ååååh precis vad jag vill höra, tack:)
  • j1990

Kan man ha äl fast man bara har sparsamt med lotionflytningar?

• Polkagris90

Måste bara säga att jag älskar tonen i denhär tråden. Hejar och peppar varandra :) mer sånt! Och just att känna att vi inte är ensamma i situationen gör det (iallafall för mig) så mycket enklare. Själv tycker jag tiden går såååå sakta och går bara och räknar ner till bim. Någon som känner igen sig? ;)

• mixXi
    Polkagris90 skrev 2016-04-29 11:01:52 följande:

Måste bara säga att jag älskar tonen i denhär tråden. Hejar och peppar varandra :) mer sånt! Och just att känna att vi inte är ensamma i situationen gör det (iallafall för mig) så mycket enklare. Själv tycker jag tiden går såååå sakta och går bara och räknar ner till bim. Någon som känner igen sig? ;)

Håller med dig till tusen.

Vill inte känna efter och ändå tänker jag lite i smyg "är inte brösten lite svullna, kissar jag inte rätt ofta, mår jag inte lite illa?" Även fast jag vet att jag inte känner så. Känner inte ett skit =//

Försöker hitta på roliga saker så tiden går fort =)
  • Loncelot

Samma här fattar inte hur äl-bim veckorna tar så lååååång tid...

Jättekul oxå när folk blir gravida och postar bilder men kan ju ändå kännas lite stickande för man vill ju så gärna själv oxå men ni förstår säkert vad ja menar
  • Pennie22

jag håller med! Går in och kollar här flera går om dagen för det är så roligt och se vad alla skriver. Jag tog ett test idag bara för och chansa men det var med CB digital och man ska ju tidigast testa 4 dgr innan BIM. Det var inte gravid. Blev inte ledsen för det för jag var väl medveten att det var alldeles för tidigt o testa. Jag tänkte också att jag kunde få negativt nu och sen andra gången jag testar får det vara positivt :D Så nu ska jag vänta till dagen innan BIM vilket är 4 Maj . Har läst att vissa inte får plus förrän dagar efter BIM. Givetvis måste det också ha med cykeln att göra. Min cykel är generellt 26 dgr. Men den kortaste har varit 23 dgr och den längsta 29 dgr. Så det är verkligen spännande. Tack för detta fina forum. Hade jag pratat om detta varje dag hade min sambo blivit galen på mig och då går jag in här istället <3
Svar på tråden BIM Maj, 2016