• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Anonym (Alexandra)
    Guffy78 skrev 2016-07-07 21:08:39 följande:

Oj vad skönt att jag är inte ensam om detta! Jag är helt vimmelkantig nu! Blöder ut blodiga slemklumpar och hemsk mensvärk och ont i ryggen. Tempen nu på kvällen dök ner till rekordlåga 36.3 som jag aldrig har under lutealfasen. Gjorde flera Gravtest nu och de alla visar svagt positivt och de ska ju inte göra det då jag är på ÄL+1 enligt monitor. Måste börja med progesterontabletter men vågar inte störa kroppens egna processer. Väntar till imorgon. Hur länge hade du blodblandade flytningar under ÄL ? Fick du Mens som vanligt då?

Jag blödde under en halv dag, det var inte alls som mens, utan blodiga slemmiga flytningar. Och värken var mycket värre än vanlig mensvärk. Kramper i mage och värk i ryggslutet. Jag fick mens ca 10 dagar senare . Eftersom jag hade haft missfall så hade jag inte så bra koll på cykeln. Men om du fått positivt på gravtesterna så borde du ju vara gravid? Jag gjorde ägglossningstest två veckor efter mitt sena missfall, och det visade positivt. Men var graviditetshormonerna som gav utslag, visade det sig.
  • Monsan

Maximal stegring på monitorn imorse och sambon är inte sugen på mys ikväll.. Får helt enkelt hoppas på att gårkvällens mys räcker.. :/

• Guffy78
    Mammaresan skrev 2016-07-07 20:03:11 följande:

Hur vet du att ÄL redan varit? Jag tänker på att när du fått högsta stegring på ägglossningstesterna innebär det att ett ägg kan släppa mellan 1-3 dygn senare? Det låter nämligen väldigt likt ägglossningssytom (då ägget släpps ut till äggledaren. Den här månaden är det kanske ett nytt symtom för ÄL du har fått helt enkelt!  Det kan ju variera från cykel till cykel. Det är nämligen alldeles för tidigt för något ägg att fästa om du är på ÄL+1 så känns mer troligt att det är ÄL idag.

Monitor har varit på Max förrigår och igår. Fick utslag på ÄL tester och typiska ÄL värken på cd 8 , tempen har åkt upp direkt och ner till cd 11 då jag fick utslag igen och värsta ÄL värkar med hugg och illamående plus vattniga flytningar på cd 12 , tempen åkte upp sen utslag cd 16 och Max på monitor trots att tempen har varit över coverline, Cd 17 vattnig sekret och ÄL värkar men svaga, tappen öppen igen. Idag tappen stängd men kom mensvärk som är annorlunda än ÄL värk som när man har Mens fast kraftigare i omgångar. Du kan ha rätt om att ÄL sker idag istället och jag hoppas på det men tempen är konstig. Nu är den hög på morgon men låg på kvällen tvärtemot vad det brukar vara. Dum som jag är gjorde gravsticka till monitor utan att sätta i monitor och där var det 2 streck, CB plus jag litar inte på men där är svag plus och testlagrets svag rosa streck med. Jag kan ske hade 2 ÄL och nu är rädd för utomkveds. Man börjar måla fan på väggen ju. Detta är bara teori.
  • Anonym (Andrabarnet17)

Tack så mycket! Gick väldigt fort då jag fick tillbaka mensen efter pstav i april och vi började försöka i juni!! Första dottern tog 1 år

Mammaresan skrev 2016-07-07 20:25:08 följande:

Åh, det är verkligen så otroligt härligt att se dem här testen! Stort grattis!!

Anonym (hoppfull) skrev 2016-07-07 20:51:29 följande:

Grattis!! :)

• SamsonS

En riktig skitdag har det varit idag! Bara känt mig ledsen och värdelös och tänkt att det aldrig kommer bli ett syskon till vår dotter. Är på äl +6 idag och tiden verkligen sniglar sig fram. Vet inte om vi lyckades få till det ordentligt detta försöket heller pga campingsemester. Känner att jag för stunden har svårt att glädjas åt de i vår omgivning som är gravida. Inte gör det ju saken lättare heller när folk ofta kommenterar att det är väl dags för syskon snart eller liknande. Lust och kräkas åt det och bara skrika åt dem.

Fy vilket deppigt inlägg, men nu fick jag ur mig lite iallafall!

• Sobika

Är också på äl+6 idag. Känner igen det där med att vissa runt en pratar om att syskon borde komma och att sonen är sååå snäll så syskon måste bli till när som helst! Det är inte så lång tid kvar nu ändå till att testa, heja heja!

