• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • mamalolo
    copycat skrev 2016-07-08 05:01:52 följande:

Alltså...är jag helt dum? Tog stickan nu. Och det HAR ökat. Såg det otroligt mycket snabbare nu och slapp "titta nära". Blev glad. Doppade digitala. "Inte gravid". Vad är det här? Eftersom det har ökat, varför får jag inte utslag på digitala? Vad ska jag göra? Det där var min sista sticka också.....så himla förvirrad:(

Jag ser också strecket tydligt. Vad skumt! Jag tänker två saker: att du antingen hade ÄL senare än du tror (använde du stickor/temp?) eller att det är någon slags kemisk graviditet. Har inget bra svar tyvärr. :(
  • copycat
    mamalolo skrev 2016-07-08 06:54:27 följande:
    Jag ser också strecket tydligt. Vad skumt! Jag tänker två saker: att du antingen hade ÄL senare än du tror (använde du stickor/temp?) eller att det är någon slags kemisk graviditet. Har inget bra svar tyvärr. :(
    Fick utslag på ÄL 23/6 så jag gissar därför att jag hade ÄL 24e. Fy:( blir så ledsen! Känner mig helt tom. Eftersom stickan har ökat var jag 100% säker på att digitala skulle visa...om det är kemisk, hur länge brukar det ta innan man börjar blöda då?! Skulle haft mens i förrgår..
  • syskon2017

Jag tycker det ser ut som mina test ju! Ta ett nytt test på söndag, ett superkändisar för hcg, så ska du se att det är starkare! Jag tror du är preggo!

Alltså...är jag helt dum? Tog stickan nu. Och det HAR ökat. Såg det otroligt mycket snabbare nu och slapp "titta nära". Blev glad. Doppade digitala. "Inte gravid". Vad är det här? Eftersom det har ökat, varför får jag inte utslag på digitala? Vad ska jag göra? Det där var min sista sticka också.....så himla förvirrad:(

• mamalolo
    copycat skrev 2016-07-08 07:03:50 följande:

Fick utslag på ÄL 23/6 så jag gissar därför att jag hade ÄL 24e. Fy:( blir så ledsen! Känner mig helt tom. Eftersom stickan har ökat var jag 100% säker på att digitala skulle visa...om det är kemisk, hur länge brukar det ta innan man börjar blöda då?! Skulle haft mens i förrgår..

Förstår det. :( Är verkligen ingen expert på kemisk grav men när jag läst på FL så låter det som att mensen kommer ganska snart inpå. För vissa nästan som en vanlig mens. Men håller tummarna för att det inte handlar om ett sådant i ditt fall. Kram!
  • copycat
    syskon2017 skrev 2016-07-08 07:14:03 följande:

Jag tycker det ser ut som mina test ju! Ta ett nytt test på söndag, ett superkändisar för hcg, så ska du se att det är starkare! Jag tror du är preggo!

Men jag fattar inte? Båda mäter ju från 25? Borde inte resultatet bli samma? fy det här är en plåga:(
  • josnos

jag fick ej gravid med Cb digital på bim i måndags trots att jag fick ett + på vanliga cb och predictor. Testade idag igen med digitala och då stog det gravid. Jag är inte särskilt hormonell av mig så misstänker att det kanske tar lite tid för hcg att öka. Testa med tex predictor early och är det positivt så vänta några dagar innan du testar med digitalt :)
  • Milie
    HäxanSurtant skrev 2016-07-07 22:44:14 följande:

Hej på er i BIM juli!

Jag hoppar in i tråden, har BIM i slutet av juli och sexat under ÄL! (första försöket)

Vi har två barn sedan innan, 10 år & 7 år, så vi längtar nu efter en liten sladdis! Vi satte igång denna månad, jag har velat i ca 1 år, men maken har tvekat och nu är vi på samma linje så då kör vi! 

Kul med en tråd för BIM! 

Jag har varit här under mina båda graviditeter och haft otroligt mycket stöd och hjälp av FL, mammorna från tråd 1, för 06:an, har jag fortfarande kontakt med!

(Nu är jag här med en ny profil, eftersom vi vill vara lite hemliga med vårt "projekt"!)

Välkommen! Vad roligt att ni som fick barn för 10 år sen fortfarande har kontakt. Min grupp med vi som fick barn förra året är än så länge också väldigt aktiv och jag hoppas det fortsätter länge.
  • Milie

Hur kort lutealfas kan man ha och ändå vara fertil? Min ÄL brukar komma CD12, men verkar nu vara runt CD17. Cykeln förlängs tyvärr inte utefter ÄL så min lutealfas är nere på 7-8 dagar.

(Det hela beror på att jag ammar, så jag kommer inte att använda några preparat.)

• copycat
    josnos skrev 2016-07-08 07:31:00 följande:
    jag fick ej gravid med Cb digital på bim i måndags trots att jag fick ett + på vanliga cb och predictor. Testade idag igen med digitala och då stog det gravid. Jag är inte särskilt hormonell av mig så misstänker att det kanske tar lite tid för hcg att öka. Testa med tex predictor early och är det positivt så vänta några dagar innan du testar med digitalt :)
    Ja...nu känner jag mig bara helt matt och känner för att inte göra NÅT till mensen kommer eller helt enkelt testa om flera dagar igen, för att vara på den säkra sidan. Har ringt vårdcentralen nu som snart ska ringa upp, tänkte fråga om jag får komma till dom och göra gravtest, eller vad de har för tankar runt mina olika resultat..
  • mamalolo
    copycat skrev 2016-07-08 08:16:19 följande:

Ja...nu känner jag mig bara helt matt och känner för att inte göra NÅT till mensen kommer eller helt enkelt testa om flera dagar igen, för att vara på den säkra sidan. Har ringt vårdcentralen nu som snart ska ringa upp, tänkte fråga om jag får komma till dom och göra gravtest, eller vad de har för tankar runt mina olika resultat..

Håller tummar och tår!
Svar på tråden Bim Juli 2016