• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • FyrAAAA

Ni som har erfarenhet av cb spökstreck. Vad är de strecken egentligen? Är det att det kommer fram en skugga av ett streck trots att man inte är gravid eller är det att man ser svagt det strecket som ska bli färgat om testet är pos? Är det alltså så att man alltid ser skuggan av det lodräta strecket om man synar? Har ett till som jag tänkte ta imorgonbitti och funderar på vad jag ska förvänta mig...

• DevilsDaughter

Fyraa: jag har sett ett enligt mig ganska tydligt streck på alla cb jag tagit gravid som ogravid sedan de ändrade test. Vet inte vad strecket är för något.

• dstrl
    Kynisen skrev 2016-07-07 10:33:26 följande:

Nu börjar den enormt låååååånga väntan till BIM...... Nån mer som har bim typ 20/7?

Jag hoppar in här :) Har enligt NC bim den 21:e - det är ju en hel evighet dit...
  • Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-07-07 12:57:20 följande:
    Hehe försöker verkligen att vare sig tänka eller känna allt för mycket just nu. Jag var också helt stensäker att jag var gravid förra cykeln! Så den här gången spelar det ingen roll hur jag mår för jag hade verkligen alla möjliga symtom och känningar jag aldrig haft innan mensen den gången. Så även om jag ligger och spyr innan BIM så kommer jag tro att kroppen har väl fått någon knäpp denna cykel också. Hahaha! XD

Jag testade också mycket och tidigt förra cykeln och mådde väldigt dåligt av det då det blev negativt hela tiden. Den här cykeln har jag lovat mig själv att vänta till dag 26 i menscykeln. Så det kommer bli innan BIM men lite mer "lagom" innan BIM därefter testar jag på dag 28 och dag 30 (=BIM) om inte mensen dykt upp. Har inget plus dykt upp på BIM så är det bara att invänta mensen så att säga. På så vis så har jag liksom en begränsning för mig själv så det inte eskalerar iväg som sist. Dag 26 är ÄL+11 för mig så det blir 4 dagar innan BIM. Det är lite närmare åtminstone! Bara 9 dagar kvar nu, haha. ;)
    Låter som en sund plan för att inte testa ihjäl sig, som att det skulle bli plus bara för en testar och testar och stirrar och stirrar på den där nedrans stickan..haha 
    jag tror jag hade äl i tisdags älstickorna har vart starka men inte riktigt fullt utslag nån gång i sen i fredags och är fortfarande det, men flytningar och värk tyder på att det va i tisdags och så tydligt har det inte vart dom två cykler innan denna efter jag tog ut spiralen så börjar undra om jag ens hade äl dom två månaderna. , jag ska inte köpa hem nåt test fören på Bim om inte mensen dykt upp är tanken... hehe men det är ju super svårt. Med mina tidigare greviditeter har jag nog testat när mensen inte kommit när den skulle. två oplanerade och en planerad, då testade vi en gång själva och sen tog jag ett CB äl test hade nog bara sex en gång och blev gravid. nu håller vi på som kaniner hahahaha för att pricka in. är 11 år äldre än den gången så det spelar nog in en del. varit sjuk och tagit mycket mediciner som säkert oxå påverkar neg. äter inget sen vi bestämde oss för bebis så inget som ska kunna påverka en bebis men kanske gjort att äl uteblivit. men det är så frustrerande att det inte tar sig direkt som det gjort tidigare ändå. är en otålig person och vill att allt ska ske direkt när jag bestämt mig för något..hahaha  
    men nu ska jag fokusera på andra saker inte tänka på bebis eller så... haha går jätte bra, igår tvättade jag tyg på vagnar som blivit smutsiga i flytt och i garaget och ställt in dom i trädgårdsboden ist...hahaha har liksom sparat på dom... barnen är 12,10 och 7 år.... sen kollar jag blocket tup i ett för att se om nån bra vagn eller nåt dyker upp.... hopplös!! sambon bara skrattar åt mig men tycker mina barnvagns planer och sånt blir toppen. Så skönt att ha en engagerad sambo att diskutera med. pappan till mina tidigare tre ja han... kan nog säga att jag var ensamstående i ett förhållande. Men nu har jag träffat mannen i mitt liv och allt är såså perfekt, bara liten bebis som fattas :) åj va jag babblar.... behövde nog prata av mig lite i väntan p BIM ;)
    Är din sambo/man engagerad i allt runt i kring?
  • Kynisen
    dstrl skrev 2016-07-07 14:21:03 följande:
    Jag hoppar in här :) Har enligt NC bim den 21:e - det är ju en hel evighet dit...
    Ja visst är det!!! kommer ju bli gråhåriga innan vi är framme på bim ;)
  • dstrl
    Kynisen skrev 2016-07-07 14:29:19 följande:
    Ja visst är det!!! kommer ju bli gråhåriga innan vi är framme på bim ;)
    Ja verkligen. Tur man har en vild 1-åring som får tiden att gå ;P
  • copycat

