• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Emmissara
    Milie skrev 2016-06-08 12:13:17 följande:

Jo, det kan jag tänka mig. Det har aldrig hänt mig med det är ändå något jag oroade mig för inför min förra graviditet. Det drabbade en kompis några månader innan vi började försöka sist. Men det låter ju bra att ni har en handlingsplan att förhålla er till då ni känner att det är läge för det.

Idag på morgonen var testet fortfarande negativt. Temperaturen var även låg. Jag kan ta att ägglossningen inte är regelbunden, men då hoppas jag att lutealfasen förlängs också, annars blir det knivigt.

Aa de känns bra och sen ifall vi får ett missfall igen så får vi iaf missfalls utredning så de känns skönt. Nu försöker vi dock ta de lugnt och tar de som de kommer lite :)

Lutealfasen brukar bara skilja någon enstaka dag OM det nu är någon skillnad från cykel till cykel, men för de mesta så ska den vara regelbundet. Hoppas på att du snart får positivt och en tempohöjning
  • mamalolo

Ni som brukar få ömma bröst inför mens, hur långt innan börjar de ömma ungefär? Mina började ömma igår på ÄL+8 men eftersom tempen dök idag och jag har lindrig mensvärk idag på ÄL+9 känns det mer troligt att det är menssymptom än graviditetssymptom...även om min lutealfas vanligtvis är 13-14 dagar.

• DevilsDaughter

mamalolo: ganska olika har jag upptäckt nu.. Så ömma bröst har jag börjat räka bort som symtom då jag inte vet om det är PMS eller gravtecken.

Jag testade mig nu. Hade ju testen hemma så kunde inte låta bli. Det va negativt. Så nu är det bara att invänta mensen. Är ju bara på ÄL+8, men mensen kommer om två dagar så är det inget nu så lär det ju inte bli ngt heller. Känns också som det brukar göra innan mensen kommer så antar att det inte finns ngn anledning att tro att jag ändå är gravid.

• Anonym (EL)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-08 14:51:02 följande:

EL: Känner mig jätteförvirrad och vet inte alls när jag ska testa. Jag fick testen nu precis och det är sådana testa tidigt och känner att jag vill testa NU!! För säkerhetskull så kissade jag innan jag gick till brevlådan. Har lite tankar på om jag ska hålla mig i fyra timmar nu utan att dricka och sen testa, men jag vill ju eg vänta... Jag tror inte att jag testar på BIM, kom på att det är skolavslutning och full rulle då så låter nog bli det. OM jag lyckas hålla mig med att testa till BIM så väntar jag nog och ser om mensen kommer. Testar jag så är det nog idag eller imorgon, men som sagt, helst vill jag ju inte göra det.

Åh. Förstår dilemmat. Jag vill också vänta men ändå testa innan BIM (på söndag). Är på ÄL + 10 idag. En tilltagande mansvärlden kan ju dock vara en livorder som växer. Det måste ju inte vara mensvärk. Jag har han som mensvärk sen någon dag efter ägglossningen. Så jag är fundersam på om jag är skengravid/har väldigt lång pms den här månaden, eller om jag kanske är gravid.? Tänk om det bara fanns ett test som visade direkt efter ligger om det tagit sig
  • Anonym (EL)
    mamalolo skrev 2016-06-08 16:17:01 följande:

Ni som brukar få ömma bröst inför mens, hur långt innan börjar de ömma ungefär? Mina började ömma igår på ÄL+8 men eftersom tempen dök idag och jag har lindrig mensvärk idag på ÄL+9 känns det mer troligt att det är menssymptom än graviditetssymptom...även om min lutealfas vanligtvis är 13-14 dagar.

Mina har vart ömma en vecka ungefär (ÄL+10 idag). Brukar inte ha ont i dom men antar att man kan hitta alla typer av symptom nu när man analyserar allt
  • josefinenyberg

Jag har haft sjuk molvärk och ömma bröst sen 29/5 o känt mig såå gravid, men idag kom mensen på bim+3, så hoppar till juligruppen då! Lycka till alla andra :*

• DevilsDaughter

EL: haha aa.. som man kunde ta direkt efter samlag;)
    Jag testade ju negaitvt nu.. Men tänkte ta slutgiltiga domen imorgon med morgonurin.

• Anonym (EL)

Jag tog ett ägglossningstestet nu (för skojs skull. Hade ett kvar.) med kvällsurin som blev svagt positivt.? Haha, varför blir det så? Har BIM på söndag så är ju ganska tidigt men inte sjutton har jag ägglossning nu? Är det bara något annat i urinen det tar upp?

• DevilsDaughter

EL: Det hormon ÄLtest reagerar på finns oftast i kroppen mer eller mindre. Det är därför ett svagt ÄL-test är ett negativt test. Alltså för lite ÄL-hormon för att det ska bli ägglossning av det. Blev det jättesvagt? Jag har använt ÄL-test många gånger som graviditetstest och nära BIM brukar det bli positivt (teststrecket minst lika starkt som kontrollstrecket) vid graviditet. Är man inte gravid brukar strecket bli mycket svagare än kontrollstrecket. Lägg gärna in bild om du kan:) Man kan använda ÄL-test som graviditetstest, men då måste strecket var tillräckligt starkt för att det ska räknas som positivt, precis som när man testar för ägglossning.

• Milie
    Anonym (EL) skrev 2016-06-08 21:34:06 följande:

Jag tog ett ägglossningstestet nu (för skojs skull. Hade ett kvar.) med kvällsurin som blev svagt positivt.? Haha, varför blir det så? Har BIM på söndag så är ju ganska tidigt men inte sjutton har jag ägglossning nu? Är det bara något annat i urinen det tar upp?

Hur menar du med svagt positiv? Det är vanligt att man alltid har lite bakgrunds-LH i urinen. Så länge teststrecket är svagare än kontrollstrecket så är det negativt.
Svar på tråden BIM - juni 2016