• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Mammaresan
    Guffy78 skrev 2016-07-07 13:30:52 följande:
    Förstår inget. Jag borde vara på ÄL +1 idag. Tester är helt blanka. Har plötsligt fått en världens mensvärk och rosa flytningar direkt efter. Nu har bara lätt ont/ pirrande i livmoder och i ryggen som om någon håller min rygg inte ont direkt utan konstig känsla . Känner inte igen symptom från ÄL +1 utan de symptom brukar jag ha en vecka efter.
    Hur vet du att ÄL redan varit? Jag tänker på att när du fått högsta stegring på ägglossningstesterna innebär det att ett ägg kan släppa mellan 1-3 dygn senare? Det låter nämligen väldigt likt ägglossningssytom (då ägget släpps ut till äggledaren. Den här månaden är det kanske ett nytt symtom för ÄL du har fått helt enkelt! Glad Det kan ju variera från cykel till cykel. Det är nämligen alldeles för tidigt för något ägg att fästa om du är på ÄL+1 så känns mer troligt att det är ÄL idag.
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Anonym (Alexandra)
    copycat skrev 2016-07-07 18:56:41 följande:

Men jahaaaa!:) såklart! Fattar ju det när jag läser igen *stupid* :)

Haha, sånt händer mig hela tiden! ????
  • Anonym (Alexandra)

Blä, varför blir smileysarna frågetecken hela tiden här

• Anonym (EL)
    copycat skrev 2016-07-07 18:57:06 följande:

Dont' mind me :P tänkte lite snabbt!

Haha! Läste det jag skrev igen och inser att det lät som graviditetstest. Men menar ÄL test
  • Mammaresan
    dstrl skrev 2016-07-07 14:21:03 följande:
    Jag hoppar in här :) Har enligt NC bim den 21:e - det är ju en hel evighet dit...
    dstrl skrev 2016-07-07 14:36:04 följande:
    Ja verkligen. Tur man har en vild 1-åring som får tiden att gå ;P

Japp, I hear you on that one! Tungan ute BIM 20 juli här.. *trummar med fingrarna* Jag sa till partnern idag att idag har faktiskt varit en väldigt lång dag så jag tycker ju faktiskt att jag borde vara på ÄL+3 för imorse var jag på ÄL+2 och i och med att det känns som en lång dag borde ÄL+3 vara på kvällen nu. Hahaha! Det hade gjort att tiden gått dubbelt så fort åtminstone. Flört

Men ja, jag har ju två barn som fyller 5 år (i september) och 2 år (om 10 dagar!). Så jag har ju något att vara uppehållen med om dagarna också. Men man hinner tänka en del ändå. Att ha något annat att lägga fokus på också är nog bra. Jag satsar på träning och utöver det så kör jag på att läsa böcker inom ämnet att bli med barn för att stilla tankarna och suget lite. Drömmer

Kynisen skrev 2016-07-07 14:25:17 följande:
    Låter som en sund plan för att inte testa ihjäl sig, som att det skulle bli plus bara för en testar och testar och stirrar och stirrar på den där nedrans stickan..haha 
    jag tror jag hade äl i tisdags älstickorna har vart starka men inte riktigt fullt utslag nån gång i sen i fredags och är fortfarande det, men flytningar och värk tyder på att det va i tisdags och så tydligt har det inte vart dom två cykler innan denna efter jag tog ut spiralen så börjar undra om jag ens hade äl dom två månaderna. , jag ska inte köpa hem nåt test fören på Bim om inte mensen dykt upp är tanken... hehe men det är ju super svårt. Med mina tidigare greviditeter har jag nog testat när mensen inte kommit när den skulle. två oplanerade och en planerad, då testade vi en gång själva och sen tog jag ett CB äl test hade nog bara sex en gång och blev gravid. nu håller vi på som kaniner hahahaha för att pricka in. är 11 år äldre än den gången så det spelar nog in en del. varit sjuk och tagit mycket mediciner som säkert oxå påverkar neg. äter inget sen vi bestämde oss för bebis så inget som ska kunna påverka en bebis men kanske gjort att äl uteblivit. men det är så frustrerande att det inte tar sig direkt som det gjort tidigare ändå. är en otålig person och vill att allt ska ske direkt när jag bestämt mig för något..hahaha  
    men nu ska jag fokusera på andra saker inte tänka på bebis eller så... haha går jätte bra, igår tvättade jag tyg på vagnar som blivit smutsiga i flytt och i garaget och ställt in dom i trädgårdsboden ist...hahaha har liksom sparat på dom... barnen är 12,10 och 7 år.... sen kollar jag blocket tup i ett för att se om nån bra vagn eller nåt dyker upp.... hopplös!! sambon bara skrattar åt mig men tycker mina barnvagns planer och sånt blir toppen. Så skönt att ha en engagerad sambo att diskutera med. pappan till mina tidigare tre ja han... kan nog säga att jag var ensamstående i ett förhållande. Men nu har jag träffat mannen i mitt liv och allt är såså perfekt, bara liten bebis som fattas :) åj va jag babblar.... behövde nog prata av mig lite i väntan p BIM ;)
    Är din sambo/man engagerad i allt runt i kring?

