• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Swejonis

Hej alla. Stort grattis till plusset, själv plussade jag iförrgår, enligt app så är BF den 11 mars. Skulle gärna vilja va med i fb gruppen:)

• LängtanSåStor

En frågan innan fb gruppen är igång!!

Då jag oxå har 2 MA i bagaget så är jag orolig över symtom. Är 4+4 och enda symtom jag har är växtvärk. Inget annat. Klämmer på tuttarna hela tiden men känner inte ngt. Ngn mer som bara har växtvärk som enda symtom?

• Joss90
    LängtanSåStor skrev 2016-06-29 19:29:39 följande:

En frågan innan fb gruppen är igång!!

Då jag oxå har 2 MA i bagaget så är jag orolig över symtom. Är 4+4 och enda symtom jag har är växtvärk. Inget annat. Klämmer på tuttarna hela tiden men känner inte ngt. Ngn mer som bara har växtvärk som enda symtom?

Jag har också bara haft växtvärk, men ingenting idag så jag är lite orolig men jag tog ett gravtest till idag som visade jättestarkt. Men kan det fortsatt vara starkt även om man får MF? Jag är på 4+3
  • Swejonis

Glömde ju skriva att det är mitt första barn om detta hår vägen, men min andra grav då jag fick missfall i v20 i mars i år.

• LängtanSåStor
    Joss90 skrev 2016-06-29 19:36:24 följande:

Jag har också bara haft växtvärk, men ingenting idag så jag är lite orolig men jag tog ett gravtest till idag som visade jättestarkt. Men kan det fortsatt vara starkt även om man får MF? Jag är på 4+3

Ja exakt min undran. Min förra graviditet som slutade i MA så forsatte säcken att växa men det fanns inget foster. Då kände jag inte en enda sekund av växtvärk. Nu gör jag ju ändå det men.... ja allt detta analyserande gör en så deprimerad. Men har du oxå så så är vi iaf två :) skönt att inte va ensam även om det är tråkig situation :(
  • Joss90
    LängtanSåStor skrev 2016-06-29 20:01:08 följande:

Ja exakt min undran. Min förra graviditet som slutade i MA så forsatte säcken att växa men det fanns inget foster. Då kände jag inte en enda sekund av växtvärk. Nu gör jag ju ändå det men.... ja allt detta analyserande gör en så deprimerad. Men har du oxå så så är vi iaf två :) skönt att inte va ensam även om det är tråkig situation :(

Okej, hur och när upptäckte du att set var ett MF? Detta är min första graviditet och kan bara läsa vad som står på nätet och försöker ta till mig av det positiva som att många inte har många symptom alls men det går bra ändå! Hoppas att det är så för oss
  • Tapsisammy
    Trollisen skrev 2016-06-29 18:17:29 följande:

Hej!

Grattis till alla gravida! 

Jag plussade i helgen, BF ca 7 mars.

Har en son på 14 månader men fick 2 missfall innan han kom så jag har svårt att glädjas så här tidigt men hoppas såklart att allt ska gå bra.

Har en son på 14 månader jag med och plussade nu. Är du på fb?
  • SkogsstjärnN

Hej hopp! Plussade igår med BF 7mars, det blir vårt tredje barn. Har en dotter på 10år och en dotter på 17 månader. Fick missfall i januari/februari så tänker hålla mig sysselsatt närmsta månaden så jag glömmer bort att oroa mig tills jag kan boka ett ultraljud och kika:).

• Baljan
    Swejonis skrev 2016-06-29 19:15:35 följande:

Hej alla. Stort grattis till plusset, själv plussade jag iförrgår, enligt app så är BF den 11 mars. Skulle gärna vilja va med i fb gruppen:)

Skicka PM till mig här på FL, med Facebooknamn och kort om hur din profilbild ser ut så lägger jag till dig som vän och bjuder sedan in dig i gruppen :)
  • Liv82

Hej alla och grattis till plus! :)
    Jag plussade i tisdags och har bf runt den 5/3. Är 34 år, har en 1.5-åring sedan tidigare och bor i Stockholm. Vi ville börja försöka i tid eftersom vi har stor respekt för att det kunde ta lång tid, och så tog det sig på första försöket nu, precis som sist. Så vi har inte riktigt hängt med ännu. 

Några dagar innan bm började jag misstänka att jag var gravid, blev supertrött om kvällarna (annars nattuggla), fick annan nyans på mina bröstvårtor, börjat kissa oftare samt mitt i natten, har känt något i magen/livmodern utan att veta vad samt haft en väldigt positiv känsla i kroppen. Och nu efter bm har jag blivit rätt svullen om magen om kvällarna, börjat få lite lätt huvudvärk varje dag, dåligt minne och halsbränna när jag går fort. Inget illamående ännu. 

Ska bli kul att följas åt här tycker jag. :) 

Svar på tråden BF mars 2017