Funderar på en sak. När jag plussade med dottern vad jag på ÄL+14. Fick "gravid 2-3" med cb digital (hade en helt annan cykel med ÄL dag 14 istället för 19 som nu) Nu undrar jag, säg att med dottern så fäste ägget på dag 5. Medan denna gång har ägget fäst exempelvis dag 10, alltså tre dagar sen. Då lär jag ju inte ens få "gravid 1-2" om jag testar imorgon, också ÄL+14. Eller hur? Är ni med på hur jag tänker? Eller hur funkar det? Sambon kommer ju som sagt hem med cb digital veckoindikator idag. Är det liks att vänta till nästa vecka med att ta det med andra ord? Hur ska jag klara det, är ju ljusår bort!

• Grönablad
    copycat skrev 2016-07-07 15:04:21 följande:

Funderar på en sak. När jag plussade med dottern vad jag på ÄL+14. Fick "gravid 2-3" med cb digital (hade en helt annan cykel med ÄL dag 14 istället för 19 som nu) Nu undrar jag, säg att med dottern så fäste ägget på dag 5. Medan denna gång har ägget fäst exempelvis dag 10, alltså tre dagar sen. Då lär jag ju inte ens få "gravid 1-2" om jag testar imorgon, också ÄL+14. Eller hur? Är ni med på hur jag tänker? Eller hur funkar det? Sambon kommer ju som sagt hem med cb digital veckoindikator idag. Är det liks att vänta till nästa vecka med att ta det med andra ord? Hur ska jag klara det, är ju ljusår bort!

Testet känner ju inte av hur många dagar sedan det var ägget fäste utan går ju på "standardnivåer" av hcg. Alltså kan man få 2-3 veckor gravid trots att det vara var 1-2 veckor sedan om hormonet ökat snabbt och samma sak tvärtom. Så du kan mkt väl få positivt på digitalt på BIM ändå.
  • DevilsDaughter

copycat: Tror jag förstår hur du menar och jag har funderat i ungefär liknande banor.
    Om man tex har ägglossning på dag 14 och ägget fäster fem dagar senare, dvs dag 19. 
    Är man då längre gången sen än om man har ägglossning samma dag, dag 19 och ägget fäster 9 dagar efter ÄL istället, dvs dag 23. 
    Tror dock just gällande hcghalten att det kan variera från graviditet till graviditet hur snabbt den ökar oavsett när ägget fäster.
    Jag funderar på att testa med CB, så tråkigt om man inte får det ordentliga plusset :/

• Anonym (Alexandra)
    Guffy78 skrev 2016-07-07 13:30:52 följande:

Förstår inget. Jag borde vara på ÄL +1 idag. Tester är helt blanka. Har plötsligt fått en världens mensvärk och rosa flytningar direkt efter. Nu har bara lätt ont/ pirrande i livmoder och i ryggen som om någon håller min rygg inte ont direkt utan konstig känsla . Känner inte igen symptom från ÄL +1 utan de symptom brukar jag ha en vecka efter.

Jag fick något liknande i samband med vad jag tror var min första ägglossning efter missfallet. Fick fruktansvärt ont i magen och ryggen och blodiga, slemmiga flytningar. Vet inte riktigt varför.
Svar på tråden Bim Juli 2016