• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • annamfamilj
    bohan85 skrev 2016-05-01 19:41:48 följande:

Haft molvärk och ilningar sista dagarna, dock inte alls säkert att det beror på graviditet men man hoppas ju. BIM -7 dag. Med sonen plussade jag på BIM -4 el -5 så tänkte tjuvtesta om någon dag!

Uppdatera sen!

Jag köper nytt o testar imorn
  • annamfamilj
    marengen90 skrev 2016-05-01 19:57:53 följande:

Nu vill jag bara att det ska bli bim så jag får reda på om det blivit något!! 12e känns så avlägset. Kommer garanterat testa redan nästa helg eller under veckan på sonens födelsedag eller nått :)

Jag kommer testa imorn igen. Bim 10.e el 9.e
  • j1990

Tråkigt det är att vänta, speciellt eftersom jag kanske väntar i onödan! Äl +10 eller +4

Har vattniga flytningar, men inga mängder. Ont i ena bröstet och lite till och från i andra, brukar kunna ha det. Oftast brukar jag dock bara ha ont i bröstvårtan men det är inget jag känner alls nu. Brukar ha "mensvärk" nästan konstant mellan äl-mens men har knappt haft nå alls, dock lite nu på kvällen. Har varit väldigt trött 2 dagar nu, somnat på EM/tidiga kvällen, nog för att jag brukar va kvällstrött men nu har det varit överdrivet!

Tappen är låg och hög om vartannat under dagen/arna, stenhård och bakåtlutad öppning, nån som vet va det kan betyda? Tror inte att mensen är på väg dom närmaste dagarna, förra månaden kände jag flera dagar i förväg att den skulle komma då jag kände att den hade öppnats och blev lite mjukare. Men kan ju ha en hel vecka kvar till bim så det hinns ju med!

• annamfamilj
    j1990 skrev 2016-05-01 20:44:49 följande:

Tråkigt det är att vänta, speciellt eftersom jag kanske väntar i onödan! Äl +10 eller +4

Har vattniga flytningar, men inga mängder. Ont i ena bröstet och lite till och från i andra, brukar kunna ha det. Oftast brukar jag dock bara ha ont i bröstvårtan men det är inget jag känner alls nu. Brukar ha "mensvärk" nästan konstant mellan äl-mens men har knappt haft nå alls, dock lite nu på kvällen. Har varit väldigt trött 2 dagar nu, somnat på EM/tidiga kvällen, nog för att jag brukar va kvällstrött men nu har det varit överdrivet!

Tappen är låg och hög om vartannat under dagen/arna, stenhård och bakåtlutad öppning, nån som vet va det kan betyda? Tror inte att mensen är på väg dom närmaste dagarna, förra månaden kände jag flera dagar i förväg att den skulle komma då jag kände att den hade öppnats och blev lite mjukare. Men kan ju ha en hel vecka kvar till bim så det hinns ju med!

Hur känner man det? Har varit gravid 3 ggr men aldrig fattat nånting om tappen ens inför förlossning haha. ????
  • copycat
    Rosenblad skrev 2016-05-01 12:25:30 följande:

Hur långt har ni kommit med all planering runt barnet? Har ni bestämt vagn? Namn? Hur bor ni nu? Är ni gifta eller kommer ni gifta er innan barnet är fött eller tar ni det senare/inte alls? Är jätte intresserad av att höra :) själv har vi planerat typ allt, blir en bugaboo donkey i färgen grey melange, sen har vi bestämt ett flick-och ett pojknamn, så har iaf ett namn till första barnet och sen så får vi se om vi kan använda de andra till nästa barn eller om vi behöver ge oss ut i den djungeln igen :). Vi bor i lägenhet och det kommer vi göra några år till även efter bebisen kommit och sen vill vi köpa radhus eller hus beroende på hur mycket vi kan spara. Blir iaf inte lägenhet igen. Men vi bor i Stockholm så man kommer ju inte undan med något billigt tyvär och vi vill inte flytta från "förorten" där vi bor. Vill ha en egen liten trädgård :) Mys tänk allt det här. Väntar nu bara på plusset så allting kan bli verklighet :) Men som sagt, kul att höra om era planer!

Då vi har en 2-årig dotter har vi det mesta som vagn, babyskydd, spjälsäng osv. Men en dubbelvagn bör vi väl investera i:) men inget vi gör innan vi vet att vi väntar barn.
    Vi har varit tsm i fyra år, förlovade och har byggt vårt drömhus i Norrbotten. Gifter oss mest troligt nästa sommar. Vi har ett färdigt pojknamn för eventuellt lillasyskon men flicknamn får vi klura på..
  • Millaevans

