• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • mixXi
    Pennie22 skrev 2016-05-01 10:07:26 följande:

Jag är inne på mitt första försök. Har man försökt i flera år förstår jag att man inte kan sluta "leva" (:

Alltså jag är bara inne på mitt andra försök =) Men vill ändå inte börja leva som gravid redan nu OM det inte skulle funka. Dessutom är jag 99% säker på att fostret inte påverkas v3-4 om jag driver ett glas vin =)

Nu är det maj! Nu börjar det roliga =) Jag tänker dock inte testa mig förbi typ onsdag eftersom jag inte är helt hundra på när äl var. När tänker ni andra som har BIM tidigt testa er?
  • Pennie22
    mixXi skrev 2016-05-01 10:11:01 följande:

Alltså jag är bara inne på mitt andra försök =) Men vill ändå inte börja leva som gravid redan nu OM det inte skulle funka. Dessutom är jag 99% säker på att fostret inte påverkas v3-4 om jag driver ett glas vin =)

Nu är det maj! Nu börjar det roliga =) Jag tänker dock inte testa mig förbi typ onsdag eftersom jag inte är helt hundra på när äl var. När tänker ni andra som har BIM tidigt testa er?

OK ( : Jag ska försöka hålla mig till BIM -1 vilket är nu på Onsdag.
  • Fizzybubble
    mixXi skrev 2016-05-01 10:11:01 följande:

Jag hamnar troligen på bmi 12/5 istället för då ja trodde först. Så tänker testa på fredag morgon först
  • Rosenblad

Hur långt har ni kommit med all planering runt barnet? Har ni bestämt vagn? Namn? Hur bor ni nu? Är ni gifta eller kommer ni gifta er innan barnet är fött eller tar ni det senare/inte alls? Är jätte intresserad av att höra :) själv har vi planerat typ allt, blir en bugaboo donkey i färgen grey melange, sen har vi bestämt ett flick-och ett pojknamn, så har iaf ett namn till första barnet och sen så får vi se om vi kan använda de andra till nästa barn eller om vi behöver ge oss ut i den djungeln igen :). Vi bor i lägenhet och det kommer vi göra några år till även efter bebisen kommit och sen vill vi köpa radhus eller hus beroende på hur mycket vi kan spara. Blir iaf inte lägenhet igen. Men vi bor i Stockholm så man kommer ju inte undan med något billigt tyvär och vi vill inte flytta från "förorten" där vi bor. Vill ha en egen liten trädgård :) Mys tänk allt det här. Väntar nu bara på plusset så allting kan bli verklighet :) Men som sagt, kul att höra om era planer!

• annamfamilj
    SkogsstjärnN skrev 2016-04-30 17:42:58 följande:

Vad tror ni om dethär tjejer? Igår och idag. Äl +7 och +8 (eller +8 och +9). Hoppas det syns på bild, syns irl.

Tycker verkligen det är antydan till ett plus
  • mixXi
    Rosenblad skrev 2016-05-01 12:25:30 följande:

Hur långt har ni kommit med all planering runt barnet? Har ni bestämt vagn? Namn? Hur bor ni nu? Är ni gifta eller kommer ni gifta er innan barnet är fött eller tar ni det senare/inte alls? Är jätte intresserad av att höra :) själv har vi planerat typ allt, blir en bugaboo donkey i färgen grey melange, sen har vi bestämt ett flick-och ett pojknamn, så har iaf ett namn till första barnet och sen så får vi se om vi kan använda de andra till nästa barn eller om vi behöver ge oss ut i den djungeln igen :). Vi bor i lägenhet och det kommer vi göra några år till även efter bebisen kommit och sen vill vi köpa radhus eller hus beroende på hur mycket vi kan spara. Blir iaf inte lägenhet igen. Men vi bor i Stockholm så man kommer ju inte undan med något billigt tyvär och vi vill inte flytta från "förorten" där vi bor. Vill ha en egen liten trädgård :) Mys tänk allt det här. Väntar nu bara på plusset så allting kan bli verklighet :) Men som sagt, kul att höra om era planer!

_Vi_ har inte kommit någon vart alls i vår planering. Däremot har _jag_ personligen kommit en bit =) Haha..

Vi har diskuterat namn lite ytligt bara. Jag har en lista på namn jag kan tänka mig =D

Vi bor i lgh (3:a) men letar efter att köpa hus (eller tomt!) Men det får ta den tid det tar. Vi kan ju bo här tills ett ev barn nr 2 kommer egentligen =)

Dock rätt nöjd att jag flyttat ifrån Sthlm nu bör det kommer till att köpa hus =)
  • marengen90

Vi har planerat mycket haha. Vi vet namn och hur vi ska möblera om i vår 3a. Vagn har jag tittat på men kan inte bestämma mig riktigt än. Måste bli en syskonvagn och den marknaden är svårare då sonen snart når 15kg ;P

Tror ni man kan känna molvärk redan äl+2. Har haft mycket sånt idag och har fått stanna upp i rörelserna för att vänta tills det slutar innan jag kunna fortsätta. Kan ju vara något annat men när man försöker analyserar man ju allt!
  • Pennie22

Vi har inte planerat något alls än. Det kommer vi göra när vi vet att det finns en liten i magen :) Vi ska köpa hus och planerar att bygga nytt. Min sambo vill inte gifta sig än men vi är förlovade. 
Svar på tråden BIM Maj, 2016