BF Februari 2017
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Hej! Plussade idag, på RFSU, så hastade iväg o köpte ett CB digital som jag ska ta när jag vaknar imorn. Enligt beräkningar blir de födsel nån gång första veckan i februari! :)
Är det nån som vågar "ta ut glädjen i förskott" eller väntar ni tills ni är längre in i graviditeten??
Är så rädd att bli snuvad på konfekten och få ett missfall även om detta är min första graviditet!
Jag plussade igår. Andra barnet med bf 20170131 men tror snarare på början av feb för jag har ganska lång cykel.
Grattis :) blir ju mer verkligt ju längre tiden går, klart att det finns en chans att det inte går bra men vi väntar barn och inte missfall :)
Jag plussade igår. Andra barnet med bf 20170131 men tror snarare på början av feb för jag har ganska lång cykel.
[quote=76669455][quote-nick]emm84 skrev 2016-05-29 17:47:52 följande:[/quote-nick]
Ja :) du oxå? Har startat en Facebookgrupp (hemlig) om du vill va med? PMa mig ditt namn isåfall lägger ja till dig som vän å sen i gruppen :)
[/
Har skickat PM till!????????
Hahaha förlåt. Förstår mig inte på den här familjelivsidan riktigt.. Men em84 - jag har skickat PM till dig ang fb-gruppen! :)
I
[quote=76669455][quote-nick]emm84 skrev 2016-05-29 17:47:52 följande:[/quote-nick]
Ja :) du oxå? Har startat en Facebookgrupp (hemlig) om du vill va med? PMa mig ditt namn isåfall lägger ja till dig som vän å sen i gruppen :)
[/
Har skickat PM till!????????
Hej!
Jag är gärna med här!
Har än så länge gjort 2 rfsu test (ett igår och ett idag) som är något svaga men ändå positiva enligt mig, syster och sambo! Är fortfarande helt overkligt så ska göra ett CB digital imorgon och hoppas det ger samma utslag!
bf enligt beräkning 6 februari 2017, är 25år och bor 2 mil söder om Göteborg!
Hej!
Jag är gärna med här!
Har än så länge gjort 2 rfsu test (ett igår och ett idag) som är något svaga men ändå positiva enligt mig, syster och sambo! Är fortfarande helt overkligt så ska göra ett CB digital imorgon och hoppas det ger samma utslag!
bf enligt beräkning 6 februari 2017, är 25år och bor 2 mil söder om Göteborg!
Nej jag har inte heller hört något om det innan. Jag fick boken från mvc när jag var där under förra graviditeten och boken är skriven 2012 så den är ju inte så gammal ändå.
Det står:
"Man har hittills inte sett någon skadlig inverkan på barnet men med tanke på att ultraljudet alstrar värme som möjligen skulle kunna påverka barnet bör ultraljud endast användas när det finns en särskild medicinsk anledning och inte bara för att "titta in". Särskilt viktigt är det att iaktta försiktighetsprincipen i tidig graviditet."
Hittade även denna artikeln: www.svd.se/onodigt-ultraljud-kan-skada-fostret
Jag tänker nu att det står så i min bok för att man ska tänka efter om inte göra ultraljud titt som tätt. För på 1177 står det att det inte finns några risker allt så det blir nog tidigt ultraljud i alla fall ^^