Vill börja med att skriva att denna tråd är helt fantastisk! Är inne varje dag och följer och hoppas med er. När man kommer in här får man tröst, man känner sej mindre utsatt och mindre ensam. Tack för det !
    Sen har jag hamnat i en situation där jag inte vet vad jag ska känna!
    Jag har ju haft två missfall detta året redan, ett med tvillingar som gav med sej olika veckor och som va svåra och utdragna och smärtsamma ... och en ensam..
    Har en delad livmoder som kan påverka men de kan även spela noll roll. Dem vet inte.
    Nu har vi vart på de igen och har BIM 8 maj. Väldigt oklart när jag haft ÄL blir bara förvirrad av apparna och testerna...
    Iaf, i tis blev jag uppsagd från jobbet pga av dem ska göra om tjänsterna och min tjänst inte längre har timmar som jag klarar mej på. Men haft vinden i ryggen och fick nytt jobb i fredags. Jätte nöjd då de är världens möjlighet... Men va händer om jag plussar nu då? Dem som anställde mej nu va jätte glada att få mej... Och så ska man komma efter 3 månader och säga att man är på smällen... Känns så jäkla fel... Men samtidigt vill jag inget annat än att plussa ! Såklart! Vet inte alls vad jag ska känna eller hur jag ska bete mej. Hoppas eller inte hoppas... Skulle absolut inte kunna tänka mej göra abort då vi inte vet hur "svårt" jag har att behålla...allt vi vill är ju att få behålla också. Och de solklara rådet är ju att inte oroa sej innan de finns ngt att oroa sej för... Men de är ju just de jag känner att jag kan få göra här.. Någon med råd? Förlåt för lång post..

• j1990
    annamfamilj skrev 2016-05-01 20:50:53 följande:

Hur känner man det? Har varit gravid 3 ggr men aldrig fattat nånting om tappen ens inför förlossning haha. ????

Känner du tappen? Jag har känt till och från under några månader, mest för att se om mensen är på gång. Efter ett tag lär man sig om den är mjuk/hård, låg/hög. Är dock fortfarande osäker om den är öppen eller inte, förra månaden trodde jag att den var mer öppen vilket ju visade sig va rätt då mensen kom :)

Men litar inte på det till 100%, är forfarande osäker och lär mig allt eftersom. Ett tips att att skriva ner hur det känns, så kommer du ihåg och kan jämföra. Mina anteckningar är fulla i frågetecken - "mjukare??" "mer öppen??" Osv haha. Men nu är den stenhård utan frågetecken!
  • thecoc

Här har vi en som är sen på bollen, jag är ny här på forumet! Glad Hade beräknad ÄL 23/4, tog ÄL-test 22/4, svagt streck, ÄL-testet 23/4 var helt negativt. Så tog jag ett ÄL-test idag och det var jättepositivt! Teststräcket var mycket starkare än kontrollsträcket, så det var bara att hoppa i bingen direkt.

Så nu vet jag inte egentligen när min BIM är, det finns två teorier:

1. Min ÄL var tidig (pga svagt streck 22/4), befruktad och ÄL testet idag ger utslag pga gravid. Tog även ett gravtest idag som var neg.

2. Jag har ÄL nu, vilket betyder att min BIM är 16/5 och senare än förväntat (egentligen beräknad till 10/5)

Jag är så otålig! Har ingen brådska att bli gravid men så fort man vet att det finns en riktig chans blir man ju helt besatt av tanken!

Några tankar?

• annamfamilj
    thecoc skrev 2016-05-01 21:20:00 följande:

Här har vi en som är sen på bollen, jag är ny här på forumet!  Hade beräknad ÄL 23/4, tog ÄL-test 22/4, svagt streck, ÄL-testet 23/4 var helt negativt. Så tog jag ett ÄL-test idag och det var jättepositivt! Teststräcket var mycket starkare än kontrollsträcket, så det var bara att hoppa i bingen direkt.

1. Min ÄL var tidig (pga svagt streck 22/4), befruktad och ÄL testet idag ger utslag pga gravid. Tog även ett gravtest idag som var neg.

2. Jag har ÄL nu, vilket betyder att min BIM är 16/5 och senare än förväntat (egentligen beräknad till 10/5)

Jag är så otålig! Har ingen brådska att bli gravid men så fort man vet att det finns en riktig chans blir man ju helt besatt av tanken!

Några tankar?

Jag är helt besatt och kan inte lugna mig förrän jag får plus el mens ..
  • j1990
    thecoc skrev 2016-05-01 21:20:00 följande:

Här har vi en som är sen på bollen, jag är ny här på forumet!  Hade beräknad ÄL 23/4, tog ÄL-test 22/4, svagt streck, ÄL-testet 23/4 var helt negativt. Så tog jag ett ÄL-test idag och det var jättepositivt! Teststräcket var mycket starkare än kontrollsträcket, så det var bara att hoppa i bingen direkt.

Några tankar?

Sitter lite i samma sits. Förhoppningsvis bim 5/5 men kan nog dröja till 9-10e om jag har otur! Kanske äl dag 17. Negativt test dag 18, 19, 20, 23 och 25 men tempkurvan visar att jag kan ha haft äl dag 23 också. Men hade ett knappt synligt test 3 dagar innan och ingenting på äl-dagen då, så vet inte om jag kan ha haft då?

Hur vet du att du hade beräknad?
Svar på tråden BIM Maj, 2016