• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • hoppfullsnart40
    Rosenblad skrev 2016-04-28 12:49:29 följande:

Äter ni alla folsyra? Har ätit upp en hel burk och skulle köpa en ny, fy vad dyrt tyckte min man (dyrt och dyrt men han tänkte det var skit) och sa att det där låter ju väldigt onödigt, våra mammor åt minsan inte de där och vi fick inte några problem. Och sen blev det en stor diskussion men forskningen har kommit längre nu men han mena att jag alltid tror på massa saker och går och köper men sen till slut kom vi fram till att jag har rätt och jag skicka flera länkar där det faktiskt står fakta. Men på något sätt är det ju lite upp till kvinnan vad hon tar för vitaminer eller tabletter för jag tror aldrig en man kommer på tanken, iaf inte min man haha..:)

Ja jag äter folsyra. Min sambo äter 60 mg zink och 400 mg folsyra :) han gör det jag ber om :) haha
  • Kmora
    bohan85 skrev 2016-04-28 15:10:15 följande:
    Fast ägget kan väl bli befruktad så snart det släppt och fångats in i äggledaren? Spermierna simmar ju upp i äggledaren. Ägget lever ju bara ca 24 timmar så att första vandra 24 timmar och sedan vara befruktningsdugligt i ytterligare 24 timmar stämmer inte.
    Ah, jag kan absolut ha missförstått nånting. Det du säger låter mer logiskt enligt mig. Måste kolla upp detta :)
  • j1990
    Bäbiiiis skrev 2016-04-28 16:32:32 följande:

Jag fick temphöjning två dagar efter positivt äl-test. Dagen innan det positiva testet var det ganska starkt men innan dess ganska svagt så du kan ju faktiskt ha haft ägglossning igår. Flytningar tycker jag är svåra att tyda då jag upplever att de kan ändra sig så snabbt så under ett dygn kan jag ha 3 olika sorters flytningar.

Jag har bara haft lotionflytningar hela veckan, så är ju konstigt om jag har haft äl då :/ jag skulle inte tempa den hör månaden egentligen (gick ju bra haha) så missade en del tempar innan äl. Lekte lite och satt in nån mer temp och då blev det såhär

Originalet är såhär. Hade inte "perfekta" äl-flyktingar
  • j1990

Oj råkade skicka!

Hade inte perfekta äl-flytningar förra ons/torsdag men dom va rikligare och kunde bygga liten bro fast dom va vitaktiga. Kan KU haft äl då eller igår. Är väl omöjligt att veta

• copycat
    Zvjezda skrev 2016-04-28 08:54:48 följande:
    Haha jag är lika förvirrad som du är kan jag lova. Tänker också att det ska vara precis så som du beskriver det. Det är ju den enda anledningen till att jag köper ägglossningstester! Solig

Det som gjorde mig konfunderad var dock gynekologens uttalande och även vissa här på forumet (Inte i denna tråd) som skrivit att det kan vara för sent att sexa den dagen det ger utslag för ägget kan släppa en timme efter det positiva testet eller så släpper det efter 36 timmar. Då är det tydligen bättre att ha sex dagarna innan så spermierna redan väntar.

Men detta tycker jag låter helt galet. Då skulle hela den här industrin med tester vara bluff Glad Tror inte att det är så. MIN egna tolkning av det hela är väl att det bästa är att få till det så som du gjort - sex någon dag innan och sedan samma dag äl testet ger utslag och dagen efter!

Jag fick ju inte till det lika bra innan testet då mannen inte var hemma. Fick till det:

Lördag - Sex
    Söndag - Inget sex
    Måndag - Inget sex
    Tisdag - Utslag på ÄL test och Sex
    Onsdag - Sex

Så jag har åtminstone täckt de två dagarna som är bra enligt ÄL testet, så nu får jag bara hålla tummarna :) För oss båda!
    Haha ja man blir sannerligen fundersam när det för en själv är logiskt att dom är till för att säga när man ska ligga:) men som sagt, första gången för oss med tester och jag är väl inte superpåläst, så blev lite less först när jag tänkte att vi legat "för sent". Men jag hoppas inte det:)
  • copycat
    Tra3dockan skrev 2016-04-28 08:45:38 följande:
    Jag har också förstått att ÄL tester visar LH ökningen och att LH ökningen sker INNAN äl och att när Äl stickorna visar positivt så kommer ägglossning att ske inom 24-48 timmar. Så jag skulle satsa på att ligga när ÄL stickorna börjar stegra samt när det visar positivt. 

Jag har också använt apotekets stickor men vi provade aldrig då utan gör första försöket denna månad med stickor och app som hjälp.

Visst kan de användas för att få koll på när ÄL är men de indikerar ju också när det är BRA ATT LIGGA :)
    Tack för svar! En djungel detta:)
  • copycat
    Kmora skrev 2016-04-28 06:52:29 följande:
    Som jag har förstått det (är ingen expert, har själv inte använt ägglossningstickor) så visar stickan faktiskt när du har ägglossning. Beroende på vilka test det är så kan man få se när det börjar närma sig och ja, det är ju egentligen då man borde köra på.

Det sägs att man har som störst chans att bli fertil 2 dagar innan till en dag efter ägglossning (dvs totalt fyra dagar). Då räknar man in att det kan ta upp till 24h för spermierna att hitta ägget plus att spermier lever oftast ca tre dagar i livmodern (men kan leva upp till fem).

Jag tror ägglossningtest har fått lite kritik för detta, att det "lurar" användaren att tro att fel dagar är som bäst. Om jag minns rätt bör ägglossningstest främst användas för att klura ut sin cykel så man kan pricka de där två dagarna innan ägglossning också.

Finns ju en "metod" där man har sex två gånger i veckan oavsett ägglossning eller ej för att inte missa. Den "metoden" har jag läst ska vara effektivast (men ja, jag tror den är bra men kanske inte bäst).

Så endast sex på ägglossningsdagen är inte maximerat för att skapa bebisar.
    Tack för svar!:)
  • Malahm

Hej!
    Hoppar in här efter att mensen kom härom dagen. Snart dags att sexa loss!
    Har lite oregelbunden mens så vet inte riktigt när min bim blir, men jag känner tydligt av min äl.

• MissJL

Hej! Jag hoppar gärna med på det här tåget! Efter två år av längtan är min sambo äntligen redo för en liten trea :) Vi har tvillingar -11 o nu vill vi ha en liten till! Spiralen rök i fredags o igår kom mensen.. Så förhoppningsvis BIM 27/5 :D

Svar på tråden BIM Maj, 2016