SamsonS skrev 2016-07-07 21:51:41 följande:

En riktig skitdag har det varit idag! Bara känt mig ledsen och värdelös och tänkt att det aldrig kommer bli ett syskon till vår dotter. Är på äl +6 idag och tiden verkligen sniglar sig fram. Vet inte om vi lyckades få till det ordentligt detta försöket heller pga campingsemester. Känner att jag för stunden har svårt att glädjas åt de i vår omgivning som är gravida. Inte gör det ju saken lättare heller när folk ofta kommenterar att det är väl dags för syskon snart eller liknande. Lust och kräkas åt det och bara skrika åt dem.

Fy vilket deppigt inlägg, men nu fick jag ur mig lite iallafall!

• Kynisen

Det låter klokt att vänta till BIM! Jag plussade på dag 28 i cykeln med båda barnen, en graviditet emellan där som slutade i ett tidigt missfall plussade jag sent på BIM+4 tror jag, vilket förklarade säkerligen sitt också. Jag vet att jag försökte testa med vanliga test på dag 26 i cykeln med då har jag fått negativt så jag tar det med en nypa salt om det är negativt på dag 26 ändå! Har ju inte plussat då tidigare men har alltid haft riktigt tydliga plus på dag 28! Vilket ändå säger en del om hur mycket HCG nivåerna kan öka på bara ett par dagar och ändra om det där negativa testet till ett positivt! Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att det är en graviditet på G! Åh! Håller tummarna även för dig!

Jag älskar att fundera och planera sådant även om en bebis inte ens finns i magen än, haha! Det är så mysigt att fundera, tänka och planera. Rent allmänt då utan att tänka på just när det blir men saker man skulle vilja fixa till eller köpa till är ju jättekul att pilla med. Så att ha sådant som projekt är väl bara bra om det hjälper en att få tankarna på annat än BIM! Vad skönt att du har en så stöttande partner! Jag har också lyckan att ha en sådan vid min sida. Vi pratar en del, han vet vart jag är i cykeln osv, sedan är jag väl den som pratar och har mest funderingar kring hur saker kommer bli, drömmer om när det kommer bli och hur det kommer vara med ett barn till. Jag tror dock att dessa tankar upptar mer av min tid än partnerns för att

1. Allt händer i min kropp just nu och jag är den otåliga.

2. Jag älskar allt som har med att bli med barn, graviditet, förlossning och amning att göra.

Men han är en fin, väldigt närvarande pappa och partner som finns där att luta sig mot och som längtat längre än mig på ett barn till.

[/quote]

Då har vi båda lyckats hitta varsin riktig goding till man, som en kan luta sig mot och stöttar och finns där i vått och torrt :)

Haha jag e oxå den otåliga :) å jag älskar att vara gravid och amma och ha bebis överhuvudtaget är det bästa som finns <3 har ju en 12 åring tjej med adhd, utåtagerande och förpubertal och haft två väldigt jobbiga år med skola och sin pappa.... Börjar ordna sig lite nu som tur är. Det är väldigt tufft och tar på krafterna men alla tre barnen tjatar om ett lilla syskon så det känns ändå så bra och rätt trots allt jobbiga.

Så här är vi 5 som lääängtar fast barnen vet ju inte att vi försöker så klart :)

• Kynisen
    Monsan skrev 2016-07-07 21:28:19 följande:

Maximal stegring på monitorn imorse och sambon är inte sugen på mys ikväll.. Får helt enkelt hoppas på att gårkvällens mys räcker.. :/

Nä fy va jobbigt!!! Sugen och sugen vill en ha bebis får en ligga i lite ;) vi va inte så sugna i går heller men suget efter bebis är så starkt så vi fick till det ändå.

Du får förföra honom på bästa sättet så kanske han ändrar sig!

Lycko kram!
  • Mammaresan
    Guffy78 skrev 2016-07-07 21:28:54 följande:
    Monitor har varit på Max förrigår och igår. Fick utslag på ÄL tester och typiska ÄL värken på cd 8 , tempen har åkt upp direkt och ner till cd 11 då jag fick utslag igen och värsta ÄL värkar med hugg och illamående plus vattniga flytningar på cd 12 , tempen åkte upp sen utslag cd 16 och Max på monitor trots att tempen har varit över coverline, Cd 17 vattnig sekret och ÄL värkar men svaga, tappen öppen igen. Idag tappen stängd men kom mensvärk som är annorlunda än ÄL värk som när man har Mens fast kraftigare i omgångar. Du kan ha rätt om att ÄL sker idag istället och jag hoppas på det men tempen är konstig. Nu är den hög på morgon men låg på kvällen tvärtemot vad det brukar vara. Dum som jag är gjorde gravsticka till monitor utan att sätta i monitor och där var det 2 streck, CB plus jag litar inte på men där är svag plus och testlagrets svag rosa streck med. Jag kan ske hade 2 ÄL och nu är rädd för utomkveds. Man börjar måla fan på väggen ju. Detta är bara teori.
    Ja, det kan mycket väl vara två ägglossningar som du misstänker men låter verkligen väldigt konstigt att du får ett positivt graviditetstest? Varför tror du på utomkveds? Utomkveds borde du inte kunna känna av om ägget fäste bara för några dagar sedan. Det brukar ta flera veckor efter ägget har fäst sig innan man får sådan smärtor och blödningar som beror på det. Men ja, det låter högst märkligt! Håll koll på graviditetstesterna och blir dem positiva och starkare så ring barnmorskan. Hoppas du får klarhet snart! Det måste vara jätte frustrerande med positiva gravtest på köpet!?
    Anonym (Andrabarnet17) skrev 2016-07-07 21:47:59 följande:
    Tack så mycket! Gick väldigt fort då jag fick tillbaka mensen efter pstav i april och vi började försöka i juni!! Första dottern tog 1 år