Det låter klokt att vänta till BIM! Jag plussade på dag 28 i cykeln med båda barnen, en graviditet emellan där som slutade i ett tidigt missfall plussade jag sent på BIM+4 tror jag, vilket förklarade säkerligen sitt också. Jag vet att jag försökte testa med vanliga test på dag 26 i cykeln med då har jag fått negativt så jag tar det med en nypa salt om det är negativt på dag 26 ändå! Har ju inte plussat då tidigare men har alltid haft riktigt tydliga plus på dag 28! Vilket ändå säger en del om hur mycket HCG nivåerna kan öka på bara ett par dagar och ändra om det där negativa testet till ett positivt! Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att det är en graviditet på G! Åh! Drömmer Håller tummarna även för dig! Skrattande

Jag älskar att fundera och planera sådant även om en bebis inte ens finns i magen än, haha! Det är så mysigt att fundera, tänka och planera. Rent allmänt då utan att tänka på just när det blir men saker man skulle vilja fixa till eller köpa till är ju jättekul att pilla med. Så att ha sådant som projekt är väl bara bra om det hjälper en att få tankarna på annat än BIM! Tungan ute Vad skönt att du har en så stöttande partner! Jag har också lyckan att ha en sådan vid min sida. Solig Vi pratar en del, han vet vart jag är i cykeln osv, sedan är jag väl den som pratar och har mest funderingar kring hur saker kommer bli, drömmer om när det kommer bli och hur det kommer vara med ett barn till. Jag tror dock att dessa tankar upptar mer av min tid än partnerns för att

1. Allt händer i min kropp just nu och jag är den otåliga.

2. Jag älskar allt som har med att bli med barn, graviditet, förlossning och amning att göra.

Men han är en fin, väldigt närvarande pappa och partner som finns där att luta sig mot och som längtat längre än mig på ett barn till. Flört

• Mammaresan
    Anonym (Andrabarnet17) skrev 2016-07-07 17:03:02 följande:
    Ville ba hoppa in och säga att mina misstankar blev bekräftade idag på bim+2 :)
    Åh, det är verkligen så otroligt härligt att se dem här testen! Stort grattis!! Skrattande
  • lisohl
    Anonym (Humlan) skrev 2016-07-07 17:16:45 följande:

Bim 16 juli, 4:e försöket.. med vår ettåring gick det på första försöket, har så svårt att acceptera att det inte går lika lätt den här gången.. 

Jag har också bim den 16:e. Försöker tänka att det kommer ta minst lika många ggr som sist (5), men hoppas ju att jag är en av dom som plussar på första.
  • Anonym (hoppfull)
    Anonym (Andrabarnet17) skrev 2016-07-07 17:03:02 följande:

Ville ba hoppa in och säga att mina misstankar blev bekräftade idag på bim+2 :)

Grattis!! :)
  • Guffy78
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-07 16:04:05 följande:

Jag fick något liknande i samband med vad jag tror var min första ägglossning efter missfallet. Fick fruktansvärt ont i magen och ryggen och blodiga, slemmiga flytningar. Vet inte riktigt varför.

Oj vad skönt att jag är inte ensam om detta! Jag är helt vimmelkantig nu! Blöder ut blodiga slemklumpar och hemsk mensvärk och ont i ryggen. Tempen nu på kvällen dök ner till rekordlåga 36.3 som jag aldrig har under lutealfasen. Gjorde flera Gravtest nu och de alla visar svagt positivt och de ska ju inte göra det då jag är på ÄL+1 enligt monitor. Måste börja med progesterontabletter men vågar inte störa kroppens egna processer. Väntar till imorgon. Hur länge hade du blodblandade flytningar under ÄL ? Fick du Mens som vanligt då?
Svar på tråden Bim Juli 2016