• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Kalimero
    Eili skrev 2016-06-07 19:42:20 följande:

Jag hade negativt på BIM +4 men mensen kom aldrig så tog ett nytt test utan större förhoppning sex dagar senare så plussade på BIM +10.

Hade inga symtom till en början utan testade för att mensen va sen. Andra testet gjorde jag för att jag fick kraftiga humörsvängningar, vilket jag visserligen har innan mens också, men den lyste med sin frånvaro.

Nu går jag in i vecka 22 imorgon :)

Grattis! !

Och härligt att höra att man kan plussa sent. Man kan ju inte sluta tänka på om mensen kommer eller om man är gravid. Jag blir snart galen!
  • Cfmilla

Bim idag, ingen mens inatt och en tempökning från igår. Trodde spottings innebar att mensen var på g, men kanske inte... Bara äl+13 idag så mensen kan fortfarande dyka upp imorgon..

• mamalolo
    Cfmilla skrev 2016-06-08 06:40:22 följande:

Bim idag, ingen mens inatt och en tempökning från igår. Trodde spottings innebar att mensen var på g, men kanske inte... Bara äl+13 idag så mensen kan fortfarande dyka upp imorgon..

Åh, håller tummarna!
  • DevilsDaughter

Spännande med alla som väntar bim i dagarna!

Jag beställde ju test igår som troligtvis kommer idag. Tänkte igår att jag ska testa torsdag morgon, äl +8 el 9 då.

Men på något sätt har jag lyckats inbilla mig att jag är gravid trots att alla symtom tyder på att det är mensen som närmar sig och inget annat.

Vet inte om jag vill göra ett test imorgon som med största sannolikhet kommer att visa negativt då jag har en extra jobbig arbetsdag på torsdag där jag behöver vara fokuserad.

Sen är det ju redan bim fre/lör och då borde jag ju gansks snart upptäcka om mensen kommer el ej eller känna av att den är på g..

Jag är en föredetta testnarkoman men jag hatar verkligen negativa test, kan vända och vrida på dem tills de blir positiva i mitt huvud haha.

Dock var det ju inte planerat till denna månaden men säg det till min barnlängtan!!

• Cfmilla
    DevilsDaughter skrev 2016-06-08 08:19:03 följande:

Spännande med alla som väntar bim i dagarna!

Jag beställde ju test igår som troligtvis kommer idag. Tänkte igår att jag ska testa torsdag morgon, äl +8 el 9 då.

Men på något sätt har jag lyckats inbilla mig att jag är gravid trots att alla symtom tyder på att det är mensen som närmar sig och inget annat.

Vet inte om jag vill göra ett test imorgon som med största sannolikhet kommer att visa negativt då jag har en extra jobbig arbetsdag på torsdag där jag behöver vara fokuserad.

Sen är det ju redan bim fre/lör och då borde jag ju gansks snart upptäcka om mensen kommer el ej eller känna av att den är på g..

Jag är en föredetta testnarkoman men jag hatar verkligen negativa test, kan vända och vrida på dem tills de blir positiva i mitt huvud haha.

Dock var det ju inte planerat till denna månaden men säg det till min barnlängtan!!

Hahaha fan va skönt att höra att det finns fler. Jag är likadan, kan testa inabsurdum och kan få ögonen att se ett streck! Haha... Bim idag, får se om jag testar i morgon?
  • DevilsDaughter

cfmilla: haha.. ja man kan bli knäpp för mindre! har du lyckats att hålla dig ifrån att testa? Har du några symtom?

• Cfmilla
    DevilsDaughter skrev 2016-06-08 09:07:06 följande:

cfmilla: haha.. ja man kan bli knäpp för mindre! har du lyckats att hålla dig ifrån att testa? Har du några symtom?

Nej klart jag inte lyckats hålla mig, har givetvis testat!! Men vart negativt. Som sagt bim idag dock men ingen mens, hade en tempdipp och spottings så jag funderar på om mensen är på g men idag gick tempen upp så kanske att ägget har fäst sent?

Ska ge det någon dag och se om den kommer, annars blir det test på fredag tror jag. Jag känner typ inget alls, brukar ha ont i brösten det har jag inte. Men det senaste dagarna har jag haft lite av en diffus värk i ljumskarna. Time Will tell... Hur länge har ni försökt?
  • DevilsDaughter

cfmilla: OK, tänkte väl det ;) Har du spottings nu? Mina bröst ömmar som de brukar innan mens :( Är också jättetorr där nere, som vanligt innan mens. Så känns dumt att tro ngt annat än att jag får mensen, men dum som man är så tror man ju ändå in i det sista.
    Detta är vårt första "försök". Eg inte ens ett försök då vi inte planerade börja denna månaden, men vi råkade slarva och nu längtar jag verkligen efter ett plus medan min man inte riktigt delar den längtan ;) Vi ska eg köra igång i slutet av augusti efter sommaren. Mina andra barn utom den sista tog god tid på sig att bli till så har fått erfara en massa ÄLtester och gravtester ;) Sista tog på första försöket!

• feb17

Bim är i helgen men jag tog ett test idag, väldigt negativt så det blir nog ingen februaribebis. Med dom andra barnen har jag haft svagt posetivt ngr dagar innan bim. Testar inte igen förren efter helgen om ingen mens har kommit. 
    Annars s
    å mår jag precis som vanligt, men det gjorde jag vid tidigare graviditerer också så det betyder ingenting. 

Ni som tempar, när brukar eran temp sjunka innan mens? Om om man är gravid, höjs den yttligare d
    å och på vilken dag?

Min hoppade upp nästan en grad dagen efter posetivt ägglossningstest sen har den legat s
    å relativt konstant. Det är första månaden jag mäter nu.

• Anonym (EL)
    feb17 skrev 2016-06-08 09:52:09 följande:

Bim är i helgen men jag tog ett test idag, väldigt negativt så det blir nog ingen februaribebis. Med dom andra barnen har jag haft svagt posetivt ngr dagar innan bim. Testar inte igen förren efter helgen om ingen mens har kommit. 

Annars så mår jag precis som vanligt, men det gjorde jag vid tidigare graviditerer också så det betyder ingenting. 

Ni som tempar, när brukar eran temp sjunka innan mens? Om om man är gravid, höjs den yttligare då och på vilken dag?

Min hoppade upp nästan en grad dagen efter posetivt ägglossningstest sen har den legat så relativt konstant. Det är första månaden jag mäter nu.

Du kanske har längre cykel den här månaden? Jag har BIM på söndag/måndag och tänkte testa på fredag eller lördag. Har för mig att tempen ska ligga högre som gravid.
Svar på tråden BIM - juni 2016