Så skönt att det inte tog lika lång tid för er den här gången! Solig

Sobika skrev 2016-07-07 22:02:17 följande:
    Är också på äl+6 idag. Känner igen det där med att vissa runt en pratar om att syskon borde komma och att sonen är sååå snäll så syskon måste bli till när som helst! Det är inte så lång tid kvar nu ändå till att testa, heja heja!
    SamsonS skrev 2016-07-07 21:51:41 följande:
    En riktig skitdag har det varit idag! Bara känt mig ledsen och värdelös och tänkt att det aldrig kommer bli ett syskon till vår dotter. Är på äl +6 idag och tiden verkligen sniglar sig fram. Vet inte om vi lyckades få till det ordentligt detta försöket heller pga campingsemester. Känner att jag för stunden har svårt att glädjas åt de i vår omgivning som är gravida. Inte gör det ju saken lättare heller när folk ofta kommenterar att det är väl dags för syskon snart eller liknande. Lust och kräkas åt det och bara skrika åt dem. Fy vilket deppigt inlägg, men nu fick jag ur mig lite iallafall!

Stor kram Sobika! Hjärta Vad jobbigt för er båda att folk tjatar om syskon... tror inte andra tänker på det alls utan försöker nog mest vara lustiga.. och väldigt nyfikna. Men det är såklart påfrestande att höra ändå. Vissa dagar ÄR skit! Ni är i alla fall 4 härliga dagar före mig i väntan! Flört När ska ni testa?

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • SamsonS
    Mammaresan skrev 2016-07-07 22:21:22 följande:
    Ja, det kan mycket väl vara två ägglossningar som du misstänker men låter verkligen väldigt konstigt att du får ett positivt graviditetstest? Varför tror du på utomkveds? Utomkveds borde du inte kunna känna av om ägget fäste bara för några dagar sedan. Det brukar ta flera veckor efter ägget har fäst sig innan man får sådan smärtor och blödningar som beror på det. Men ja, det låter högst märkligt! Håll koll på graviditetstesterna och blir dem positiva och starkare så ring barnmorskan. Hoppas du får klarhet snart! Det måste vara jätte frustrerande med positiva gravtest på köpet!?
    Anonym (Andrabarnet17) skrev 2016-07-07 21:47:59 följande:Tack så mycket! Gick väldigt fort då jag fick tillbaka mensen efter pstav i april och vi började försöka i juni!! Första dottern tog 1 år

Så skönt att det inte tog lika lång tid för er den här gången! Solig

SamsonS skrev 2016-07-07 21:51:41 följande:En riktig skitdag har det varit idag! Bara känt mig ledsen och värdelös och tänkt att det aldrig kommer bli ett syskon till vår dotter. Är på äl +6 idag och tiden verkligen sniglar sig fram. Vet inte om vi lyckades få till det ordentligt detta försöket heller pga campingsemester. Känner att jag för stunden har svårt att glädjas åt de i vår omgivning som är gravida. Inte gör det ju saken lättare heller när folk ofta kommenterar att det är väl dags för syskon snart eller liknande. Lust och kräkas åt det och bara skrika åt dem. Fy vilket deppigt inlägg, men nu fick jag ur mig lite iallafall!

Stor kram Sobika! Hjärta Vad jobbigt för er båda att folk tjatar om syskon... tror inte andra tänker på det alls utan försöker nog mest vara lustiga.. och väldigt nyfikna. Men det är såklart påfrestande att höra ändå. Vissa dagar ÄR skit! Ni är i alla fall 4 härliga dagar före mig i väntan! Flört När ska ni testa?

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
    Jag är ju världens testberoende :P men ska verkligen försöka att inte testa förrän i mitten på nästa vecka :)
Svar på tråden Bim Juli 2016