• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • Polkagris90
    Rosenblad skrev 2016-04-30 09:40:35 följande:

Följer också den tråden :) Drömmer om att då skriva där att jag är gravid haha..målet liksom :) Mina bröst är också svullna, tunga och sen syns blodådrorna väldigt tydligt. Är glad att dem är det för vad jag minns så har jag tidigare bara fått ont i brösten precis innan mens och idag är det BIM +5 eller +6. Allt annorlunda är bra :)

Ja jag är precis likadan, mina föräldrar kommer att komma till oss precis på BIM som varit planerat länge så hoppas att jag fått ett pluss då och kan berätta, men samtidigt kanske man ska vänta till 12e veckan men jag är så otålig och hade det gått illa så hade jag nog velat berätta det också. Men kommer bara berätta för dem och sen resten senare. Kanske syskon får reda på det då också. Hur har ni tänkt berätta för era nära? Ska alla vara samlade? Hade varit kul att inte bara berätta det rakt ut utan göra något kul men kanske något man kan spara. Gillar inte att visa plus-Stickan då jag tycker det är lite för privat och snuskigt haha.. Hade aldrig kunnat lägga den i papper och ge bort!! Nä usch :) men kommer definitivt spara den för oss själva.

Vad spännande, håller tummarna för dig:D jag känner lite samma sak. Vill gärna berätta för mina föräldrar tidigt och göra nån kul grej av det. Om det inte går vägen så har vi iallafall stöd därifrån :) om det skulle bli ett plus denna månad funderar vi att berätta det på morsdag :)
  • Fizzybubble
    j1990 skrev 2016-04-30 13:13:24 följande:

Ja det får vi göra :) då har du ju stor chans oavsett äl-dag då! Mannen jobbar borta här så blir när det blir liksom :(

Hur kommer de sig att du är osäker på dag?

Mannen jobbar borta här med i veckorna :)

Fick nästan plus på äl testen vid första gången och sen gick de neråt. Så tog förgivet att äl va, hade äl sekret med.

Sen fick jag sånna flytningar igen, så jag tog av en händelse äl test igen i onsdags och de va fullt utslag på lunchen. Så satte mig i bilen å körde till sambon 23 mil bort ;)
  • annamfamilj

Med tvillingarna plussade jag en hel vecka innan mens. Äl +7 tror jag det var. Så jag kunde inte hålla mig utan tog ett test igår som tyvärr visade neg. Äl +5. Bim-11

• MamatillJ

Samma här men har inte tänkt på det som ett symptom, smakar så annorlunda i munnen sen 2 dagar tillbaka...

mixXi skrev 2016-04-30 11:48:56 följande:

Nu har jag haft konstig smak i munnen igår och idag. Googlade lite på det och det verkar som att man kan få metallsmak i munnen när man är gravid. Men jag har inte metallsmak. Det är bara en konstig smak. Dock inte så trevlig. Försvinner tillfälligt när jag äter eller borstar tänderna men kommer tillbaka direkt. Liknar lite smaken jag får när jag sovit på dagen =)

Undra vad det kan vara? =) Hoppas såklart!

• SkogsstjärnN

Vad tror ni om dethär tjejer? Igår och idag. Äl +7 och +8 (eller +8 och +9). Hoppas det syns på bild, syns irl.

• MamatillJ

På den längst ner anas något...prova igen om 2-3 dagar

SkogsstjärnN skrev 2016-04-30 17:42:58 följande:

Vad tror ni om dethär tjejer? Igår och idag. Äl +7 och +8 (eller +8 och +9). Hoppas det syns på bild, syns irl.

• Rosenblad

Vad tidigt ni vågar testa, nu blir jag lite sugen..Tänkte vänta tills dagen innan BIM eller BIM för det känns som jag kommer inte plussa tidigare och förväntar mig inget. Har inga billiga rester heller så känns som om man slänger pengarna i sjön bara. Hade velat testa varje dag egentligen nu innan BIM. Har ett liggandes här hemma som jag aldrig behövde använda förra månaden för mensen kom men funderar på att kanske testa imorgon, som ett avslut på veckan.

• Svelin
    Polkagris90 skrev 2016-04-30 14:38:03 följande:

Vad spännande, håller tummarna för dig:D jag känner lite samma sak. Vill gärna berätta för mina föräldrar tidigt och göra nån kul grej av det. Om det inte går vägen så har vi iallafall stöd därifrån :) om det skulle bli ett plus denna månad funderar vi att berätta det på morsdag :)

Med första barnet berättade vi på mors dag. Skrev på kortet: Grattis på morsdag farmor/mormor från våra namn och sen ett ?

Det var uppskattat! Svärmor fattade inte ens först. :)
  • marengen90

Jag kommer inte kunna hålla mig till bim. Med sonen plussa jag tydligt på bim -3 :)

Tycker dagarna sprungit fram hela året men nu när jag väntar in bim går det så långsamt!! Vi missade nog tyvärr äl pga förkyldning men håller ändå tummarna, vi fick till det dagen efter så kan ju ha tur :)

• j1990
    Fizzybubble skrev 2016-04-30 16:26:18 följande:

Mannen jobbar borta här med i veckorna :)

Fick nästan plus på äl testen vid första gången och sen gick de neråt. Så tog förgivet att äl va, hade äl sekret med.

Sen fick jag sånna flytningar igen, så jag tog av en händelse äl test igen i onsdags och de va fullt utslag på lunchen. Så satte mig i bilen å körde till sambon 23 mil bort ;)

Haha hade jag med velat gjort! Men mannen hade inte blivit glad, prestationsångest vid dom där "måste ha sex pga äl" :/ fast förstår han, är trist! Behåller de flesta analyser och sånt för mig själv, bäst för kärlekslivet ;)

Jag har haft vattniga flytningar nu och igår, ikväll va trosorna ganska blöta. Hoppas det är nåt och att äl va tidig
Svar på tråden BIM Maj, 2016