• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • Tra3dockan
    Rosenblad skrev 2016-05-01 12:25:30 följande:

Hur långt har ni kommit med all planering runt barnet? Har ni bestämt vagn? Namn? Hur bor ni nu? Är ni gifta eller kommer ni gifta er innan barnet är fött eller tar ni det senare/inte alls? Är jätte intresserad av att höra :) själv har vi planerat typ allt, blir en bugaboo donkey i färgen grey melange, sen har vi bestämt ett flick-och ett pojknamn, så har iaf ett namn till första barnet och sen så får vi se om vi kan använda de andra till nästa barn eller om vi behöver ge oss ut i den djungeln igen :). Vi bor i lägenhet och det kommer vi göra några år till även efter bebisen kommit och sen vill vi köpa radhus eller hus beroende på hur mycket vi kan spara. Blir iaf inte lägenhet igen. Men vi bor i Stockholm så man kommer ju inte undan med något billigt tyvär och vi vill inte flytta från "förorten" där vi bor. Vill ha en egen liten trädgård :) Mys tänk allt det här. Väntar nu bara på plusset så allting kan bli verklighet :) Men som sagt, kul att höra om era planer!

Jag och min man gifte oss i augusti förra året och flyttade ut på landet för ett år sedan. Vi bor på en gård och har höns. Så skönt att komma bort från Sala och den lilla lägenheten. Vi är naturmänniskor båda två.

Vi vet namn men jag känner att vi får se vem det är som kommer ut ur magen, det kanske inte alls känns som en Erik eller Sigrid.

Vi har en del bebissaker sedan vi var små men vi har inte kollat vagn eller annat, det tar vi när vi vet att ett gryn badar i magen.

Lite mycket detaljer kanske men igår låg vi för första gången utan kondom och den känslan blev rätt häftig, att nu kör vi på riktigt. Och vi låg för vår skull så ingen press. Min äl bör vara i slutet av veckan så vi ska nog få till lite fler gånger:) spännande med första försöket :)
  • copycat
    Pennie22 skrev 2016-05-01 10:08:13 följande:
    Dricker du under tiden du är gravid?
    Nejnej herregud! Haha. Menade att jag inte avstod från det under tiden vi försökte bli gravida. Från sekunden vi fick veta att vi var det, BIM+1, var det givetvis nolltolerans!
  • Fizzybubble

Nån mer som har mkt lotionflytningar?

Hur hade ni som fått +?

Ja har haft molvärk till och från idag med.. ÄL+4, dagarna går segt..

• annamfamilj
    Fizzybubble skrev 2016-05-01 14:44:24 följande:

Nån mer som har mkt lotionflytningar?

Hur hade ni som fått +?

Ja har haft molvärk till och från idag med.. ÄL+4, dagarna går segt..

När jag plussade med twinsen hade jag inte börjat känna nåt alls. Inget annorlunda med flytningar lr så.. Då var jag på bim-7. Jo förresten... megahungrig. Allt annat kom veckan därpå. Deluxe. Magen var tvärstopp. Trött så infernaliskt. Illamående. Ful haha...
  • Fizzybubble
    annamfamilj skrev 2016-05-01 14:50:30 följande:

När jag plussade med twinsen hade jag inte börjat känna nåt alls. Inget annorlunda med flytningar lr så.. Då var jag på bim-7. Jo förresten... megahungrig. Allt annat kom veckan därpå. Deluxe. Magen var tvärstopp. Trött så infernaliskt. Illamående. Ful haha...

Min mage är hård (aldrig i vanliga fall)

Mkt lotionflytningar, men inget som rinner (måste i vanliga fall ofta ha trosskydd i då de brukar vara mer vattniga)

Trött som sjutton

Kissar ofta (normalt 3 ggr från 6.30-21, nu 5-6 ggr idag å igår)

Molvärk

Brinner i brösten

Mm
  • annamfamilj
    Fizzybubble skrev 2016-05-01 15:13:26 följande:

Min mage är hård (aldrig i vanliga fall)

Mkt lotionflytningar, men inget som rinner (måste i vanliga fall ofta ha trosskydd i då de brukar vara mer vattniga)

Trött som sjutton

Kissar ofta (normalt 3 ggr från 6.30-21, nu 5-6 ggr idag å igår)

Molvärk

Brinner i brösten

Mm

Ok...och du hade äl för 4 dagar sen? Har ett befruktat ägg ens fäst då? Jo men allt är nog möjligt...allt verkar vara olika. Första grav plussade jag inte förrän bim +10....andra grav fick jag blödning samma dag som mensen skulle komma. Som sen upphörde...

Tredje grav plussade jag bim-7. Dessutom räknade jag ut att de skulle födas i mitten av Jan, men på Ul fick jag födelsedatum hela 2 veckor tidigare
  • Fizzybubble
    annamfamilj skrev 2016-05-01 15:36:07 följande:

Ok...och du hade äl för 4 dagar sen? Har ett befruktat ägg ens fäst då? Jo men allt är nog möjligt...allt verkar vara olika. Första grav plussade jag inte förrän bim +10....andra grav fick jag blödning samma dag som mensen skulle komma. Som sen upphörde...

Tredje grav plussade jag bim-7. Dessutom räknade jag ut att de skulle födas i mitten av Jan, men på Ul fick jag födelsedatum hela 2 veckor tidigare

Jag är på äl +4 eller +9. Med sonen hade ja lolvärk i 10 dagar, alltså direkt från äl och fram till jag plussa
  • Svelin

Äntligen har jag fått en stegring på ett vanligt ältest. Jag hoppas att det blir fast gubbe på det digitala imorgon bitti och starkt streck på eftermiddagen!

• Deni81

Vi har inte planerat någonting, inte ens diskuterat namn

Vi bor i hus på en lantgård, inte förlovade, två valpar har vi också

Min sambo vill inte gifta sig alls, men kanske om vi får barn ihop och då av praktiska skäl (oromantiskt va?) Han vill hellre "ta det som det kommer" så jag pratar inte så mycket om eventuellt barn med honom. Känns skittråkigt, hade ju peppat mer om man kunde bestämma namn eller planera barnrum eller titta på vagnar.

Men det kommer nog extremt fort ifall vi skulle bli gravida! Vi är lite spontana så, båda två. Kan bli både giftermål och barnrum på några månader, haha!

• Deni81

Och inga utslag på digitalt ÄL-test här. Ni som testar med sådana, tar ni morgonurin eller eftermiddag/kvällsurin? Vad ger bäst utslag tycker ni?

Svar på tråden BIM Maj, 2016