• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • Videungen

Idag blev flytningarna mer genomskinliga! Så då är nog ägglossningen på väg eller igång! Så om man utgår från att det är ägglossning så har jag BIM 13/5 eftersom jag tror min lutefas är på 12 dagar!

I morse, innan jag tittat på flytningarna, stramade det till långt nere i magen på höger sida. Vet att jag får så ibland men inte reflekterat över det så värst. Mest varit orolig för infektion eller liknande. Men ni som brukar känna ÄL - hur känns det typ? Tänker att det kanske var det jag kände eftersom flytningarna ändrades i dag också.

• 5blir6

Äl-test visar ju positivt ca 24-48 timmar innan äl, räknar ni ändå dagen med positivt som äl och räknar därifrån eller utgår ni från 24-48 timmar efter positivt test?

• Loncelot
    Deni81 skrev 2016-05-01 17:35:23 följande:

Och inga utslag på digitalt ÄL-test här. Ni som testar med sådana, tar ni morgonurin eller eftermiddag/kvällsurin? Vad ger bäst utslag tycker ni?

Brukar vara olika beroende på märke av äl test, bästa är alltid att läsa instruktionerna, finns den inte med brukar det finnas på hemsidan..
  • Pennie22
    copycat skrev 2016-05-01 14:08:35 följande:

Nejnej herregud! Haha. Menade att jag inte avstod från det under tiden vi försökte bli gravida. Från sekunden vi fick veta att vi var det, BIM+1, var det givetvis nolltolerans!

( :
  • Milli_1

Lägger till mig igen på bim listan... 27/5

Min cykel blir kortare f varje månad, nere på 27 dagar nu.

Blir väl en februari bebis istället

• bohan85

Haft molvärk och ilningar sista dagarna, dock inte alls säkert att det beror på graviditet men man hoppas ju. BIM -7 dag. Med sonen plussade jag på BIM -4 el -5 så tänkte tjuvtesta om någon dag!

• Pennie22

Jag kommer inte kunna hålla mig till bim -1 utan kommer ta test på morgonen imorgon vilket är BIM -3. Känner mig lite illamående men det kan vara pms vad vet jag men det är det som gör att jag vill testa imon. Håll tummarna för mig. I värsta fall köper jag bara fler test vilket jag kan överleva (:

• marengen90

Nu vill jag bara att det ska bli bim så jag får reda på om det blivit något!! 12e känns så avlägset. Kommer garanterat testa redan nästa helg eller under veckan på sonens födelsedag eller nått :)

• Malahm
    Rosenblad skrev 2016-05-01 12:25:30 följande:

Hur långt har ni kommit med all planering runt barnet? Har ni bestämt vagn? Namn? Hur bor ni nu? Är ni gifta eller kommer ni gifta er innan barnet är fött eller tar ni det senare/inte alls? Är jätte intresserad av att höra :) själv har vi planerat typ allt, blir en bugaboo donkey i färgen grey melange, sen har vi bestämt ett flick-och ett pojknamn, så har iaf ett namn till första barnet och sen så får vi se om vi kan använda de andra till nästa barn eller om vi behöver ge oss ut i den djungeln igen :). Vi bor i lägenhet och det kommer vi göra några år till även efter bebisen kommit och sen vill vi köpa radhus eller hus beroende på hur mycket vi kan spara. Blir iaf inte lägenhet igen. Men vi bor i Stockholm så man kommer ju inte undan med något billigt tyvär och vi vill inte flytta från "förorten" där vi bor. Vill ha en egen liten trädgård :) Mys tänk allt det här. Väntar nu bara på plusset så allting kan bli verklighet :) Men som sagt, kul att höra om era planer!

Vi har bestämt namn (men har 2 "back-up" på både kill- och tjejnamn ifall Frymire skulle kännas rätt senare), bestämt vagn. Vi har varit gravida 3 gånger tidigare, missfall de gångerna. Men har hunnit handla lite småsaker inför bebis ankomst. Dom sakerna står i en fin låda i vårt källarförråd.

Vi bor i lägenhet, och sparar pengar till ett hus. Har som mål att bo i villa inom 5 år. Vi bor också i Stockholm och vill inte flytta för långt ifrån familj, vänner och arbete så gäller att spara ihop mer pengar än om vi skulle kunna tänka oss att flytta lite längre ifrån.
  • Malahm
    Malahm skrev 2016-05-01 20:16:56 följande:
    Vi har bestämt namn (men har 2 "back-up" på både kill- och tjejnamn ifall Frymire skulle kännas rätt senare), bestämt vagn. Vi har varit gravida 3 gånger tidigare, missfall de gångerna. Men har hunnit handla lite småsaker inför bebis ankomst. Dom sakerna står i en fin låda i vårt källarförråd.

Vi bor i lägenhet, och sparar pengar till ett hus. Har som mål att bo i villa inom 5 år. Vi bor också i Stockholm och vill inte flytta för långt ifrån familj, vänner och arbete så gäller att spara ihop mer pengar än om vi skulle kunna tänka oss att flytta lite längre ifrån.
    Blev lite stavfel.. Frymire vet jag inte var det kom ifrån. Det skulle stå "ifall första inte skulle kännas rätt senare".

Vi är gifta.
    Min man är muslim med rötter från Palestina (men född i Sverige), jag är icketroende svensk.

Våra diskussioner kring namn har tagit upp mesta tiden, men på dessa tidigare tre graviditeter har vi hunnit samsas kring något som känns bra för oss båda två.
    Därtill kommer diskussioner om kulturella och religiösa meningsskiljaktigheter.
Svar på tråden BIM Maj, 2016